virus indigo probleempje

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Beste Forumleden,

n probleempie met mijn midi/usb kabel...

Ik heb mijn virus indigo ( 1) aangesloten met een nieuw ( naar schijnt) soort kabel van ROM I/O
met aan 1 kant usb en aan de andere kant midi out ( 2x) en midi in ( 1 x) - midi out ( de 2de zal neem ik aan zijn om the 'truhen'...)

De kabel is ongeveer 2 meter lang en heeft een doorzichtige hi-teck uitstraling...

Ik heb de kabel voor 60 euro gekocht...

Nu het probleem;

Er zit een 'verdikking'/soort kastje op de kabel waarin/op drie ledjes zitten daarin kun je zien of de computer de kabel erkent... of er midi in wordt herkend en of midi out wordt herkend...

Nu het probleem het ledje van computercommunicatie brand ( rood = goed volgens handleiding) maar de ledjes van midi in en midi out branden niet...

Ik heb alles goed aangesloten hardwarematig en software matig in mijn cubase SX... kan er niks over vinden in de HANDLEIDING van de usb/midi kabel...

WAT ZOU DIT KUNNEN ZIJN, DAT ER GEEN MIDI-COMMUNICATIE IS ?

Hoop dat jullie kunnen helpen...

De kabel wordt overgens herkend in systeemconfiguraties , XP zegt dat het apparaat ingesteld is...

Ik denk dat die ledjes alleen gaan branden als er effectief midi data wordt ontvangen/verzonden (denk ik).

Het eerste wat je kan doen is de MIDI OUT onmiddellijk met de MIDI IN verbinden (MIDI lus). Als je nu met je sequencer MIDI OUT boodschappen gaat genereren (in cubase doe je dit door op de pianorol te klikken), moet er quasi onmiddellijk een MIDI IN boodschap verschijnen. Dit moet werken. Check je midi kabels desnoods.

Ten tweede, als de MIDI lus werkt, koppel je de MIDI OUT van je MIDI interface naar de MIDI IN van je indigo en de MIDI IN van je MIDI interface naar de MIDI out van je INDIGO. Produceer nu opnieuw MIDI OUT boodschappen. Op het display van je indigo zul je linksbovenaan kortstondig een nootje zien verschijnen (enfin bij mijn Virus C desktop toch). Ik ben er zeker van dat je indigo dit ook op de één of andere manier visualiseert.

Ten derde, als dit nog niet werkt, tja dan weet ik het ook niet meer. Laat iets weten of je verder geholpen bent.

jaccis speaks...

jaccis speaks...

Ik weet dat er dan in je virus Indigo schermpje elke keer een nootje verschijnt wanneer er midi-communicatie is...
dat heb ik inderdaad ooit ( werkend) gezien.... bij mijn Indigo...

Effe voor alle duidelijkheid : Ik heb geen interface ertussen zitten... maar ik heb het over een enkele midi/usb kabel ( dit systeem is een soort van plug/play en is ongeveer 1 klein jaartje op de markt, heb ik me laten vertellen... waarin aan de ene kant midi in en 2 x midi out zit en aan de andere kant usb...

Ik ga morgens es proberen wat je zei; laat wel iets weten...

Bedankt al vast !:)

Wat voor ding is dat precies dan? Ik weet dat roland van dat soort interfaces gemaakt heeft...
Mogelijk heb je niet de juiste driver geïnstalleerd voor die "kabel/interface"

midikabel...

midikabel...

Het is een kabel van het merk; ESI Rom I/O

www.esi-pro.com

En je hoeft er geen cd driver voor te instaleren...

Wel aanmelden in Configuraties, apparaatbeheer etc...
De computer zegt ook dat het goed is geinstalleerd en dat het apparaat moet werken...

Softwarematig ; midi/cubase werkt nog niet....

Dat model dat jij hebt is het mdel waarbij de midi kabels al zijn vast gesoldeerd aan het doorzichtige bakje. Misschien dat je iemand kent die een 5-din gender changer heeft (5 din female/5 din female) en zo de MIDI IN en de MIDI OUT met elkaar te verbinden. Dan weet je zo of je MIDI interface al goed werkt.

Jij hebt blijkbaar dit gekocht en geinstalleerd. Makkelijke manier om te kijken of het werkt: MIDI-Ox installeren, onder Options je MIDI-interfaces selecteren en daarna sla je op toetsen en draai je aan knoppen en wieltjes. Als alles goed is aangesloten zie je het monitorschermpje volstromen met informatie. Als het niet werkt, is je interface misschien niet goed geinstalleerd.

Oja, MIDI-In van PC gaat in MIDI-Out van Indigo, en andersom...

Toch maar die Cubase cursus een keertje volgen?

Of in je handleiding kijken hoe je midi kanalen instelt op je midi sporen?

MIDi aansturing...

MIDi aansturing...

Jeez,

Ik heb je eerder al een pm gestuurd met alle info hierover...

lees die eens door.

je moet wel je midi divice selecteren in je miditracks...

dat zijn die horizontale balken in cubase weet je wel....
el dan helemaal links in je scherm heb je een menutje met icoontje e.d. en daar moet je alles routen...
(aansluiten zeg maar maar dan virtueel)

daarergens kun je dus voor de aansturing je "Hi tech" achtige apparaatje selecteren...

Succes

Wat Cubase SX betreft, in de Getting Started-handleiding moet je maar 'ns het de hoofdstukken "Setting Up MIDI", "MIDI Terminology" en "Recording and Playing Back MIDI" zeer aandachtig lezen. Daar staat alles in wat je moet weten om die Indigo aan te sturen en MIDI-data te kunnen opnemen.

Ben je er al uit welke Cubase SX-versie je gekocht cq gekopieerd hebt?

*Ik mag niet vragen om illegale software en handleidingen*

Last edited by a moderator:
Waarom verbaast me dat nou niet .... Nou ja, hou er maar rekening mee dat je in dat geval op weinig hulp hier kunt rekenen met softwareproblemen. De mensen op dit forum kopen gewoon hun software.

Bericht door een moderator:
Onze politiek wat betreft illegale software is duidelijk: hierover posten wordt niet getolereerd.
Ik sluit deze thread. Toekomstige pogingen in dit kader worden meteen verwijderd.

Jaccis: je hebt pb. :smeris:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back