Ik heb wel eens een aantal synths naar iemand in België gebracht voor de afgesproken prijs van 15k, harstikke gezellig daar, biertje gedronken, geld naar mij overgeschreven van zijn rekening bij een bankkantoor, gezien dat het er af was bij hem, bij mij nog niet er bij, logisch want mijn bank zit in NL..
Paar dagen later niks ontvangen nog, contact gehad met koper, die was overtuigd dat hij mij had betaald, ik moest nog wat geduld hebben, paar dagen later nog geen geld, ik weer contact, koper nu boos omdat hij had betaald dus waar had ik het over. Toen kneep ik hem wel, paar dagen later weer contact, koper helemaal over de rooie en wilde geen contact meer met mij, terwijl ik toch echt vriendelijk ben gebleven.
Toen week lang niks meer gehoord, ondertussen contact gezocht met mijn bank die vertelde me dat de overschrijver een onderzoek moest laten starten bij zijn bank, mijn bank kon niks.
Weer contact met koper gezocht, die stelde zelfde middag nog naar zijn bank te gaan om een hartig woordje met ze te wisselen.
Paar dagen later krijg ik mail van hem dat zijn of mijn bank, dat weet ik niet meer, het geld vast hield vanwege mogelijk verdachte transactie. Volgende dag had ik mijn geld.
Fijn ook dat zo'n bank dan niet even contact opneemt met je en dat je er zelf maar achteraan moet. Gewoon schandalig en superonhandig.
Ik ben eigenlijk gek ook om een bank te gebruiken gezien deze ervaring, maar ja, voor het meeste is het toch nodig.