MPC-liefhebbers, groot nieuws! MPC 3 Beta trial - Dit lijkt de update te zijn waar we allemaal al jaren op wachten!

Altijd spannend of het dan een verbetering is of niet. Persoonlijk zou ik de MPC workflow omgooien toejuichen, maar als je er inderdaad mee vergroeid bent is het wel even slikken.
Ik denk dat het reuze meevalt. Het ziet er heel intuΓ―tief uit in de videos die ik zie opduiken.

Dat ze van programs afstappen zie ik echt niet zitten. Vervalt ook de hele backwards compatibility mee, en dat vond k juist zo tof... Tis een mooie update, maar betwijfel oftie helemaal voor mij als (oldskool) gebruiker is.

Eens, ook hier zeer benieuwd wat t brengt. Heb zelf nog geen bericht of info met de verwachting voor de release datum, althans na de inschrijving dan via akai en een confirm mailtje. Iets met geduld hebben en daar niet erg goed in zijn πŸ˜…

Lol..gelukkig ben ik pas op bladzij 400 van de Mpc bible. ( Vorige week begonnen.)
Moet eerlijk zeggen dat ik het nu al een fantastisch apparaat vind. Echt onder de indruk.
Begon net het systeem te doorgronden.
Vind het niet erg om weer op bladzij 1 te beginnen ,als de bible ook z'n upgrade krijgt.

Force en de MPC beginnen wel veel op elkaar te lijken nu.. :D Ben benieuwd.. ik heb een tijd terug een MPC X gekocht omdat ik de ONE wat klein vond qua scherm... op de Force vond ik de arranger niet zo héél handson, om zelfde reden.. klein schermpje en veel submenuutjes voor editen.. en niet de workflow zoals je gewend bent op een computer met Ableton en een muis.. misschien daarom juist verwarrend??

Maar wel fijn dit soort kadootjes... Diskstream.. eindelijk.. :)

Laatst gewijzigd:
Ik ben benieuwd of de MPC Bible nog bijgewerkt gaat worden naar deze versie.
Ik ben daar nu een paar keer mee aan de slag geweest, tot mijn genoegen moet ik zeggen, maar vraag mij af in hoeverre die kennis nog heel nuttig gaat zijn. :D
mpc bible voor 3.0 wordt een volledige rewrite en opnieuw aan te kopen

mpc bible voor 3.0 wordt een volledige rewrite en opnieuw aan te kopen
Zo, dat is dan wel zonde, twee weken geleden aangeschaft. Dan toch maar helemaal doornemen. In ieder geval heb je dan een flinke portie basis kennis Mpc.
Moet wel bekennen dat je zonder enige kennis en na het kijken van een paar you tube filmpjes al een beat kan neerleggen, maar de Mpc heeft een enorme diepgang, en dat maakt het apparaat juist zo sterk.

het kriebelt maar misschien niet op de juiste plaatsen

wanneer men vasthoudt aan dit nieuwe concept zitten we vast aan elke track heeft een vast programma, over alle sequencen heen in het project
dus als je in sequence 1 een (drum program met) 808 kick op track 1 zet, zal dit in sequencer 120 ook zo moeten
als je in sequence 20 een piano op track 38 zet, zal dit in de rest van alle andere sequences ook moeten
-zelfde met MIDI, CV & automation programs

niet echt flexibel als je't mij vraagt

Laatst gewijzigd:
Dit houdt mij ook tegen. De MPC is een soort van hardware daw, maar ook net weer niet.
In geval kan ik beter investeren in een goede laptop met abbleton o.i.d. en een fijne hardware controller (heb nu al een launchpad pro).
Ik vind het niet erg om tijd te stoppen om de MPC te leren kennen, maar ben bang dat de limitaties gaan frustreren.

Zo, dat is dan wel zonde, twee weken geleden aangeschaft. Dan toch maar helemaal doornemen. In ieder geval heb je dan een flinke portie basis kennis Mpc.
Moet wel bekennen dat je zonder enige kennis en na het kijken van een paar you tube filmpjes al een beat kan neerleggen, maar de Mpc heeft een enorme diepgang, en dat maakt het apparaat juist zo sterk.

Stuur hem een e-mail misschien doet hij ook wel aan een "grace period". (Ik weet hier geen Nederlands woord voor.)

Dat ze van programs afstappen zie ik echt niet zitten. Vervalt ook de hele backwards compatibility mee, en dat vond k juist zo tof... Tis een mooie update, maar betwijfel oftie helemaal voor mij als (oldskool) gebruiker is.
Wat ik heb gehoord, kun je MPC 2 projecten openen en verder bewerken op 3. Hoe dat in de praktijk uitpakt weten we natuurlijk nog niet. Andersom zal niet gaan waarschijnlijk :)

Wat ik heb gehoord, kun je MPC 2 projecten openen en verder bewerken op 3. Hoe dat in de praktijk uitpakt weten we natuurlijk nog niet. Andersom zal niet gaan waarschijnlijk :)

Ik zie nog geen reden om te updaten in ieder geval.

Back