Lets talk Hip-Hop

flyweight

SinOsc.kr([1, 3]).exprange(100, 2e3)
Zijn hier meer liefhebbers van hiphop?

Er is voor mij een hele lijst aan artiesten die ik tof vind maar ben toch meer in de underground dingen en minder in trap based commercieele hiphop met autotune enzo.
Hip-hop doet het in de commercieele lijsten steeds minder maar sinds zijn bestaan is Hip Hop nooit weg geweest.
het genre is uiteindelijk volwassen geworden invloeden naar jazz en andere muziek stromen.

Vroeger was ik turntablist/DJ en heb mooie herrineringen aan rap battles, freestyles.
Hip Hop is altijd erg close geweest.
Als DJ en met mijn Hiphop soul jazz funk band.
De legendarische openmic in de Mazzeltof Den Haag.
Nu is voor mij niet al die muziek van vroeger zo goed dat ik het nog steeds luister of weinig.
Zo bv de Wu tang, maar Tribe Called Quest, Blackstar, Jdilla, MAdlib, NAS, MF Doom zijn voor mij wel echt timeless.

Heb je nog toffe nieuwe hiphop wat ik kan checken?

Hier bv een nieuw Album van Blackstar

Dit vind ik wel leuk :-)

MF doom
Blu
Earl Sweathirt
Odd future
Tyler the creator
MAc Miller
Kendrick Lamar
Gang Star
Mob Deep
Nas
Eminem
Yasseen Bay (mos def)
Talib Kwali
Common
Jdilla
MAdlib
D'angelo
Blackstar ( )
Jurrasic 5
Mach Hommy
Freddy Gibs
Tribe Called Quest
The Roots
The Internet
Frank Ocean
Ghostface Killa
Hi Tek
DJ Premmier
Rakim
Biggie
2Pac
Busta
Qtip
Krs One
GZA
..........................................
de lijst gaat maar door
Ook een hele hoop old scool early hiphop:
- Public Enemy,
- Scooly D,
- Big L,
- Cool Herk
- LL cool J
- Beasty Boys
- Erik B, Rakim

Op wat klassieke gangsta rap uit de 90s na, loop ik er over het algemeen bij voorkeur met een hele grote boog omheen. Maar ik laat me graag verrassen dus zal zo nu en dan eens klikken op wat hier gepost gaat worden.

Ik heb nooit veel met hip hop gehad maar eind jaren 80 begin 90 had ik twee albums die ik indertijd regelmatig draaide en die twee klassiekers zijn;
Tribe called quest-Peoples instinctive travels and the path of rhytym en the Pharcyde-Bizarre ride, even een paar leuke tracks ter herinnering;

Laatst gewijzigd:
Hip Hop is de soundtrack van mijn jeugd en heeft zodoende een enorme invloed op mijn muziek gemaakt. Door de samples ben ik naar jazz, funk en soul gaan luister.
I love it!

Geweldig. Ik luister (en tip) 't hof van commerce en hoop weldra Ultramagnetic MC's te zien, die komen naar NL (dichter voor me dan hun gig in België)
Ik heb hier nog n tekst om wat te schaven die k voor de lol eens mikte over een track van een SF lid. Verdient eigenlijk nog wat polijsten want ik voelde 'm wel.

Vergeet de franse rap niet... En Extince :)

Ik zag dit live in AB jaren terug, het was het allerbeste qua hiphop dat ik ooit zal zien: touren met de platenbakken van Afrika Bambaataa voor die weggeschonken werd aan t museum. Bambaataa was er zelfs de 1e 2 sets bij (in t publiek) vertelde Dj Shadow eens.

Laatst gewijzigd:
Ik ben er niet zo van, maar er zitten wel mooie tracks en albums tussen.

Army of the pharaos - Bloody tears (melodietje uit Castevania 2, dus automatisch goed)

Hele album War & peace vol.1 van Ice Cube is vet.

Aantal nummers van eminem, puff daddy , busta rhymes, 50 cents, en nas uit de 90's en 00's.. de populaire shit zeg maar... kan ik ook wel.
Rock superstar van Cypress hill, Victory van puff daddy en Mosh van eminem in t bijzonder uitbdie tijd.

Verder vind ik wutang clan ook wel te pruimen en Ice t ook wel (maar die is veeeeeeel beter in Body count!)

Op wat klassieke gangsta rap uit de 90s na, loop ik er over het algemeen bij voorkeur met een hele grote boog omheen. Maar ik laat me graag verrassen dus zal zo nu en dan eens klikken op wat hier gepost gaat worden.
ik heb zelf niet zo veel met gangster rap. nwa, snoop horen niet bij mijn al time favs.
er zitten wel leuke dingen tussen.

