IOS als tweede scherm of controller draadje

nomore

Lintage Vid
Misschien wel leuk om even een draadje te hebben om de ontwikkeling bij te houden hoe onze oude ipads en iphones nog meer gebruikt kunnen worden in de studio.

Eigenlijk was ik op zoek naar een mogelijkheid om mijn oude Ipad als 2e (of 3e eigenlijk) scherm te gebruiken, en daar iets van wat visuele dingen op te zetten, of alleen het kanaaloverzicht uit Bitwig. Maar bij nader inzien denk ik niet dat mij oude pc dit gaat trekken. En sowieso vraag ik me even af wat deze extra datastroom voor invloed heeft op je audio timing e.d. Maar het kan dus wel!

Hieronder wat voorbeelden

Leuk!!

Ik zit nu te kijken naar iets om de iPad als een soort Streamdeck-achtige controller in te zetten. Kwam op Touch Portal.. kan bv ook faders tevoorschijn laten komen ipv alleen de candyknopjes.. Ik kom er niet uit of het nu ook standaard midi control commando's ondersteund.. Lijkt echt voor heel veel apps geschikt verder..

Ik vrees dat Touch Portal toch wat meer specifiek app gericht is en geen midi ondersteund.

Touch OSC is beter geschikt.. maar kun je volgens mij geen andere plaatjes gebruiken dan de standaard beschikbare..

Ik wil iPad gebruiken als tweede scherm om een analyzer op te draaien die op master staan in Ableton zodat ik het altijd in beeld kan hebben. Ik zag filmpje (wel oude) dat dit kan via Duet. Iemand daar ervaring mee of andere alternatieven hiervoor?

Ja duet werkte perfect op mijn ipad air 2 (2014 model denk ik?) in samenwerking met een macbook pro (2014) en een mac pro (2008 en 2010)

Helaas hadden alle duet updates het over de jaren het te log gemaakt voor mijn ipad air 2 tot voor een half jaar terug, het werkt nu weer oke lijkt het.
Toch zou ik er mee uit kijken, het abbonement wordt gepushed en de originele duet app (zonder abbo) werkt dan nu wel weer even, maar voor hoe lang?

Als je een nieuwere ipad en mac hebt, kan je apple's eigen sidecar gebruiken, hier heb ik zelf geen ervaring mee.

Sidecar werkt goed. Wel jammer dat Ableton niet een optie heeft dat je gewoon een specifieke plugin altijd in beeld kunt laten. Het is enkel auto hide aan of uit.

Knobbler is echt idioot goed en compatible met Ableton, echt waanzinnig goed geprogrammeerd en geïntegreerd:

Verder kan ik gewoon Apple screen mirroring met mn Pencil gebruiken wat prima is.

Back