Resonant Space Flight [space opera]

Dat 1 of 2 paden zoveel verschillende modulaties maakt dat het bijna een ambient is dan een soundscape...:okdan:
Mooie space, pad-opera!

Ik weet zeker dat het nog niet meevalt als je ff met een osmose speelt zonder dat het een gekkenhuis wordt...
Probeer maar eens een viol bespelen met een Touché of een Osmose...:o:

Maar voor paden?:halleluja

Dat 1 of 2 paden zoveel verschillende modulaties maakt dat het bijna een ambient is dan een soundscape...:okdan:
Mooie space, pad-opera!

Ik weet zeker dat het nog niet meevalt als je ff met een osmose speelt zonder dat het een gekkenhuis wordt...
Probeer maar eens een viol bespelen met een Touché of een Osmose...:o:

Maar voor paden?:halleluja
thanks! vooral voor pads (en brass) is het inderdaad echt heerlijk! super om zo veel geluiden en nuances te kunnen krijgen uit een relatief simpele preset

wel wat pogingen gewaagt aan viool/cello maar dat is inderdaad een classe apart dus dat gaat nog wel wat oefening vergen :D , zelfs een gitaar is al redelijk pittig omdat ze zon bekent karakter hebben als je dan ook maar een klein beetje afwijkt hoor je dat veel sneller ten opzichte van een op normaal keyboard

Heel interessant. Ben je zelf ook toetsenist/pianist? Enige jaren opleiding achter de rug of niet? Ikzelf wél, en, in die zin ben ik uitermate geïnteresseerd in bevindingen van andere pianisten/toetsenisten. De fysieke ervaring, die ik nagenoeg bij elke synthesizer mis omdat je de resonantie van het instrument mist (en niet na te imiteren valt, uiteraard niet gezien het dan een piano zou zijn :) ), lijkt me bij de Osmose wél een interessant element. Care to share?

Het nummer: dat is alvast belovend! Nogal een abrupt einde wel !?

Heel interessant. Ben je zelf ook toetsenist/pianist? Enige jaren opleiding achter de rug of niet? Ikzelf wél, en, in die zin ben ik uitermate geïnteresseerd in bevindingen van andere pianisten/toetsenisten. De fysieke ervaring, die ik nagenoeg bij elke synthesizer mis omdat je de resonantie van het instrument mist (en niet na te imiteren valt, uiteraard niet gezien het dan een piano zou zijn :) ), lijkt me bij de Osmose wél een interessant element. Care to share?

Het nummer: dat is alvast belovend! Nogal een abrupt einde wel !?
nope, zelf geleerd (arturia keystep37/korg modwave) nu net iets meer dan een jaar bezig daarvoor wel met muziek bezig geweest op de pc.
ik denk eigenlijk dat minder ervaring hebben met een normaal toetsenbord (vooral full weight) zelfs een voordeel kan zijn bij de osmose omdat het toch echt wel even anders speelt en het erg gevoelig is, alhoewel dat natuurlijk ook wel per persoon zal wisselen hoe soepel je bent in iets nieuws/net anders leren.
ik zou het zelf bijna vergelijken met (hele gevoelige)drumpads kwa speelstijl maar dan in de vorm van een keyboard

abrupt einde valt wel mee toch overigens? anders moet je maar denken dat je daar de hyperspace in gaat :D

Back