Gjin Shitfabriek (Decembernummer in de making, rock & rap, gitaargeweld en drums naampje beestje)

Dilago

Ouwe rot
Goedemiddag.

Ik ben bezig met een protestlied betreffende een biovergister die hier mogelijk komt in Burgum.

Het oorspronkelijke idee was weer een reggae riddim gebruiken tot ik besloot het over de rock boeg te gooien.
Zelf luister ik weinig rock met uitzondering van ACDC en Black Sabbath dus zo heb ik de gitaar ook wat proberen te laten klinken.
Het heeft weinig met synths te maken, maar dit is het laatste mij bekende muziekforum dat nog wat actief is.
Bovendien heb ik de gitaar door een VST gehaald, te weten Guitar rig!

Hier zal ik weer de updates posten terwijl het nummer wordt afgemaakt.

Attachments

• gjin shitfabriek.mp3
    3,7 MB
Laatst gewijzigd:
De muziek past in het rijtje van The Who, Lenny Cravitz. Tekstueel, ja ik versta het niet, maar ik vind het wel heel goed.

Succes met het afwerken ervan!

Glooms

Wow wat een compliment, ik krijg er een kleur van, dank u zeer!

Hey klinkt vet! Vette drums ook. Speel jij de drums?
Thanks! Nee is een sample maar zou het wel kunnen spelen. Ik gebruik vaak samples voor drums omdat het lastig opnemen is voor mij.

Heb er scratches aan toegevoegd en een soul sample.

Het tweede couplet is al geschreven en dat neem ik later op.

Attachments

• gjin shitfabriek.mp3
    3,8 MB
Vooralsnog is er nog niks aan de overkant van de brug, maar ik heb wel al een brug gebouwd.

Het nummer gaat over mogelijk geuroverlast die er kan komen van een mogelijke biovergister. Nooit geweten dat speculeren me nog eens kon interesseren!

under-construction-warning-sign-vector.jpg

Attachments

• shitfabriekmuziek.mp3
    4,6 MB
Aangezien ik de tekst al geschreven had en lekker in de muziek zit, stond het tweede couplet er in een take op.
Daarna de dubbels gedaan en het nummer is alweer een stukje langer.

Ik ben net te laat om het vorige bericht nog te wijzigen dus dan maar zo even. Snap niet waarom je op een muziekforum zo weinig tijd krijgt om te editen.

Attachments

• gjin shitfabriek.mp3
    5,2 MB
Weer net te laat om te editen.

Misschien laat ik 't wel zo, op een of andere manier klinkt ie zo af.

Attachments

• shitfabriekmuziek.mp3
    6,1 MB
Te digitaal? Wellicht dat ik 'm dan beter kan opnemen met mijn analoge distortion pedaal.

Rockt goed dit!
Doet me denken aan feestjes die ik vroeger had in boeren schuren waar bandjes speelden tussen de koeiepoep.

Rockt goed dit!
Doet me denken aan feestjes die ik vroeger had in boeren schuren waar bandjes speelden tussen de koeiepoep.
Vet! Wel toevallig ook aangezien dit een protestlied is tegen een poeplucht! :D

Deze versie is met analoge pedaal. Ben benieuwd hoe je deze distortion vindt @peterdh want digitaal is ie beslist niet!

En ben ook benieuwd naar de anderen hun mening.

Attachments

• gjin shitfabriek.mp3
    6,1 MB
Nee, ik houd wel van distortion, maar deze gitaar klinkt te dof, te mat, te weinig 'schreeuwend" en niet 'knisperend'. Misschien een ander type gitaargeluid met distortion? (misschien vinden de andere forumleden het wel goed klinken)

Zal eens kijken of ik het nog beter krijg.

Back