Degelijke no-nonsense versterker?

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Nu ik alweer problemen heb met mijn tweedehands aangeschafte versterker overweeg ik nu toch om een nieuwe aan te schaffen. Maar wat zijn tegenwoordig degelijke no-nonsense versterkers? Hij hoeft niet veel vermogen te leveren, een Watt of 10 a 20 is in principe al genoeg. En je moet er een pick-up en CD-speler op aan kunnen sluiten. Goede geluidskwaliteit is gewenst, maar audiofiele en design toestanden hoeft niet.

Volgens mij had ik je een paar maanden terug toen je op zoek was deze aangeraden omdat ie niet veel kost en van een degelijk merk is, je kan kiezen in zwart en zilver, zilver is een paar tientjes goedkoper;

Volgens mij had ik je een paar maanden terug toen je op zoek was deze aangeraden omdat ie niet veel kost en van een degelijk merk is, je kan kiezen in zwart en zilver, zilver is een paar tientjes goedkoper;

Ook een goede optie.

Persoonlijk ben ik wel van de goedkoop is duurkoop.

Maar ik heb ook geluk dat ik decades terug een prachtige sansui heb gekregen van mn oom.
Daarnaast heb ik van mn vader een dynaco stereo 120 gekregen die hij als 21e jarige ooit heeft gekocht.
Beide versterkers hebben nodige onderhoud gehad. (mfb van philips ook gehad maar uiteindelijk alles aan mfbfreaks verkocht)

Ik kan me niet echt herinneren dat ik ooit behalve rond mn <12e andere versterkers had. (wel een reeks studio monitors door de jaren heen)

Moraal van het verhaal. Koop iets dat sparks joy.

Gezien je geringe wattage vraag zou ik zelf ook uit liefhebberij naar een buizen versterkertje kijken, zo simpel mogelijk.
Ik heb wel geexperimenteerd met MM/MC Maar heb nu nog maar een geringe platen collectie.

Daarnaast heb ik ook nog twee losse Phono-Pre-amps liggen zodat indien nodig je dit gewoon op line level kunt koppelen.

1. hoeveel inputs wil je naast je platenspeler? MM of MC?
2. hoeveel ohm zijn je speakers?

Ik heb enkel een input voor de pick-up en een input voor de CD-speler nodig, meer niet. Geen radio, geen afstandbediening, of ander moderne onzin. Speakers zijn 8 ohm.

Wat vind je van zoiets?
Er zit een line en 3.5mm aux op dat zou inhouden dat je zoals ik hierboven beschreef een phono pre ampje tussen de ingang en je platenspeler uitgang moeten plaatsen.

Zelf ben ik heel tevreden over die Chineese ontwikkelingen.

Daarnaast is ie 100w bij 4ohm dus als ik het goed begrijp zeker de helft lager bij 8ohm wat prettig is gezien ohm/wattage van je speakers.

Amazon product

Amazon product

Laatst gewijzigd:
Ik kijk het nog even aan. Eerste prioriteit is nu mijn modular af te ronden. Twee modules (de Cold Mac en de Hypster) zijn waarschijnlijk lastig aan te komen, maar de rest gaat het nu (hopelijk) snel.

Back