Reason 13 aankondiging

- Sequencer upgrades (oa editor screen split)
- nieuwe simpele modules voor gain/stereo/sidechain/ducking
- Ripley space echo module
- Polytone synthesizer module
- extra nieuwe presets, loops en samples
- nieuwe browser, inclusief tags
From January 1, 2024, onwards, every purchase or upgrade to Reason 12 includes a free upgrade to Reason 13, available on June 18, 2024. Reason 13 will of course also be available to all Reason+ subscribers.

Attachments

• r13.jpg
    r13.jpg
    70 KB · Bekeken: 13.065
Voor degene die interesse hebben om Reason te gaan gebruiken, ik bied de volledige licentie van Reason 10 aan voor 75,- dan wordt een de upgrade naar 13 erg voordelig.

Nog eentje @ 01:00
Lyrics zijn wel wat cheesy ;) " designed in reason 3.0 in this mix
@01:40
Shout out to mahsltrom , subtractor , combinator

In de nieuwe browser is de favorites optie gesloopt. Wat een blunder. Dit is juist heel fijn en veel nuttiger dan tags op al je presets van al je tientallen instrumenten. Gewoon zelf orde aanbrengen. En een floating browser.. waarom? Ook mis ik echte verbeteringen zoals track folders. Eens afwachten wat 13 brengt, ik denk dat het niet genoeg is om nu te kopen. (Reasongebruiker sinds 2000)

Nou de upgrade is niet in (veel) goede aarde gevallen. 199 euri voor een instrument wat FX en zeer dubieuze workflow veranderingen is ook niet echt je dat. Volgens mij ziet Reasonstudio's Reason vooral als en concurrent voor de Roland cloud en zijn de veranderingen ook direct te linken aan dit model. Het ontbreken van een Reason Suite met alle instrumenten steunt deze conclusie. Dat krijg je met een durfkapitaal overname..

Nou de upgrade is niet in (veel) goede aarde gevallen. 199 euri voor een instrument wat FX en zeer dubieuze workflow veranderingen is ook niet echt je dat. Volgens mij ziet Reasonstudio's Reason vooral als en concurrent voor de Roland cloud en zijn de veranderingen ook direct te linken aan dit model. Het ontbreken van een Reason Suite met alle instrumenten steunt deze conclusie. Dat krijg je met een durfkapitaal overname..
De tijd zal het leren.
Ik sla deze versie iig over. Tenzij er een mega sale voorbij komt (€ 75 of minder)
Er zijn genoeg positieve geluiden te vinden trouwens. Vooral uit het abonnement kamp.

En Reason is niet de enige (helaas) die vol inzet op abo's. Het verdienmodel is gewoon extreem veel beter dan bij het eigendom model.

Een snelle rekensom leert dat ik gemiddeld € 33 uit heb gegeven per jaar aan mijn licenties / upgrades. (ik sla versies over en koop alleen in de sale).
Het abo kost iets van € 240,- per jaar. Dussssss.

Ja, je krijgt (veel) meer, maar daar betaal je ook behoorlijk veel meer voor.

Er zijn altijd niet kritische fanboys die alles geweldig vinden. Goede journalistiek die dit soort dingen zou moeten signaleren en uitspreken mis ik trouwens ook. Youtube / online reviews zijn zelden kritisch.

Ik zou met het abo model (en geen suite versie) kunnen leven als hun nieuwe instrumenten een beetje betaalbaar waren voor trouwe gebruikers. Maar 109 euro is fors aan de prijs en er gaat zelden meer dan 20% vanaf. VST Instrumenten gaan tegenwoordig voor 20 euro over de virtuele toonbank. Ze zijn gewoon aan het melken als een gek en alles waar gebruikers al jaren om vragen wordt gewoon niet geïmplementeerd. Nu toch maar Cubase geupgrade naar 13 voor 115 euro.

