Dikste eurorack-case nu te koop, liefst tot aan het plafond

Of een 28U/126Hp 19"-rack (ook van 2 Many Synths):

1705627325672.png

Zo aan de muur van 2manysynths is ook wel tof als je daar een mooie muur voor hebt. Leuk om te weten dat ie in Eindhoven zit, mocht ik een keer geld over hebben :)

1705644185374.jpeg

https://www.ginkosynthese.com/cases

This case is a beautiful case for in the studio! It is an easy DIY project which comes including rails.
They are available in sizes varying from 3U (1 row) up to 18U (6 rows). They are all 114HP wide.

The cases are cut from high quality MDF (engineered wood) as this is the most consistend material for precise cutting.

Kijk, dat is het betere werk. Ik ben niet in modular maar dat nieuwe Erica ding ziet er wel echt heel indrukwekkend uit. Die onafgewerkte houten cases geven me een beetje een Action 3D puzzel gevoel, vooral als er van die om-en-om kartelranden opzitten. Alsof je ze zelf uit zo'n voorgesneden plaat moet drukken en in elkaar zetten. Je kunt de houtlijm bijna ruiken. Oogt goedkoop.

De mooiste euro-cases komen inderdaad gewoon van 2 Many Synths uit Eindhoven. Ik was daar een hele tijd geleden om een case(je) op te halen voor mijn Strega/0-Coast/0-CTRL en toen had Arjan net een of ander megacase af voor een klant uit India... dat ding was echt indrukwekkend groot en zag er spectaculair uit.

Kijk, dat is het betere werk. Ik ben niet in modular maar dat nieuwe Erica ding ziet er wel echt heel indrukwekkend uit. Die onafgewerkte houten cases geven me een beetje een Action 3D puzzel gevoel, vooral als er van die om-en-om kartelranden opzitten. Alsof je ze zelf uit zo'n voorgesneden plaat moet drukken en in elkaar zetten. Je kunt de houtlijm bijna ruiken. Oogt goedkoop.
Same here.. nooit in modular verdiept en ook nog nooit het gevoel gehad dat ik daar aan moest beginnen.
Maar die Erica ziet er echt vet uit!

Ook wel leuk dat wij het een keer eens zijn over wat er mooi uit ziet, @Nap :D

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Mooie case, helaas al tijdje geleden besluit genomen om niet meer uit te breiden in eurorack (6x 104 HP en daar blijft het bij) dus deze gaat er niet komen :doei:

Het ziet er fraai en aanlokkelijk uit, maar als ik nu een nog grotere kast ga aanschaffen is het einde helemaal zoek.
Ik ben vooralsnog erg tevreden met mijn combinatie van Eurorack Go, KB37 en RackBrute.
Het bood me de extra ruimte die ik zocht zonder het overzicht te verliezen

Ik heb daarnaast ook nog 2 lege Roland cases die ik desgewenst kan inzetten.
Mijn partner wil graag de Dreadbox modules in een Roland case zodat ze een voor haar overzichtelijk en verplaatsbaar systeempje heeft waarop ze lekker kan pielen.

De mooiste euro-cases komen inderdaad gewoon van 2 Many Synths uit Eindhoven. Ik was daar een hele tijd geleden om een case(je) op te halen voor mijn Strega/0-Coast/0-CTRL en toen had Arjan net een of ander megacase af voor een klant uit India... dat ding was echt indrukwekkend groot en zag er spectaculair uit.
ja erg mooi ik heb zelf een aantal monster cases van ADDAC maar als ik dit had geweten dan was ik voor de cases uit Eindhoven gegaan omdat ze er toch wat eleganter uitzien maar wat niet is ....

4 van deze make noise maar dan 2 rijen ipv 4 onder elkaar.
Deksels zijn niet nodig en handvatten ook niet, puur simple edition. Dat zou ik wel tegek vinden. 8x 104 HP
P.s. Perfect circut stunt nu met Moog 104hp powered voor 199,-

Screenshot 2024-01-19 at 11.10.03.png

Die onafgewerkte houten cases geven me een beetje een Action 3D puzzel gevoel, vooral als er van die om-en-om kartelranden opzitten. Alsof je ze zelf uit zo'n voorgesneden plaat moet drukken en in elkaar zetten. Je kunt de houtlijm bijna ruiken. Oogt goedkoop.
Ben met je eens dat zo'n mdf case goedkoop is en met massief hout gaat dat niet vanwege de werking maar die om en om kartelranden da's wel precisiewerk zoals meubelmakers dat doen.
Vergis je niet in houtverbindingen, waar wij enkele tientallen houtverbindingen hebben in de Westerse wereld hebben ze in Japan zo'n 140 houtverbindingen en dat heeft z'n reden.
Vroeger waren de mensen in Japan en China zo arm dat een tafel of een paar stoelen al rijkdom was en de mensen hadden geen geld voor na wat jaren een nieuwe stoel of tafel te kopen, dan kon men bijv van een tafel of stoel één poot vervangen, die meubels zaten zonder lijm heel precies en sterk in elkaar, hun meubelmakerskunst die afgeleid is van het Chinese staat op een onvergelijkbaar hoger niveau dan wat we hier in het Westen maken.

Nou ik vind het echt knap als je daar met plezier aan werkt. Is het niet eerder een ruimte optimalisatie? Ik zou dit niet zo snel voorstellen

Dit is maar 2 rijen hoger dan die Erica synth case.
Die dan ook nog eens eerder start kwa hoogte dus is bijna net zo hoog.
Zo werkt het prima.
De bovenste kom ik gemakkelijk bij.
Performance dingen moeten wel lekker laag zitten.

Als je niet van kabels houd moet je zoiezo niet aan modular beginnen.

Ik snap die boven hangende rijen niet; het lijkt mij erg oncomfortabel boven je hoofd te patchen en bedienen in een grotere hoek dan 90 graden. Hou het recht tot het plafond:)

Hoe het nu vast zit zit er tussen de bovenste kast en het rack een ruimte van 5 cm.
Door naar voren te hellen is die ruimte weg en kun je net iets makkelijker bij het bovenste deel.
Maar goed is toevallig zo in elkaar geraakt omdat het zo vast past.

Back