Like Tears...

rvanommen

Ouwe rot

Ik lijk het minder en minder te doen... iets afmaken...
Dat geeft niet natuurlijk, als je maar lol hebt.
Maar nu heb ik in 2 avondjes iets afgeraffeld wat ik wel leuk geworden vind en een beetje compleet voelt.
Wel een beetje ruw werkje dus.

kick (kick3) en basses (serum2) zijn van eigen makelij.
De synths veelal verzorgd door waldorf quantum en serum2 (en een accentje hier en daar uit de motorsynth).
De saw lead is de supersaw preset uit sylent 1 met heeel veel trash distortion en verschillende EQ's en saturators.
De 303 komt uit ABL3 en drums veelal zwaar geprocesste ableton samples.

De vocals.... die hoef ik op een synth forum denk ik niet te vertellen waar die vandaan komen ;)

Ja ik vind dit zeker een lekker stukje muziek.

Alleen, weet niet of het aan mij ligt, want anderen hierboven lees ik er verder niet over, heb wel de hele tijd het gevoel dat de track in een soort intro of build-up blijft hangen, en er zo een dikke hardstyle kick of zo gaat volgen. Maar die komt nooit :D Misschien is het gewoon mijn geconditioneerde brein hoor. Hoe dan ook: productie technisch klinkt het iig heel spannend en echt een lekkere sfeer!

Dank jullie wel.

Ik snap jullie commentaar wel. Ik luister zelf ook regelmatig muziek meer in de richting van hardstyle of andere vormen van dance muziek.
Dan verwacht je inderdaad wel een uitgewrtkte break, buildup en drop.

IlIn dit geval lag mn inspiratie eigenlijk ook wel in de richting van de wat duisterdere electro genres van artiesten als Dulce Liquido ofzo (is ook wel anders hoor)... Dus dat de kick eigenlijk heel het nummer doorjakkert (bijna) zonder pauze was ren bewuste keuze.

Overigens werk ik met veel minder intentie dan bovenstaande mogelijk ten onrechte doet vermoeden... Meestal doe ik maar wat... Zonder doel genre in mn hoofd. Maar dat ik beinvloed word door zowel de populairdere dance genres, als de meer obscure genres en ook nog (vind ik zelf vaak) door 90's dance en videogame muziek maakt dat ik soms een beetje vreemde keuzes maak die eigenlijk nergens bij passen.
Soms is dat wel leuk, maar vaak klinkt dat ook amateuristisch of on-af.

Dus ja... Ik begrijp het, en als ooit bedenk dat deze meer werk nodig heeft en er zin in heb dan zal ik eens proberen om er wat meer contrast in te stoppen met een mooie break en drop πŸ‘

Nogmaals dank :)

Toffe track, beetje retro hardstijl in een nieuw jasje. Heb een klein beetje het gevoel dat er iets niet in Key is, vooral aan het begin, misschien gaat het nΓ³g beter klinken als je wat percussietonen transponeert, ik denk die roffeltjes in het begin, die mogen misschien ook wel iets zachter. :okdan:

Toffe track, beetje retro hardstijl in een nieuw jasje. Heb een klein beetje het gevoel dat er iets niet in Key is, vooral aan het begin, misschien gaat het nΓ³g beter klinken als je wat percussietonen transponeert, ik denk die roffeltjes in het begin, die mogen misschien ook wel iets zachter. :okdan:
Klopt dat ie af en toe off key gaat in de intro.
Ik ben met de syhtns in de eerste minuut af en toe express buiten de lijntjes wezen kleuren... Ook een beetje in de stijl van Hocico/dulce liquido.. voor bestje unsettling effect (dat was de bedoeling althans). Ik vond t zelf nog wel kunnen, maar misschien ben ik er ook gewoon ff aan gewend geraakt .. ff kijken hoe t valt als ik m ff niet gehoord heb.
Drums en kick trouwens niet getuned ook... (Kick tunen doe ik nog wel eens mn best voor, maar dit keer niet).

