Interface met 16 (of meer) outputs.

Vonmir

Stamgast
Dag leden,

Even een vraag voor een audio Interface. Ik was wat aan het zoeken naar een geschikte Interface met meerdere uitgangen. Zelf heb ik thuis een cymatic 24 Interface die met de breakout-kabels mij meer dan voldoende ins/outs geeft, en zich handig laat bedienen ook, maar word niet meer geleverd of gemaakt (dacht ik) ik zoek een vergelijkbare oplossing erbij die die flexibiliteit ook geeft een t aantal kanalen (met name de outputs) met het liefst ook die prijs richting (vond de cymatic best wel prijs vriendelijk).

Alvast mijn dank

Danny

RME. Maar prijs vriendelijk moet je bij hun niet zoeken. Wel prijs/kwaliteit en rock solid.

Presonus heeft enkele racks met 16 en meer kanalen. Af en toe 2e hands te vinden

Goedkoopste oplossing (voor 16+ kanalen) is een
RME Digiface: RME Digiface USB
En daar 4 Behringer ADAT interfaces aan hangen Behringer ADA8200 Ultragain

Dan heb je in totaal 32 kanalen in en uit. En dan kan je dus ieder van de 4 units op een ander plek in de studio inbouwen met wat langere ADAT kabels.
Als 16 kanalen genoeg zijn is de combi UMC1820 met een ADAT interface ook aan te raden.

En er zijn wel een aantal betaalbare digitale mengtafels die ook een interface hebben ingebouwd (Tascam, Behringer, Soundcraft). Maar dan zit je of met een hele mengtafel of een hele ingewikkelde rack-unit.

Als alternatief voor de Behringer ADA8200 kun je ook nog voor Fostex VC-8 doosjes kijken, ook 8 ADAT I/O. Die heeft geen mic preamps (die je toch niet nodig hebt) en heeft een kleine footprint (want geen rack unit). Nadeel: RCA (tulp) stekketjes dus misschien heb je de benodigde kabels om alles aan te sluiten niet liggen.

Dat is mijn huidige opstelling; RME UFX II met 2x Fostex VC-8, totaal 24 analoog I/O.

Thnx voor de hulp en voorstellen., Maar als ik t dan goed begrijp, en als ik t zo es reflecteer, dan begeeft de cymatic audio24 zich in een zeer uniek speelveld? Je bent dan wel de bekabeling nog nodig. Maar geen ander komt dus in de buurt met het aantal ins/outs en flexibiliteit (even de bits, kHz, pre-amp instellingen etc buiten beschouwing te laten) eigenlijk komt t er dus op neer dat ik daarvan een tweede zoek, omdat ie 19” 1u is, dus relatief klein, en daarin ook alles behuisd. Ik sta dus ergens een beetje versteld dat er in die lijn niet een concurrent is? Thnx

Thnx voor de hulp en voorstellen., Maar als ik t dan goed begrijp, en als ik t zo es reflecteer, dan begeeft de cymatic audio24 zich in een zeer uniek speelveld? Je bent dan wel de bekabeling nog nodig. Maar geen ander komt dus in de buurt met het aantal ins/outs en flexibiliteit (even de bits, kHz, pre-amp instellingen etc buiten beschouwing te laten) eigenlijk komt t er dus op neer dat ik daarvan een tweede zoek, omdat ie 19” 1u is, dus relatief klein, en daarin ook alles behuisd. Ik sta dus ergens een beetje versteld dat er in die lijn niet een concurrent is? Thnx
Precies, je hebt wel digitale mixers die ook redelijk compact zijn maar dan moet je wel zelf je multikabels gaan bouwen om de handigheid van die Cymatic te krijgen: Allen & Heath CQ20B

Er is niet een "hedendaagse upgrade" in ieder geval.

nou voor thuis heb ik dus al jaren die cymatic, en doordat die alles heeft wat ik wenste stopt natuurlijk het in de gaten houden van wat er op t gebied van interfaces gebeurd (de mens is tevreden zeg maar) hij werkt hier in combinatie met de soundcraft ghost 32, die extra ins/outs heeft om hem in of uit te kunnen schakelen, en voor mij om hands-on te kunnen werken wat ik fijn vind. Maar das de studio setup hier. Ik kreeg de vraag van een goeie vriend of ik eens wou meedenken met een surround setup en daarin is t simpel gezegd hoe meer uitgangen je ter beschikking hebt op je Interface hoe meer controle je geniet over het uit te sturen signaal (even simpel gehouden hoor) dus zodoende keek ik weer even naar de huidige interfaces omdat ik liever niet m’n huidige setup thuis wil lostrekken. Thnx

