Kristine W 'Feel what you want' lead sound

Denk korg m1

Korg M1 leek mij ook, maar dat is toch een rompler. Dan zou het toch al gauw een preset moeten zijn.. Casio CZ lijkt me wat meer voor de hand liggend dan.

Ik heb een Casio CZ101.. mijn eerste synth in '86.. ik ken em als mijn broekzak en de Orgel preset ook.. Dat geluid in het is zeker niet.. Er zit sowieso nog een layer overheen en nog een lage (2 octaven rumble-achtig) geluid eronder. En ook een trage phaser/ chorus eroverheen.. die zat wel in de CZ5000 en iig in de CZ1.. maar die klinkt meer meer 'ensemble' achtig.
Zeker divers klinkende synthese.. phase distortion.. maar dat zijn wel meer synths.. ik gok dat er ook wat gesampeld is.. de snellere vibrato in dat hogere orgel geluid verderop in de track klinkt een beetje onnatuurlijk..

De track hieronder heb ik met een Casio CZ1 via multi-tracking gedaan.. typische klankjes.. dat zeker..

Laatst gewijzigd:
Rollo zat erachter als producer, weet dat ze veel aan layering deed door bijv een juno en jv-1080 te stapelen. Maar kan van alles zijn, denk dat er ook aardig wat efx op is gezet.

Het is een orgel geluid, maar zoals al werd geopperd, gelayerd met allerlei zaken. Nou ja.. Ik vind het een hele toffe en diepe sound. Bedankt voor de antwoorden!

Back