Ik heb nooit veel met hip hop gehad maar eind jaren 80 begin 90 had ik twee albums die ik indertijd regelmatig draaide en die twee klassiekers zijn;
Tribe called quest-Peoples instinctive travels and the path of rhytym en the Pharcyde-Bizarre ride, even een paar leuke tracks ter ...
ja toff pharcyde das dacht ik ook geproduceerd door jdilla.
die zat samet met dangelo, tribe called quest, erika badu, mos def, talib kwalu, common en questlove in de electric lady studio.
en is voor mij toch we het mooite uit hip hop.

Toen ik zo'n 14-18 jr oud was heb ik flink wat hiphop/rap geluisterd, en in die tijd ben ik ook begonnen met sampling, beats maken, af en toe een tekst schrijven. Samen met vrienden uit een reggaeband namen we wel eens wat op 🙂 Leuk tijdverdrijf. Ik ben wat muzikale voorkeuren wel een totaal andere richting opgegaan, maar kan hiphop soms nog best wel waarderen. Destijds was het vooral Nas en Mob Deep.

Hip Hop is de soundtrack van mijn jeugd en heeft zodoende een enorme invloed op mijn muziek gemaakt. Door de samples ben ik naar jazz, funk en soul gaan luister.
I love it!
ja same here, :-) ik vind de invloeden naar jazz terug nu ook weer heel tof.
bv drummers die vette jdilla style beats live spelen.

Vroeger was ik turntablist/DJ en heb mooie herrineringen aan rap battles, freestyle
Mn broertje was een behoorlijke tijd heel actief in die battle scene (punchout) onder de naam Waldo. Ben ook wel eens op zon battle event geweest destijds.
Zegt dat je toevallig iets?
Doet ook wel wat albums uitbrengen met hiphop onder die naam of met anderen.

Wel geinig maar echt niet mn ding ^^

De leukste hip hop was in de periode ca. tweede helft jaren '80 tot begin jaren '90. :beard: Golden age hip hop. Daarna werd het snel minder...

In die tijd was zelfs mainstream leuk.

qua hip-hop ben ik best wat extreem, voor en na Public Enemy is er niet echt meer iets de moeite waard gemaakt.
Het hebben van een grote piemel, veel drugs, veel hoeren en veel geld sprookjes zijn een een beetje zielig, naar mijn mening.
Neppers die zogenaamd heftig Amerikaans doen in het Nederlands, zijn helemaal sneu.
Jammer want muzikaal is het vaak best wel strak, maar dan gaat er ineens weer een stoerdoenertje "rappen" over de grote billen van een betaalde mevrouw, zogenaamd betaald met bloedgeld, en floep! weg is mijn aandacht.
Groei eindelijk eens op, Pathetisch...

Ben zelf ook meer van de oudere hiphop. Tribe called quest, Black sheep, Madlib etc.
Hoorde laatst trouwens wel weer wat van Little Simz wat ik kon waarderen wat volgens mij aardig nieuw was maar wel weer oud klonk.

Wat ik zelf heel vet vind is the Herbaliser. Take London heb ik grijsgedraaid.

Hier PE, Dela Soul, Tribe Called Quest.. en vast nog wat namen die ik vergeten ben.. daarna ging ik commercieel.. :D

'd Angelo is toch eigenlijk meer Neo Soul?? Of RnB?? Heel veel RnB geluisterd .. voornamelijk voor de lekkere vocallines en synthjes.. en dat heeft ook soms een beetje dat Hiphop randje.. zeer inspirerend om met weer met synths in de weer te gaan..

Schaamteloos geef ik toe dat ik Jagged edge.. Az Yet best wel lekker vond.. die koortjes.. manman.. 8~

Pharrel in zijn studio..

Laatst gewijzigd:
Ja, in de jaren '80 en begin jaren '90 vond ik rap wel leuk. Wat we nu old school noemen. Run DMC, LL Cool J, De La Soul. Het had nog beetje tempo, coole beats, gesampelde geluiden etc.

Totdat het midden jaren '90 een stuk langzamer werd (Snoop Dog). Die lome zooi interesseerde me niet meer. Daarna werd het alleen maar minder. Grote bek patsers zoals die Kanye of minimale meuk van Drake (beetje blaten over een simpele 808 t-t-t-t-t-trrrrrr hihat). Ik vind het niks.

Maar ik vind dan ook vrijwel alle muziek van tegenwoordig niks. ;)

Mooie lijst, ik zou er nog een flink aantal aan toevoegen, waaronder captain murphy, 9th wonder/buckshot, quelle chris, aesop rock, immortal technique, lootpack, action bronson en sean price.
Ben als 13 jarig broekie aan vroege hip hop begonnen, op m'n zolderkamer met Radio Stad Den Haag hard aan :dj:

Groot Hip Hop liefhebber sinds 1985. Van NY en Philly naar London en weer naar LA en Houston.

Na 2005 ben ik het allemaal beetje bij beetje minder interessant gaan vinden en de laatste 10 jaar check ik niets eens meer actief wat er uitgebracht wordt. De tijd dat ik de import platenzaken platliep, CD's huurde bij de Centrale Discoheek en ook veel bij ughh.com bestelde, is voorbij.

Back