Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Geen idee, ik zie steeds 4 banken A, B, C, D en vraag me af welke dan de factory bank is... Enfin, heb bank A dan maar geladen van de DWZijn die anders dan die van de DW-8000? Want die zijn wel makkelijk te vinden (zowel als sysex als tape dump).
Dank!Dank vor de verduidelijking! Die EX A & B vind ik echter online niet terug, alleen de MEX banken en de DW banken A & B of zijn deze hetzelfde als de EX patches?EX A & B zijn de orginele factory banken die op de cassette stonden.
MEX A, B, C & D zijn de banken van Korg zelf die op de MEX 8000 memory expansion zaten.
Via onderstaande links is wel één & ander binnen te halen plus nog wat extra's, maar ik zie in de files de sysex opgesplitst per enkele patch en dat is vermoeiend inladen.
sǝuoſ ǝuıɥsunS » KORG FACTORY PATCH CASSETTES
Sunshine Jones Brand Notebook Thingsunshine-jones.com
Heb ergens op een HD nog meer staan, maar moet even zoeken.
lfo.store
Zo kijk dat is nuttige info. De MEX banken laadt hij overigens wel gewoon netjes in 1 keer volledig in. Ik heb nu drie keer de battery vervangen in m’n leven en nog niet eerder problemen ervaren overigens met het terugzetten van de data, helaas is m’n back-up dit keer verloren gegaan door een eigen stommiteitVond nog een mogelijke aanwijzing waarom de orginele factory-patches in één enkele sysex bestand niet zo makkelijk te vinden zijn;
Schijnt niet makkelijk te zijn om over midi een directe sysex dump direct vanuit de zelf machine uit te voeren voor alle 64 patches tegelijk.
![]()
How to export KORG DW-6000/8000 presets in Sysex & Midi format to your computer?
How to export KORG DW-6000/8000 presets in Sysex & Midi format to your computer? . Read news, article about music production, presets, patches, samples produced by LFO Store.lfo.store
Omdat in die tijd de cassete-interface nog de maat der dingen was, werd het destijds blijkbaar niet als groot probleem ervaren.
Dacht ook ergens gelezen te hebben dat er ook problemen kunnen optreden met de Ex-8000 na het verwisselen v/d back up battery;
Het patch geheugen kan dan mogelijk gecorumpeerd raken en heeft dan een aparte re-init nodig voor er patches ingeladen kunnen wordenn