Hoe aan elkaar knopen

matje123

Ingeburgerd
Op podium gebruik ik 2 synths en 1 PC met een VST (gekoppeld via een Focusrite audio interface). Een gekoppelde Ipad verzorgd de program changes voor alle synths en VST. Daarnaast gebruik ik voor sommige nummers 1 synth als midi keyboard om de sounds van de andere te bespelen.

Om alles aan elkaar te knopen wordt een Iconnectivity Midi4+ gebruikt. Maar dit is niet echt podium vriendelijk. Kan dit niet eenvoudiger? Bv met een midi merger of MioXC….of een andere oplossing?

Slecht 1 synth heeft een midi Thru. De rest alleen In en Out.

Slecht 1 synth heeft een midi Thru. De rest alleen In en Out.
kan bij de "rest" niet de out als thru worden ingeschakeld via een instelling?

iPad usb --> pc in --> pc/Focusrite midi out --> synth 1 midi in --> synth 1 midi thru --> synth 2 midi in --> synth 2 midi out --> pc midi in

Ik ga uit van een Focusrite met (in elk geval) 1 x midi in/out.

Zou dat niet werken voor je?

Dus helemaal geen midi interface/merger gebruiken? Geen idee of dat zou werken. Gaan we proberen

Kan dit niet eenvoudiger?
iPad usb --> pc in --> pc/Focusrite midi out --> synth 1 midi in --> synth 1 midi thru --> synth 2 midi in --> synth 2 midi out --> pc midi in
dit zal het er zeker niet op vereenvoudigen integendeel

Wat is het dat je stoort al je huidige setup?
Wat werkt niet goed, omslachtig?
Wat wil je vereenvoudigd zien?
Bv met een midi merger
dat is je Midi4+ toch
Kan deze geen presets opslaan?

Mijn wens is om de midi4+ te skippen en een meer handelbare oplossing te zoeken

Ok duidelijk

Wat stoort je dan aan de midi4+?

Want het gebruik van zo een apparaat tov een midi keten geeft veel meer handelbare situaties

De midi4 is weer een extra stuk gear met een eigen power supply en veel kabels. Op podium is dit niet wenselijk. Ik vermoed dat de midi4 wss ook overkill is. Dus het geheel zou eenvoudiger moeten lukken met een meer handzame interface

Je zou idd ipad direct op de pc. En van pc out > midi splitter > synths.

Het handige van de mid4+ is wel dat de ipad hier direct op aangesloten kan worden (en zelfs audio kan doorgeven). Je houdt dezelfde kabel en een doosje. Eigenlijk het enige wat je niet hebt is de adapter voor de midi4.

Dit is een geschetste situatie. Ipad stuurt program changes naar 3 synths. Synth 2 is soms midi controller voor synth 1 of synth 3.

Attachments

• Synths.jpg
    Synths.jpg
    62,9 KB · Bekeken: 119
Back