Veel te vrolijk disco remixje...

Duart Jansen

Movin'and Groovin'
nou goed ik was bezig een oud motown trackie te remixen en dacht laat ik het hier maar droppen, want ik kom er niet echt verder mee, en er mist duidelijk nog iets....

je vindt em hier

als je iets aan te merken hebt op de track behalve dat de brass in het laatste stukje veel te hard staat, dan bent u van harte welkom iets te antwoorden... :D

Laatst gewijzigd:
Ik vinnum leuk

Ik vinnum leuk

Ja thep wel wat ! Ach iets missen, tis gewoon een relekste remix...is ook wel eens lekker ! Het hoef niet allemaal te JXL'en :D
Een broken beat-versie zou het denk ik ook wel leuk doen, maarja da's weer een ander verhaal.

Ja lekker constructieve kritiek - iets zegt me dat ik een slechte A&R manager zou zijn 8o)

Re: Ik vinnum leuk

Re: Ik vinnum leuk

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Ja thep wel wat ! Ach iets missen, tis gewoon een relekste remix...is ook wel eens lekker ! Het hoef niet allemaal te JXL'en :D
Een broken beat-versie zou het denk ik ook wel leuk doen, maarja da's weer een ander verhaal.

Ja lekker constructieve kritiek - iets zegt me dat ik een slechte A&R manager zou zijn 8o)

je wil niet weten wat voor vage kritiek sommige A&R's kunnen geven....:D

remix: ik herken een rev crash sampletje maar ik kan em niet plaatsen...
lekker laidback trackie geworden man! lekker alleen zou ik de hihats wat "uitbundiger" proberen te krijgen om em meer feel te geven...hij mag wel wat meer los! verhoog de gezelligheid ;)

misschien een lekkere funkbas erbij.. de bas die r nu bij zit is .. te bedompt... mijn idee

Klinkt goed! Waar heb je die vocals vandaan?

sommige geluiden klinken een beetje cheap, die blazers bijv. Als je dan toch geen blaas orkest kunt regelen, probeer dan extra cheap ass geluiden te gebruiken, want dan is het opeens niet meer erg.

De beats mogen wel ietsjes vetter. Lekker simpel, dat moet je ook zo houden, maar die snare bijv. zou wat vetter kunnen, probeer wat meer claps/snares te layeren, als je er bijv. 1 wat eerder als de kick laat klinken, krijg je dat disco achtige effect.

Verder, erg muzikaal, heel goed gedaan, dit zou zo op de radio en verder kunnen.

okey??? * D.J.Conflict verbaast zich over het gros positieve reacties...

ik mis toch echt iets naar mijn gevoel, en ik krijg ook gewoon de bassline niet goed, ja de noten wel maar niet het instrument zeg maar, heb echt tig basjes geprobeerd, maar nix komt in de buurt van het origineel....blazers komen uit de xv en heb idd geen blaasorkest kunnen optrommellen... maar ik denk dat ik door de blazers iets naar de achtergrond te doen verhuizen het fake- effect kan doen verdwijnen, zal ook nog wat met pitch en mod gaan werken om het wat natuurlijker te laten klinken....

en de bron kan ik helaas niet weggeven... :D 't is een motown track, das toch genoeg info voor de echte speurder?

iig bedankt voor de reacties tot nu toe!!!

Okay okay House en techno lovers hier spreekt de funkateer!!!!

Dit is gewoon vette shit waar je van af moet blijven dit zijn de Mary Jane Girls met All Night Long, geproduced door de hellaas vroeg overleden Rick James.

Ik heb wel een kleine 6000 van dit records liggen maar daar moet je van afblijven deze tijd is geweest nu wordt het tijd anno 2004 dat mensen zelf eens gaan produceren en arrangeren en dit soort meester werken de wereld in sturen zo dat we over 30 jaar net als deze track er lekker na kunnen luisteren.

:biertje: :biertje:

Mary Jane Girls- All night long (motown records)

Dat origineel is 90 bpm ofzo,, hoe heb je dat hele zaakje zo goed gepitched gekregen? Ben zelf ook nog opzoek naar een goeie pitchshifter.. 125bpm past niet zo bij die groove vind ik, ik zou hem iets langzamer maken.

Tja met zo'n sample kan het haast niet fout,,, die Mary Jane girls joint is zo dope.

lekker nummertje, alleen die sample zal je niet gecleared krijgen, want Motown doet heeel erg moeilijk.

