Welke hardware bitcrusher voor synths, gitaar pedaal?

MstrFX

B T N!
Beste forum leden.

Heb eigenlijk geen verstand van gitaar pedalen. Nu zoek ik een subtiele bitcrusher zeg 12bit. beetje aliasing.
Ben er twee tegen gekomen de WMD geiger counter pro en de Red panda bitcrusher 2 (uit mn hoofd)

Welke hebben jullie met genoegen gebruikt?
Het doel is ietwat richting een PPG te gaan..

@Reach

Laatst gewijzigd:
Klinkt goed! Ja ok zit Buchla achter maar zonder grap ga deze bekijken. Pm je verkoop prijs maar als je wilt 👍

zo klinkt die Easel net als de Arturia Easel V :)

klinkt goed.

@MstrFX als het subtiel moet kun je dat in Ableton makkelijk doen. heb ergen nog een preset gemaak als je interesse hebt.

Gebruik best vaak bitcruching subtiel if veel.
Een hele gekke is de Permut8 vst. die is super cool.
Minder bit is minder dynamiek dus is ook een voor van compressie op bv drums.

Thx ja ik heb er ook meerdere. Mijn favo is HomeCorrupter - Fidelity reduction plugin
In dit geval echt opzoek naar een hardware unit.

Screenshot 2024-06-03 at 12.36.16.png

Nice! Ook mooi dat ie stereo trs in en twee mono uit!

Oto buicuits! Moet ik aan denken ga die ook nog even checken. Zal wel niet meer verkrijgbaar zijn.

Zijn er nog hardware tips? Die Meris is mijn smaak niet

Ik heb jaren geleden een Hotone Skyline Krush gekocht. Heeft 3 manieren van bitcrushen en samplerate-reducen. Ik vind hem goed klinken, je kunt de reductie naar smaak toevoegen. De Skyline lijn is enkele jaren van de markt, echter ik vermoed dat de Sonicake variant van het pedaal van binnen hetzelfde is. €40 bij Amazon, morgen bezorgd. Bevalt ie niet makkelijk geld terug

Empress Zoia kan dit ook!
Veel user patches voor te vinden.

Red panda Bitmap is ook cool maar Zoia klinkt top en is superflexibel.

San-Pierre: dat kan wel goedkoper! Elke sample&hold is een... nu moet ik nadenken, is het dan bitdepth of sample-rate dat je aanpast? Ik denk sample-rate?
In elk geval, de horizontale as als je naar een oscilloscoop kijkt. Werkt goed!
In principe zou een (cv) quantizer de andere as voor z'n rekening moeten nemen, maar: tips zijn welkom want het volledige effect heb ik nooit weten te bereiken. Waarschijnlijk omdat dit dc verwacht, en niet audiorate.

Ik heb oa een bitrazer van roland maar ik vond m maar meuh

Ik ben ook geen fan van een bitcrusher , soms parallel over een signaal en dan subtiel . maar dan doet een fuzz eigenlijk haast hetzelfde.
Je hebt ze ook als extra optie in verschillende "shoegaze pedalen" dan is het vaak wel leuk als echt effect , daar dan vraag ik mijzelf altijd af of ik het ook echt ga gebruiken.
Dus ik heb hier de bitcrushers ooit weer weggedaan.

Ik heb jaren geleden een Hotone Skyline Krush gekocht. Heeft 3 manieren van bitcrushen en samplerate-reducen. Ik vind hem goed klinken, je kunt de reductie naar smaak toevoegen. De Skyline lijn is enkele jaren van de markt, echter ik vermoed dat de Sonicake variant van het pedaal van binnen hetzelfde is. €40 bij Amazon, morgen bezorgd. Bevalt ie niet makkelijk geld terug

ok besteld, dank
jammer genoeg vond ik nog dit filmpje en ging al op zoek naar een paar totaal onvindbare er van ipv wat nuttigs te doen :)

ok besteld, dank
jammer genoeg vond ik nog dit filmpje en ging al op zoek naar een paar totaal onvindbare er van ipv wat nuttigs te doen :)

Laat weten wanneer je hem hebt gebruikt en wat je ervan vindt !

Back