Klinkt ook heel onhandig als veel/vooral mono in- en uitgangen nodig hebt.
Niet onhandiger dan stereo RCA - Jack kabels toch? Je moet ze alleen even kopen. Inputs zijn in je DAW gewoon als mono of stereo paar te routen.

Niet onhandiger dan stereo RCA - Jack kabels toch? Je moet ze alleen even kopen. Inputs zijn in je DAW gewoon als mono of stereo paar te routen.
Onhandiger dan Jack-Jack of Jack-XLR. RCA kabels zijn toch altijd stereo? (2 tulpen) Dan hangt er voor elke mono een tulpje te bengelen...

edit: misschien is 'onhandig' het juiste woord niet.... onnodig rommelig?

Rca is maar een plugje. Uiteraard bestaan er kabels van 1 rca naar 1 jack. Maar voor deze discussie verder niet heel relevant :)

Best een pittige zoektocht, en de enige die ik zo lijk te kunnen vinden die aansluiting geniet bij de cymatic is de

JoeCo BBR1D​

(Kon alleen niet zo snel vinden of die zich ook als usb Interface laat gedragen) wel een knappert, maar de prijs is hier in nl ook wel best pittig (4500)

Dan is die utrack24 wel een vreemde eend ergens geworden denk ik? Kon mij heugen dat ik m als b-stock gekocht had voor een €350, de bekabeling was net zo duur erbij, kwam een oude advertentie op reverb tegen voor de unit voor €1000,

Ik denk dat t helaas niet meer zo eenvoudig is,,, maar allen wel bedankt voor de geboden tips.

Mvg
Danny

Check ook even de Ferrofish Pulse16 of A32pro als je heel veel degelijke inputs & outputs zoekt.

Let wel: dit betreft convertors, géén audio interface. Dus je hangt ze via ADAT/DANTE/MADI als uitbreiding aan een ander apparaat (bv. de betaalbare RME Digiface).

Ik heb een Presonus 32R en dat werkt perfect voor mij, 32 ingangen met 16 uitgangen en ik kan er gewoon jacks op inpluggen.

Precies, je hebt wel digitale mixers die ook redelijk compact zijn maar dan moet je wel zelf je multikabels gaan bouwen om de handigheid van die Cymatic te krijgen: Allen & Heath CQ20B

Er is niet een "hedendaagse upgrade" in ieder geval.
Ik heb een AH CA20B als extensie op een andere mixer. Bevalt prima! RME is ook een goede keuze (heb ik gehad). RME adat in combinatie met Ferrofish adat converter of Focusrite Octapre adat converter heel interessant.

Er zijn wel wat merken die in het hogere segment zitten meestal die audio interfaces hebben met aardig wat I/O kanalen. Antelope audio/Digital Audio Denmark/Focusrite Rednet series/Lynx/Prism sound ... Zelfs Tascam heeft een Dante interface met 32 I/O zie ik net : Tascam ML-32D

Laatst gewijzigd:
Er zijn wel wat merken die in het hogere segment zitten meestal die audio interfaces hebben met aardig wat I/O kanalen. Antelope audio/Digital Audio Denmark/Focusrite Rednet series/Lynx/Prism sound ... Zelfs Tascam heeft een Dante interface met 32 I/O zie ik net : Tascam ML-32D
Die Tascam ML-32D heb ik vorig jaar zelf overwogen en was tof maar heeft naast analoge poorten ook echt niks extra’s zoals bijvoorbeeld extra ADAT ins of MADI. Een goede Dante interface is ook prijzig ivm de hoge licentiekosten. Uiteindelijk voor de Ferrofish A32pro gegaan voor maximale flexibiliteit en goeie converters. Zeer tevreden over en ik kan mijn trouwe XV-5080 ook nog volledig digitaal aansluiten via ADAT! 🙀

Back