Beginnen met 500 series, welke lunchbox?

Scart

Noodle till you die
Ik wil wat gaan afbouwen met Eurocrack en meer gaan mixen. Ik wil wat 500 series modules kooen maar moet uiteraard beginnen met een goede lunchbox.
Gezien de hoge prijen vraag ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben met de Midas L series behuizngen en of deze ok zijn?
Ik kan tevens een Bento 6S kopen voor een redelijke prijs, is deze beter als een Midas bijvoorbeeld?

zelf geen ervaring. de midas L10 lijkt me ok. zeker gezien de prijs.
De revieuws zijn matig/goed. dus als je er 1 haalt gelijk testen.
persoonlijk zou ik zelf voor een 19 inch gaan.

het kan altijd beter maar dan word het ook duurder. daarom lijkt de L10 me niet verkeerd om te proberen.

Heb nu de Neve R6, gekocht als package-deal eigenlijk vanwege de modules die erin zaten. Maar als ik nu zou beginnen, zou ik denk ik ook een Bento (2e hands) bekijken.. of, wat Flyweight zegt, toch overgaan op 19" modules. Niet omdat ik 19" nu beter/mooier vind, maar vanwege de Resale :(

Ik had de naieve verwachting dat ik wat jaren kon puzzelen om de juiste invulling te krijgen, maar het kopen/verkopen op de 2e hands markt is echt slecht voor 500 series. Heb recentelijk, na maanden en maanden wachten, dan eindelijk 1 unit kunnen verkopen (de Harrison EQ32, fantastische EQ btw). Ook het kopen is slecht, de modules die ik zoek komen zelden tot nooit voorbij.. de Neve 1073LB EQ, heb ik in 2 jaar slechts 1x gezien.. of de Maag EQ, nog niet voorbij zien komen. Het wilt gewoon niet zo! verwachtte niet dat het zo'n levendige markt als Eurorack zou zijn, maar dit is wel t andere uiterste.

En 19" units, lijken het op dat vlak veel beter te doen, vind het oprecht jammer want ik geloof wel in de 500-series filosofie: Het werkt voor mij geweldig, heb er qua werking / in gebruik absoluut geen spijt van.
Met een patchbay, is het zo fijn alles te routeren ; even door die-en-die modules patchen en hup de Computer in.

Al met al, bedenk goed welke modules je erin wilt, want eenmaal (nieuw) gekocht duurt de verkoop -in mijn beleving, met mijn geluk :P - mogelijk heel erg lang.. tegenstrijdig aan het modulaire karakter, helaas.

Laatst gewijzigd:
500 series Maag eq staat al maanden op 2ehands.be

Ik heb zelf onlangs een High Voltage Audio EQ6s gekocht (een clone van die Maag) , incl invoerkosten was ik 1050 euro kwijt, wel stereo ipv 2x mono en 19 inch.

Ik heb inmiddels een soort van akkoord met iemand voor een Bento 6S incl 19" rackoren, zodat ik hem alsnog bij mijn huidige 19" rack kan gaan inschroeven:)
Momenteel ziet mijn set up er zo uit waarbij alle incoming signals via de mixer via group outs naar de EVO 16 geluidskaart gaan.
Mijn idee is om via de mixer (Allen & Heath 428) via de group bussen of mono out of zelfs via direct out signaal door de 500 series te halen,
Ik denk dan aan een mic pre amp 2x 2x een EQ module en 2 compressoren of 1 buscompressor (stereo).
Is dit overkill met wat ik nu al heb aan 19" rack gear.
In principe heb ik nu 6 kanalen comressie welke ik via inserts op de mixer compres, waar ik wil.
De 6 sends gebruik ik voor de 19" effect units en meerdere pedalen. Ik maak Dub en Dubrechno, dus het mixen op de tafel en het gebruiken van de aux sends voor de effecten blijft essentieel voor mij.
De 500 series is meer bedoelt om het signaal zo vet mogelijk in de Audient EVO 16 te duwen.

Ik ben een grote fan van de API sound, ik gebruik de plugins al jaren en hou van deze sound.
Ik denk eraan om de CAPI modules aan te schaffen, sowieso de EQ's, deze vindt ik persoonlijk erg fijn.
Het schijnen erg gewilde en veel verkochte modules te zijn, ik wil een set van 2 BT 50's aanschaffen, remake van de API 550 incl dezelfde waanzinnige knoppen.

Tevens zijn daar de API preamps te koop

Dit zijn DIY kits maar zeker te betaslen in mijn optiek, iemand misschien ervaring mee?
IMG_0480.JPEG

500 series Maag eq staat al maanden op 2ehands.be

Ik heb zelf onlangs een High Voltage Audio EQ6s gekocht (een clone van die Maag) , incl invoerkosten was ik 1050 euro kwijt, wel stereo ipv 2x mono en 19 inch.
Of ik geef geen juiste zoekopdrachten (maag, eq4, 500 series) maar op 2ehands.be staat niets, noch via google search vind ik ook maar 1 2e hands advertentie. Ik doe zo elke maand meermaals zoekopdrachten, over een periode van 2 jaar, en nog geen 1 gevonden.

Of ik geef geen juiste zoekopdrachten (maag, eq4, 500 series) maar op 2ehands.be staat niets, noch via google search vind ik ook maar 1 2e hands advertentie. Ik doe zo elke maand meermaals zoekopdrachten, over een periode van 2 jaar, en nog geen 1 gevonden.
Mäag eq4 500 (matched stereo pair)
€ 1.600,00

Stond pas 1 op mp aan 550, niet gedaan omdat ze niet heel nauwkeurig zijn en er dus een verschil kan zijn tussen L en R als je ze stereo wil gebruiken. Beter dus uit 1 batch kopen. Maar vind 1500 teveel zelf. Daarom heb ik de EQ6s gekocht.

Wow nice! heel mooi de Maag EQ's. van binnen ook.

Laatst gewijzigd:
Back