15 Juni 2024 - Aarschot (BE) - db2fluctuation met oa Kebu

Heb nog gepraat met de zanger van Echo. Ze openden de avond. Ik hou van de muziek. Maar de zanger zei dat ze al lang niet meer hadden gespeeld en dat hij zo moe is dat hij niet meer uitgaat of optreedt. Dat leek ook zo tijdens hun set. Alsof ze moe waren. Het geluid stond ook wat zacht tov de stem. Maar toch geslaagd voor me.

Enzo had ik nog niet eerder gezien en gemiddelde verwachtingen die niet werden ingevuld. Hij staat er en de visuels zijn mooi maar zijn stem in de mix bevatte te veel laag en dat deed me de zaal uitlopen. Biometrics is mijn favo nummer. Ik luister vaak wat van hem via n spotify playlist maar de mix vd stem gooide teveel roet in t eten voor me.

Ik had nog goeie babbels met enkele mensen uit de scene. Blij dat ik erbij was. Understatement

Mooi. Toch wel de moeite waard dus.

Van Enzo heb ik z’n eerste album (ik meen cassette uit 1983 maar een paar jaar geleden uitgebracht op vinyl). Dat vind ik hele toffe muziek. Veel MS10. Zijn latere werk vind ik minder, inderdaad zijn stem. Echo kende ik niet. Beetje geluisterd, doet me Denken aan de Duitse darkwave muziek uit begin jaren90.
Hier in NL worden dit soort artiesten toch al lang niet meer geboekt, dat was in de jaren 80 en 90 echt anders.

Back