Ik heb de reason+ subscription voor 6 maanden via kvr voor 15 euro weten te bemachtigen. De DAW gebruik ik niet maar ik vind de reason rack wel erg fijn eigenlijk. Ik had ook gelezen dat er wel eens een 50% kortingsactie is? Kans is groot dat ik hem dan toch wel ga aanschaffen, zit wel een hoop in en een goeie combi met Bitwig vind ik.

Er zijn altijd niet kritische fanboys die alles geweldig vinden. Goede journalistiek die dit soort dingen zou moeten signaleren en uitspreken mis ik trouwens ook. Youtube / online reviews zijn zelden kritisch.

Niks mis met een fan van bepaalde producten. Beter dan die aardszeikerds die nergens meer tevreden mee zijn 😂. Ik sla 13 over trouwens. Budget is op voorlopig. En genoeg om nog uit te vinden in 12
Ik zou met het abo model (en geen suite versie) kunnen leven als hun nieuwe instrumenten een beetje betaalbaar waren voor trouwe gebruikers. Maar 109 euro is fors aan de prijs en er gaat zelden meer dan 20% vanaf. VST Instrumenten gaan tegenwoordig voor 20 euro over de virtuele toonbank. Ze zijn gewoon aan het melken als een gek en alles waar gebruikers al jaren om vragen wordt gewoon niet geïmplementeerd. Nu toch maar Cubase geupgrade naar 13 voor 115 euro.
Die zitten toch in je subscription?

Ik heb de reason+ subscription voor 6 maanden via kvr voor 15 euro weten te bemachtigen. De DAW gebruik ik niet maar ik vind de reason rack wel erg fijn eigenlijk. Ik had ook gelezen dat er wel eens een 50% kortingsactie is? Kans is groot dat ik hem dan toch wel ga aanschaffen, zit wel een hoop in en een goeie combi met Bitwig vind ik.

Reason, perpetual, is 2e hands erg goedkoop. vanaf Reason 11 heb je de RRP, de plugin.
en soms zie je nog voor een nette prijs (180-190 eurootjes) 11 Suite voorbij komen.

met 12, mis je eigenlik alleen scaling, wat wel handig is... 12 als upgrade/update van 11, was eens 79 euro??

zelf mis ik alleen de vocoder, en 1 player (dacht ik, och ja, de chord player), van Reason Studios RE (Rack Extensions). en heb een klein maar zeer fijn aantal third party RE's (Noise Engineering!).

en zit zelf op versie 12 (via 11 Suite en die weer via Reason 10.... ik stapte bij 10 in, 2e hands.... was al een mooie editie; GRAIN en Europa zijn keisterke RE's/instrumenten..).

en er waren een tijdje mooie sales voor instrumenten, vaak combi's met players... zie je die nog? of omdat ik alles al heb wat ik goed vind, merk ik het niet meer op?

maar erg blij om Reason te hebben, ook als DAW.

op dit moment is de RRP weer in een projekt aanwezig, inderdaad een mooie combi met Bitwig...

met 12, mis je eigenlik alleen scaling, wat wel handig is...
Dit is wel een essentiële toevoeging vind ik.
maar erg blij om Reason te hebben, ook als DAW.
Als daw heb ik vroeger reason veel gebruikt maar vind het toch niet meer aan andere DAWS kunnen tippen.

Ik verwacht dat ik na de 6 maanden Reason wel aanschaf puur voor de RRP, zit wel ontzettend veel in.

Is dit een no-brainer of toch nog ff wachten?
Discount Code: GROUP

1730581516711.png

Laatst gewijzigd:
Ik kreeg deze gisteren van iemand, code werkt geloof ik nog.
40% korting = 119,40 euro upgradeprijs.

Attachments

• 1731207937110.png
    1731207937110.png
    202,3 KB · Bekeken: 91

Attachments

• 1731208709075.png
    1731208709075.png
    50,7 KB · Bekeken: 99
Back