I C E 2 I C E

:DIk denk dat het bij mij eerder andersom is.
Drums staan bijna altijd te hard als ik een jam opgenomen heb.
Maar dan worden ze in post wel wat teruggedraaid.
Wat ik meestal ook doe, is een trackspacer VST op de muziek bus met als trigger de drum, dan kan die nog wat zachter zonder te verdwijnen
Maar dan moet je wel in de DAW afmixen, want de MPC heeft nog geen trackspacer (wel motherducker, maar dat is wat basaler dan trackspacer)
Aha, zo zie je maar dat iedereen weer een andere manier gebruikt. Mijn creaties starten bijna altijd helemaal drumloos en als ik al drums toevoeg dan schakel ik kwantificeren per definitie uit en ga wat fingerdrummen op mijn mpc's totdat ik interessante motieven heb om e.e.a. te ondersteunen. Drums mogen van mij ook niet verstorend werken. EQ's zijn daarbij heel effectief. Heel soms nemen drums het voortouw (vooral bij solo's, breaks en heftige passages) want alleen maar friet met een beetje mayonaise is natuurlijk ook best wel saai :D

Aha, zo zie je maar dat iedereen weer een andere manier gebruikt.
Gelukkig wel :)
Mijn creaties starten bijna altijd helemaal drumloos en als ik al drums toevoeg dan schakel ik kwantificeren per definitie uit en ga wat fingerdrummen op mijn mpc's totdat ik interessante motieven heb om e.e.a. te ondersteunen. Drums mogen van mij ook niet verstorend werken. EQ's zijn daarbij heel effectief. Heel soms nemen drums het voortouw (vooral bij solo's, breaks en heftige passages) want alleen maar friet met een beetje mayonaise is natuurlijk ook best wel saai :D
Helemaal eens.

Back