Bedankt voor t luisteren en de feedback! :)

Ik zat net een ander topic op dit forum te lezen over AI gebruik en voel me geroepen om even te melden:

Ik heb abletons stem separation gebruikt om rutger hauers dialoog vrij te maken van achtergrond muziek en geluid ^^
Werkt als een trein geloof ik :D

Ik zat net een ander topic op dit forum te lezen over AI gebruik en voel me geroepen om even te melden:

Ik heb abletons stem separation gebruikt om rutger hauers dialoog vrij te maken van achtergrond muziek en geluid ^^
Werkt als een trein geloof ik :D
daar is wat mij betreft niks mis mee, je hebt de track zelf gemaakt daar gaat het om, klinkt lekker!

Lekkere track.

En inderdaad, 'minder afmaken'....
Een probleem wat ik op de DAWLess setup veel minder heb dan in de DAW gek genoeg.
Dawless muziek maken zit niet in mijn skill-set :)
(En met DAW is zeer discutabel πŸ˜‚)
Maar ik vind het niet erg hoor. Iets afmaken (met zorg en aandacht voor details, mix, etc) is niet per se onderdeel van de hobby voor mij (wel leuk ook hoor, maar ik vind heel veel leuk!)
Soms loopt het gewoon zo, en soms ben ik zelf enthousiast genoeg om dat extra werk er in te stoppen. Maar vaak vind ik het eerste stukje het leukst om te doen. En ook sound design met synthesizers vind ik heel leuk. Gewoon patches in elkaar draaien... Vaak heel grof met veel ruis en totaal onbruikbaar, maar wel leuk. Dat resultaat vaak in stukjes muziek of geluid van een paar seconden tot een minuutje lang waar ik geen enorme deel-behoefte bij heb. Draai er vaak een mp3 van, en die luister ik soms ff terug op mn telefoon als ik bijvoorbeeld een keer aan de ochtend koffie zit.
Heel soms inspireerd dat me ook weer om er toch nog iets meer mee te doen namelijk.

Maar deze track rolde eigenlijk zo van de plank in 2 avondjes aanklooien. Ook wel eens leuk.

Dawless muziek maken zit niet in mijn skill-set :)
(En met DAW is zeer discutabel πŸ˜‚)
Hahahahahaha. Nee hoor niet discutabel!
Maar ik vind het niet erg hoor. Iets afmaken (met zorg en aandacht voor details, mix, etc) is niet per se onderdeel van de hobby voor mij (wel leuk ook hoor, maar ik vind heel veel leuk!)
Ik hang er met de DAWLess setup tussenin. Omdat het niet 'perfect' hoeft, kan ik me richten op de grote lijnen en de lol van het jammen.
De uiteindelijke 'performance' van de jam is dan een soort van slotakkoord.
Bij de DAW heb ik dat niet, dan zou de track zelf het slotakkoord moeten zijn.

Soms loopt het gewoon zo, en soms ben ik zelf enthousiast genoeg om dat extra werk er in te stoppen. Maar vaak vind ik het eerste stukje het leukst om te doen.
Ja. Dat eerste stukje idd.
En ook sound design met synthesizers vind ik heel leuk. Gewoon patches in elkaar draaien... Vaak heel grof met veel ruis en totaal onbruikbaar, maar wel leuk. Dat resultaat vaak in stukjes muziek of geluid van een paar seconden tot een minuutje lang waar ik geen enorme deel-behoefte bij heb. Draai er vaak een mp3 van, en die luister ik soms ff terug op mn telefoon als ik bijvoorbeeld een keer aan de ochtend koffie zit.
Heel soms inspireerd dat me ook weer om er toch nog iets meer mee te doen namelijk.

Maar deze track rolde eigenlijk zo van de plank in 2 avondjes aanklooien. Ook wel eens leuk.
Dan weet je dat het goed zit.

Back