I C E 2 I C E

I C E 2 I C E

Na meer dan 44.000 jaar gevangenschap is een volledig gemummificeerde wolf uit de permafrost in Siberië gehaald. Het dier werd in 2021 ontdekt in de buurt van een rivier in de Sakha-republiek, ook wel bekend als Jakoetië. Wetenschappers voerden een autopsie uit en vonden een prooi in de maag van het dier.

Het poolgebied is niet alleen mooi en sprookjesachtig, maar ook erg koud en conserveert levende wezens die in het verre verleden in deze gebieden hebben geleefd. Kortom een schat aan informatie over vroegere tijden.

Gebruikte instrumenten:
* Akai MPC-key 61
* Acces Virus TI Snow
* Eurorack

Opname: Bitwig Studio

Ik hoop dat je het leuk vindt :-)

Bijzondere track weer, knap gedaan. En mooie beelden. :okdan:
Na een geweldige rondreis door IJsland met zeldzaam goed weer ben ik de schoonheid van het hoge noorden nog meer gaan waarderen.

Bijzondere track weer, knap gedaan. En mooie beelden. :okdan:
Na een geweldige rondreis door IJsland met zeldzaam goed weer ben ik de schoonheid van het hoge noorden nog meer gaan waarderen.
Dank Bahamut. 👍👍👍
De wereld heeft gelukkig nog veel mooie plekjes ondanks de klimaatcrisis, ontbossing en overbevolking. We zullen daar zorgvuldig mee moeten omgaan.

Vind het echt een old skool track, zo'n langgerekte track met een seventies vibe toen progressive music populair was.
Goede sequence komt erin na een rustig begin, dat zet meteen de toon voor meer aktie wat daarna ook gaat gebeuren, je bent trouwens lekker aan 't freaken op de keys ergens na de eerste helft van de song.
De clip heb je mooi gemaakt en past goed bij je track, goed gedaan zo bij elkaar.

Vind het echt een old skool track, zo'n langgerekte track met een seventies vibe toen progressive music populair was.
Goede sequence komt erin na een rustig begin, dat zet meteen de toon voor meer aktie wat daarna ook gaat gebeuren, je bent trouwens lekker aan 't freaken op de keys ergens na de eerste helft van de song.
De clip heb je mooi gemaakt en past goed bij je track, goed gedaan zo bij elkaar.

Dank je wel KR voor je mooie commentaar 👍👍👍. De progressieve muziek van de jaren 70 zou je anno 2024 waarschijnlijk kunnen duiden als conservatieve muziek. Ik ben er deels in blijven hangen:beard:. Het "freak"- stuk is live opgenomen. Doe ik wel vaker.

Heel vet. Inderdaad een lekkere oldschool track. Het zou helemaal af zijn als je het uit zou bouwen met een stuwende baslijn en drums die lekker 'doordrummen' zodat je ook een lekkere groove kunt neerzetten. Nu blijft het wel een beetje hangen in gepiel (nofi) en voelt het voor mij toch een beetje als een langgerekte intro. Maar laat de pret daardoor vooral niet bederven: met plezier geluisterd.

Dank je wel voor je mooie commentaar. Ik ben meestal terughoudend met drums. Als ze al passages moeten ondersteunen dan liever niet op de voorgrond. Maar dat kan idd zomaar weer veranderen 😊
:okdan:
Ik denk dat het bij mij eerder andersom is.
Drums staan bijna altijd te hard als ik een jam opgenomen heb.
Maar dan worden ze in post wel wat teruggedraaid.
Wat ik meestal ook doe, is een trackspacer VST op de muziek bus met als trigger de drum, dan kan die nog wat zachter zonder te verdwijnen
Maar dan moet je wel in de DAW afmixen, want de MPC heeft nog geen trackspacer (wel motherducker, maar dat is wat basaler dan trackspacer)

Back