Dip switch 8 geluk bij ongeluk opamp bypass

MstrFX

B T N!
ik word dagelijks geconfronteerd met m’n onkunde op electronische componenten zo heb ik verkeerd formaat dip switches besteld maar deze blijken perfect op m’n 8dip dual opamps te passen!

Nu heb ik twee doukaudio t8 pro eq’s om mee te rommelen. En uit 1 heb ik het RCA pad gesloopt om alleen xlr te gebruiken. Maar op een voor mij onbegrijpelijke manier is het wel nodig om opamps in het circuit te hebben maar dat vind ik zonde van de opamp. Ik ging dus zoeken naar een manier om m’n circuit te hardwiren. Maar nu met deze swiches hoef ik wellicht niet te solderen !? Is dit überhaupt verstandig?

IMG_5427.jpeg
IMG_5426.jpeg

Waarom moest het rca pad gesloopt worden; deed het iets negatief als je gewoon niks aansluit op rca? En wat is precies het probleem nu, is het xlr pad onderbroken zonder opamp?

Dan zou ik eerst eens uitpluizen welke functies die opamp en omliggend circuit precies vervult voir rca en xlr. Mogelijk is het de outputbuffer ofzo.

cN0On.gif

Hierboven heb je een opzet van een standaard opamp [ ik weet niet wat er bij jou eq inzit , kan zomaar afwijken of een dubbele versie inzitten]
Nu ga je de contacten verbinden die er tegenover zit.
Dus ook pootje 7 op pootje 2 , dus je zet 12 volt op een ingang [ uitgang van een ander component].
Grote waarschijnlijkheid blaas je wat op.

Conclusie in jou geval ... niet doen.
"ik word dagelijks geconfronteerd met m’n onkunde op electronische componenten" .. mja , niet erg , maar even goed uitzoeken voordat je zomaar wat gaat doen.

Dank beide, maar ik heb een dual opamp. Voor rca en xlr circuit.

Ik wil zo ver mogelijk terug in componenten. Helaas heb ik op m’n telefoon niet het dual opamp schema maar zal het later posten.

Als daar een dual opamp zit zal 1 vd 2 wel dienen voor XLR. Je kan die opamp dus niet zomaar weglaten. En van de RCA kant heb je geen last, die is onafhankelijk. Je zou enkele pootjes kunnen doorverbinden, maar dat is een slecht idee: mogelijk klopt je gain niet meer of je outputimpedantie. Die opamp zat daar niet zomaar.

Nou dat is dus het gekke. Ik heb toch een behoorlijke tegenwoordigheid van geest. En ik zweer de T8 pro zonder de RCA opamps gebruikt te hebben naar sinds een paar weken moet ik dus ic’s prikken in het RCA pad. Schiet mij maar lek.

Ik heb douk audio geconsulteerd voordat ik het rca gedeelte weg haalde. De xlr’s hebben een eigen 2x dual opamps.

Ah ok die hebben er ook eentje. Dat verandert de zaak (ook wel logisch als het een stereo apparaat is...). Dan denk ik nog steeds dat het rca gedeelte geen enkele invloed heeft dus slopen niet nodig is, maar dat terzijde. Gebruikte je vroeger gebalanceerde inputs en nu ongebalanceerd misschien?

Nou ik kan het me bijna niet voorstellen. Pas sinds een week gebuik ik RCA (mn OG T8 pro) izm mn sansui omdat die een mooie schakelbare external stereo processor insert heeft en ik zo eq op gevoel kan tweaken en daarna digitaal reporducren.

Daarvoor alleen TRS of Xlr.

Dit zijn tot nu toe mn twee gebuikte opamps:

Screenshot 2024-07-14 at 06.43.18.png
OPA2132.jpg

Dipswitches zijn toch bedoeld om binaire configuratie opties mee in te stellen (16 permutaties in geval van 4 switches)? De schakeling van de opamp lijkt me niet mogelijk omdat je geen signalen kunt routen buiten de tegenoverliggende pinnen (er zijn dus maar 4 mogelijke paden) voor zover mij bekend.

Dit dus:

1722180930081.png

Laatst gewijzigd:
dank voor de bijdrage Nap en Nicolas.
ik heb idd een andere mogelijkheid nodig. Tis me wel gelukt om iets van geluid eruit te krijgen maar moet denk ik de dual opamp splitsen naar 2x singel. Deze schakelaars moeten alleen fungeren om de boel van Xlr wel te laten werken. Dit is dus iets schakelen in het RCA pad.
IMG_5430.jpeg

ik word dagelijks geconfronteerd met m’n onkunde op electronische componenten zo heb ik verkeerd formaat dip switches besteld maar deze blijken perfect op m’n 8dip dual opamps te passen!

Nu heb ik twee doukaudio t8 pro eq’s om mee te rommelen. En uit 1 heb ik het RCA pad gesloopt om alleen xlr te gebruiken. Maar op een voor mij onbegrijpelijke manier is het wel nodig om opamps in het circuit te hebben maar dat vind ik zonde van de opamp. Ik ging dus zoeken naar een manier om m’n circuit te hardwiren. Maar nu met deze swiches hoef ik wellicht niet te solderen !? Is dit überhaupt verstandig?
Als zonder de op-amp's de unit niet werkt , zitten ze in het signaal pad. niet weg halen of proberen door te verbinden...

Waarschijnlijk wordt voor en na de ic's de zaak van gebalanceerd naar ongebalanceerd geschakeld...

Back