Korg EX-8000 factory patches sysex

Takegawa

Ouwe rot
Weet iemand waar ik deze kan vinden? Ik weet niet of m’n Google algoritmen helemaal fucked up zijn maar ik vind ZERO?!
Heb m’n batterij vervangen en wilde sowieso terug naar de factory settings…

😅

Zijn die anders dan die van de DW-8000? Want die zijn wel makkelijk te vinden (zowel als sysex als tape dump).
Geen idee, ik zie steeds 4 banken A, B, C, D en vraag me af welke dan de factory bank is... Enfin, heb bank A dan maar geladen van de DW :D Dank!

EX A & B zijn de orginele factory banken die op de cassette stonden.

MEX A, B, C & D zijn de banken van Korg zelf die op de MEX 8000 memory expansion zaten.

Via onderstaande links is wel één & ander binnen te halen plus nog wat extra's, maar ik zie in de files de sysex opgesplitst per enkele patch en dat is vermoeiend inladen.

Heb ergens op een HD nog meer staan, maar moet even zoeken.

EX A & B zijn de orginele factory banken die op de cassette stonden.

MEX A, B, C & D zijn de banken van Korg zelf die op de MEX 8000 memory expansion zaten.

Via onderstaande links is wel één & ander binnen te halen plus nog wat extra's, maar ik zie in de files de sysex opgesplitst per enkele patch en dat is vermoeiend inladen.

Heb ergens op een HD nog meer staan, maar moet even zoeken.
Dank vor de verduidelijking! Die EX A & B vind ik echter online niet terug, alleen de MEX banken en de DW banken A & B of zijn deze hetzelfde als de EX patches?

Meen me te herinneren dat de factory banks A en B op een cassette stonden die je via een der bovenstaande links nog als wav kunt terugvinden en inladen. Beetje omslachtig. De sysex ervan die ik kon vinden zijn opgesplitst per patch, dus zou je er 64 stuk voor stuk moeten inladen, ook niet ideaal.
Die vier mex bestanden zouden andere patches bevatten en zijn wel makkelijk te vinden.
Volgens mij zijn de patch namen ervan ook online beschikbaar.
Mijn ex 8000 staat even in de opslag, dus kan het niet goed zelf testen momenteel.

Vond nog een mogelijke aanwijzing waarom de orginele factory-patches in één enkele sysex bestand niet zo makkelijk te vinden zijn;
Schijnt niet makkelijk te zijn om over midi een directe sysex dump direct vanuit de zelf machine uit te voeren voor alle 64 patches tegelijk.

Omdat in die tijd de cassete-interface nog de maat der dingen was, werd het destijds blijkbaar niet als groot probleem ervaren.

Dacht ook ergens gelezen te hebben dat er ook problemen kunnen optreden met de Ex-8000 na het verwisselen v/d back up battery;
Het patch geheugen kan dan mogelijk gecorumpeerd raken en heeft dan een aparte re-init nodig voor er patches ingeladen kunnen wordenn

Vond nog een mogelijke aanwijzing waarom de orginele factory-patches in één enkele sysex bestand niet zo makkelijk te vinden zijn;
Schijnt niet makkelijk te zijn om over midi een directe sysex dump direct vanuit de zelf machine uit te voeren voor alle 64 patches tegelijk.

Omdat in die tijd de cassete-interface nog de maat der dingen was, werd het destijds blijkbaar niet als groot probleem ervaren.

Dacht ook ergens gelezen te hebben dat er ook problemen kunnen optreden met de Ex-8000 na het verwisselen v/d back up battery;
Het patch geheugen kan dan mogelijk gecorumpeerd raken en heeft dan een aparte re-init nodig voor er patches ingeladen kunnen wordenn
Zo kijk dat is nuttige info. De MEX banken laadt hij overigens wel gewoon netjes in 1 keer volledig in. Ik heb nu drie keer de battery vervangen in m’n leven en nog niet eerder problemen ervaren overigens met het terugzetten van de data, helaas is m’n back-up dit keer verloren gegaan door een eigen stommiteit ;)

Back