Mja, wel leuk en okee maar toch een beetje hoog ID&T zondagmiddag zooi gehalte :D Het nummer rust wel heel erg op de samples van the Mary Jane Girls..

gr
R

Origineel geplaatst door sjeijk
wat n onzin :(

hahaha, 't was maar een grapje, ik denk dat als je motown en all night long in google had ingevoerd dat je ze gelijk gevonden had de dames van de mary jane girls... :P je moet niet alles in het leven even makkelijk maken, dan gaat de aardigheid eraf!!!

Origineel geplaatst door analogicbear
Dit is gewoon vette shit waar je van af moet blijven dit zijn de Mary Jane Girls met All Night Long, geproduced door de helaas vroeg overleden Rick James.

Ik heb wel een kleine 6000 van dit records liggen maar daar moet je van afblijven deze tijd is geweest nu wordt het tijd anno 2004 dat mensen zelf eens gaan produceren en arrangeren en dit soort meester werken de wereld in sturen zo dat we over 30 jaar net als deze track er lekker na kunnen luisteren.

Hoezo van af blijven? Ik breng het nummer juist weer onder de aandacht, want vette shit is het origineel zeker....en ik produceer genoeg eigen materiaal, vind remixen gewoon leuk om te doen, laat mij mijn lol hebben....

Origineel geplaatst door bobaphat
Dat origineel is 90 bpm ofzo,, hoe heb je dat hele zaakje zo goed gepitched gekregen? Ben zelf ook nog opzoek naar een goeie pitchshifter.. 125bpm past niet zo bij die groove vind ik, ik zou hem iets langzamer maken

het orginineel is geloof ik 98.31 bpm om precies te zijn, en ik heb em niet gepitched maar gestretched, ik heb dit gedaan met Timefactory de ruler of all timestretch proggies!!!

persoonlijk vind ik het tempo niet storen met de groove, wil prima, alleen om diezelfde groove te benaderen met je eigen percussie is lastiger....

Origineel geplaatst door arv
Mja, wel leuk en okee maar toch een beetje hoog ID&T zondagmiddag zooi gehalte Het nummer rust wel heel erg op de samples van the Mary Jane Girls..

Dat was ook een beetje de bedoeling, ik wou eigenlijk gewoon een dance versie maken van het origineel zonder zelf veel toe te voegen (dit was ook erg lastig om te doen trouwens, het nummer bestaat meer uit solo's ipv een echte melodielijn)

en dat het op call on me lijkt zie ik dan maar als een compliment!!! :D ( waarom heb je die vergelijking weer weg gehaald arv??? )

Origineel geplaatst door d.j.conflict
Dat was ook een beetje de bedoeling, ik wou eigenlijk gewoon een dance versie maken van het origineel zonder zelf veel toe te voegen (dit was ook erg lastig om te doen trouwens, het nummer bestaat meer uit solo's ipv een echte melodielijn)

en dat het op call on me lijkt zie ik dan maar als een compliment!!! :D ( waarom heb je die vergelijking weer weg gehaald arv??? )

Ow, omdat ik Call on me meer een party tune vind en deze track van jou is wat milder? :D ofzo..

Over het clearen van samples ; welnee, gewoon uitbrengen in kleine (500) oplage, en geen haan die ernaar kraait :)

ah dit nummer heb ik puur voor mijn eigen vermaak gemaakt....maar idd als je maar in een kleine oplage uitbrengt is er vaak nix aan de hand...

Ik heb het niet zo op het remixen van oude 80's tracks zonde om die tracks te verbouwen het wordt al teveel gedaan door van die on creatieve R&B gasten.

Schrijf zelf eens een tekst en zoek een of/meerdere zangeressen om die de track in te laten zingen

Met vriendelijke groet,
8)

Ik heb het niet zo op het remixen van oude 80's tracks zonde om die tracks te verbouwen het wordt al teveel gedaan door van die on creatieve R&B gasten.

Schrijf zelf eens een tekst en zoek een of/meerdere zangeressen om die de track in te laten zingen

Met vriendelijke groet,
8)

ow dat doe ik ook hoor, maar dat neemt niet weg dat ik remixen gewoon leuk vindt, en dat dus gewoon zal blijven doen naast mijn eigen producties....je impliceert nu dat ik enkel remixen maak, en niet zelf eigen materiaal kan maken... nix is minder waar...ugh!

Laatst gewijzigd:

Met vriendelijke groet,
8)

Dan heb je vast een gruwelijke hekel aan Daft Punk, Cassius en al die franse house lui.

Ik kan het toch wel waarderen!

Origineel geplaatst door forcesupreme
Dan heb je vast een gruwelijke hekel aan Daft Punk, Cassius en al die franse house lui.

Ik kan het toch wel waarderen!

idd daar kan ik me ook zeker in vinden, french house rules....!!!

Back