[melodic hardtechno] Rutger S. - Be Real

De hardcore van die tijd 93/94 is wel echt hetgeen ik nog graag naar terugluister. Daarna werd het echt wat minder, om vanaf 98, toen het weer underground was, weer goed terug te komen tot 2002 ofzo.

Lenny Dee, Darkraver, DJ Rob en Buzz Fuzz waren echt de top DJ's van die tijd (voor mij tenminste).
Mee eens, dat was een supertoffe tijd. Alles nieuw, stoere locaties, toffe mensen, de meest vette onbekende platen. Elk feest weer een beleving.
Daarna werd het allemaal minder en ben ik er daarna uitgestapt, feestend, producerend. De huidige 'hardcore' sound nu is, in mijn optiek, ronduit verschrikkelijk. Niet voor mij meer in ieder geval.

Ik wil weer rave! Oldskool, parkzicht en UK-achtige dingen. Van piano's, tot dikke zaagtanden, uplifting vocale en duistere klanken.

Mee eens, dat was een supertoffe tijd. Alles nieuw, stoere locaties, toffe mensen, de meest vette onbekende platen. Elk feest weer een beleving.
Daarna werd het allemaal minder en ben ik er daarna uitgestapt, feestend, producerend. De huidige 'hardcore' sound nu is, in mijn optiek, ronduit verschrikkelijk. Niet voor mij meer in ieder geval.

Ik wil weer rave! Oldskool, parkzicht en UK-achtige dingen. Van piano's, tot dikke zaagtanden, uplifting vocale en duistere klanken.
de 'nieuwe' hardcore is wel een beetje anders inderdaad, maar vind het echt niet allemaal slecht.
Tis soms beetje onoverzichtelijk met al die sub-genres. maar ik scheer het gewoon allemaal even over 1 kam en dan vind ik Angerfist, Anime, Promo, Dr. Peacock, Psychpunk toch allemaal best vette shit maken (paar voorbeeldjes die ik nu snel kan bedenken, want ik zit er neit echt meer in en kom eigenlijk ook niet meer echt op die feestjes op een 2x mysterlyland in de afgelopen 10 jaar na)
Tis vast niet allemaal hardcore, als dat uberhaubt nog een genre benaming is, maar wel duidelijk voortgekomen uit die ouwe 90's gabber stijlen.

...

goed plan, als ik t kon deed ik mee.

ik heb de track 2 maal geluisterd, zou 'm spelen vanaf 1min 31, dan heb je net 1 minuut voor de break. Ik vind het stuk ervoor te eentonig, ik snap uiteraard dat old skool wel altijd 1 minuut beat hadden om te mixen, maar 't zijn er nu al 2,5. In het origineel zit er in 't begin wat oorcandy met die percussie. In die tijd was t vaak vechten met de gain vd mixer, zoveel dynamiek die tracks hadden, met echt bijna stilte in, waarin 't publiek dan kon overstemmen met roepen. Geweldige tijd, ik heb er keten op weten uit hun dak gaan (en uiteraard zelf ook met een dikke set 2* 15 duimers in de koffer vd manta, ja je leest 't goed, Klinkske had n nektapijt in de late 80's prille 90's :D)

Nieuwe versie:
- Melodie Bus met 0.6db opgehoogd, op aanraden van @Ferric
- Smart:comp gebruikt om nog wat laag weg te halen bij de synth bass, op aanraden van @Martinez
- Replika XT gebruikt om wat beweging te krijgen in de choir sounds, op aanraden van @Martinez
- 1 van de choirs omhoog en omlaag gepitched op bepaalde plekken voor de variatie, op aanraden van @Martinez

Ben benieuwd of het nu een verbetering is :)

Die doet me denken aan een track die op een 4dubbel CD stond uit m'n jeugd.
Vooral die arp.
Nice trip down to memory lane (die zin vertaalt niet zo lekker)

Back