Te leuk: lopend producen en samen jammen

bombario

Gepokt en gemazeld
Mobiele producer Ari@home maakt al lopend en improviserend beats. Vervolgens vraagt hij omstanders mee te zingen, rappen, spelen etc. Dat levert ontzettend leuke collabs en vooral heel veel plezier op. Misschien komt het dan toch nog goed met de wereld? ๐Ÿ˜Š

In deze video legt hij uit hoe hij werkt. Als ik het goed begrepen heb met 2 Roli-keyboards, een looper tool van Roland, Ableton Live om snel sounds te kiezen en een Launch Control XL om geluiden te manipuleren. Ik vraag me alleen af waar de stroom vandaan komt (maar ik ben dan ook niet technisch).

P.S. Ik wilde gisteren op tijd naar bed, maar keek tot half een deze filmpjes ๐Ÿ˜„

Leuk dat soort mensen.
Als ik in Rome loop, dan zie ik ze vaak, maar dan wel als een band of een alleenstaande met gitaar en microfoon

Hij is ook helderziend, hij kan zonder voorkennis spontaan refreintjes inzetten :D

Ook heeft ie 17 vingers als je telt wat he hoort en wat hij doet. Leuke opzet, maar natuurlijk niet 100% spontaan on camera.

Dit soort video's is vaak (deels) in scene gezet. Net als al die 'spontane' video's waar ineens een 'toevallig passerend' kind met engelenstem of onnodig getalenteerde violiste zogenaamd spontaan mee gaat spelen met een 'random' persoon achter een stationspiano.

Mijn hemel, ik word te jong voor dit forum merk ik. Puf, kreun, klaag... en vroeger was alles beter ๐Ÿ˜˜ Misschien heeft iemand nog iets inhoudelijks toe te voegen over zijn creatieve set-up? Vind ik dan he. En zo niet, dan mag er wat mij betreft een slotje op ๐Ÿ‘Œ
ja echt he... alles word wel ff afgezeken :-)

Ik ken zijn videos wel. Amazing hoe die dat dat doet. En blijkbaar is ie altijd op plekken waar iedereen goed kan rappen en of zingen.

Mijn hemel, ik word te jong voor dit forum merk ik.

how-do-you-do-fellow-kids-steve-buscemi.gif

Misschien heeft iemand nog iets inhoudelijks toe te voegen over zijn creatieve set-up?

Ik vind het prima wat hij doet, niet mijn ding, maar iedereen zijn hobby. Het eerste wat me echter opvalt, is - wat hierboven echter ook al wordt gezegd - dat je als kijker wel bedrogen wordt waar je bij staat (of zit)... wat je hoort is totaal iets anders dan wat (je ziet dat) hij daar ter plekke doet. En dat verpest het voor mij een beetje...

Ja, dat is een beetje het punt waarom ik ook zurig reageer. Iets wordt gebracht als spontaan, waargebeurd en #heuswaar, maar is gewoon een cynisch gecalculeerd viral-by-design marketingvehikel voor clicks en geld. Ook slim en creatief natuurlijk, maar ik vind daar dingen van. Past zo in het rijtje 'This Student Started Playing The Piano At The Town Square And You Never Believe What Happened Next' clickbait.

... maar is gewoon een cynisch gecalculeerd viral-by-design marketingvehikel voor clicks en geld.

Dat vind ik nou cynisch. De beste filmpjes vat hij samen en poetst hij op. De volledige live-sessies staan op zijn kanaal en daar zitten ook heel veel valse zangers en rappers tussen. Als hij vooraf met een artiest heeft afgesproken noemt hij dat netjes.

Heeft hij over zijn format nagedacht? Zeker. Doet hij het voor clicks en geld? Dat geloof ik niet. Ik zie een muzikant die plezier heeft. Een gast die toffe beats maakt, groepen verbindt en de kracht van muziek demonstreert. En wat mij betreft is een voorbereide ontmoeting ook niet automatisch nep of misleidend. Dus... ik focus me op het positieve en zie veel blije mensen ๐Ÿ˜„

Laatst gewijzigd:
Back