Drumcomputer Pearl Drum X en even voorstellen

Guitarfreak

Nieuwkomer
Hallo Ik ben Kees, en ben niet meer de jongste, maar heb altijd interesse gehad in het maken van muziek. Zelf speel ik gitaar/bas, en we spelen/oefenen 1 keer per week in een gedoogde oefenruimte van mijn oude werkgever. Muziek waarvan ik hou is vrij divers, maar uit de jaren 70 ACDC PinkFloyd The Cure o.a. zijn toch wel favoriet.
In mijn vrije tijd repareer ik weleens een oude gitaar of versterker.
Heb onlangs een oude Pearl Drum X effect gekocht, waarvan ik niet weet of hij het echt doet (heb nog geen Pads), wel zag ik op youtube wat filmpjes voorbij komen met muziekliefhebbers die er een midicontroller voor hebben gezet.
Hoop van iemand te horen of ik deze drumcomputer nog op een andere manier kan testen (losse microfoon?) voordat ik pads of midi aanschaf.

Hoop van iemand te horen of ik deze drumcomputer nog op een andere manier kan testen (losse microfoon?)
Er zitten iig trigger inputs op, daarmee zou je moeten kunnen testen. Die moeten een signaal binnen krijgen wat hard genoeg is (en kort genoeg) om een geluid te triggeren. Wellicht kan het inderdaad al door er een mic op aan sluiten (met XLR naar jack kabel uiteraard) en dan (hard) op de mic te tikken. Of misschien een ander apparaat er op aansluiten. Wellicht iets als een metronoom, als het maar luid en kort is.

En welkom!

Welkom Kees, menigeen is hier niet meer de jongste, waaronder ik. Mooi zo'n gedoogde oefenruimte, fijne werkgever. :okdan:
Ik weet verder niets van een Pearl Drum X...

Op een drum x zit geen midi op. Oldscool mouse connector is waarschijnlijk individueel trigger in of individuele geluiden out . Zoals ik begrijp heb je niets dan alleen gitaren dan wordt het lastig. Drum X is een leuk ding en klinkt ook niet verkeerd. je kan hem aansturen met een beatsteppro minijack out naar 6.3 mono stekker in. Trigger en kan ook met een andere drum computer met korte klanken. Maar dat heb je niet.

Laatst gewijzigd:
Een tweedehands beatsteppro met trigger out. Mss kan je die wel lenen of huren voor een dag. Met een mono mini jack naar mono 6.3 klink.

Attachments

• IMG_1356.jpeg
    IMG_1356.jpeg
    186,2 KB · Bekeken: 117
Back