Schpøøft - Schlankzaal

Void Pointer

Ouwe rot

Freeform experimentele live muziek 🧙

- Go with the flow
- Geen re-takes
- Foutjes bestaan niet

Een nieuw project samen met een maat van mij. Het idee is dat we ons weekendjes opsluiten in een vakantiehuis met een berg aan instrumenten / gear, en daar volledig opgaan in het moment en met de spullen die we hebben opgesteld. Na zo'n weekend mogen we het inhoudelijk niet meer aanraken. "What happens in Vegas, stays in Vegas", zeg maar.

We hebben het dit jaar 2x gedaan en er zijn +/- 2 EP's uit gekomen. Dit is een van de tracks van het laatste weekend.

Enjoy :mega:

Schpooft weekend 2.jpg

zeer laxerend, lol

:D

Nee yo, fijn nummer zoals ik al zei op SC!

Niet echt mijn ding, Ambient, maar dit is wel mooi gemaakt!
Fijne feesten!

Gloomy

Had ook gewoon met een plugin gekund eh..

:D

Nee supergaaf man. Ook als het zou "mislukken" (voor zover dat kan) - heerlijk om met een maat zo een weekendje weg te zijn, lijkt me. Zijn die EP's al ergens te vinden?

Ik zou bij deze trouwens een knipje doen, precies op 2:00 - om van deze opname twee tracks te maken. Bij 2:00 begint 'ie althans, in mijn beleving - maar de eerste twee minuten zijn nodig voor dat gevoel.

Alsof ik IN The Doors zit tijdens een van hun trips! Lekker!

Er huppelde net een lange indiaan door m’n kamer met een verse lading peyote ;)

Thanks voor alle reacties! Leuk om te lezen :)

Dik geluid hoor! Wat voor gear is dat?

Los van de intro bestaat het vooral uit eurorack (MI Rings + modulatie), basgitaar, elektrische gitaar, FM8 en wat vernaggelde recordings van random voorwerpen (thundertube :W, bakje met stenen, etc).
Zijn die EP's al ergens te vinden?

Ik zou bij deze trouwens een knipje doen, precies op 2:00 - om van deze opname twee tracks te maken. Bij 2:00 begint 'ie althans, in mijn beleving - maar de eerste twee minuten zijn nodig voor dat gevoel.

Los van dit staat er eigenlijk nog niets online. We zitten nog te kijken hoe we het gaan aanpakken. Omdat het zo niche is doen we waarschijnlijk alleen Bandcamp + Soundcloud. De eerste EP is wel klaar, de tweede heeft nog wat liefde nodig qua afmix. Keep you posted iig!

Goed punt wbt de knip. Dit gaan we zekers overwegen!

Tof idee. Volgens mij las ik ooit eens dat Kettel en Secede voor 'When Can' iets soortgelijks hebben gedaan. Weet niet of ze de nummers daarna ongemoeid lieten (waarschijnlijk niet :-)). Qua muziek heeft het ook wel wat raakvlakken, dat komt vreemd genoeg vrij organisch over ofzo.

En verder gewoon heel tof. Die bas springt er qua mix soms wel erg uit. En goed einde ook. :D

Interessante track.
Ik had hem beluisterd in mijn eerste 'content luister sessie' en op 'misschien' gezet.
Mijn commentaar (wat ik er in Excel bij schrijf om te weten wat ik er van vond de eerste keer) was : Mooie sounds, past allemaal goed bij elkaar. Lekker live (voor zover ik kan horen), maar wel te saai om lang naar te luisteren (dat is stemming gebonden natuurlijk).
Ik ga hem later nog één keer beluisteren en dan bepaal ik wat er komt te staan in de kolom 'stem' :)

Grappig is dat de track voor mij ineens meer betekent als je het verhaal erbij leest.

Back