Nieuws van Inmusic

MstrFX

B T N!
Deze thread is bedoeld voor nieuws over producten (synths enzomeer) van de firma Inmusic.

De Moog Muse :

InMusic presenteert de Moog Muse, een 8-stemmige polyfone analoge synthesizer die de rijke geschiedenis van Moog belichaamt en tegelijkertijd innovatie omarmt. Dit instrument is het hoogtepunt van meer dan vijf jaar ontwerp en passie van het Moog team. daarnaast heeft het exact dezelfde hoeveelheid sliders en knoppen als de Moog one (zeggen ze) Dit moeten we checken!

Belangrijkste kenmerken

8 stemmen polyfonie, met twee voltage-controlled oscillators (VCO) per stem
Analoge architectuur geïnspireerd op klassieke Moog instrumenten, zoals de Minimoog Voyager en vroege Moog Modular circuits
Moog Ladder filter geïnspireerd op vroege Moog Modular circuits
Digitale regelaars voor flexibele modulatiemogelijkheden, patchgeheugen en geavanceerde sequencing
Sequencer met onafhankelijke sequenties en parameteropname, waardoor on-the-fly modificatie mogelijk is
Modulatie-oscillator met 3e oscillator of krachtige modulatiedriver, speciale Pitch LFO, toewijsbare enveloppen en getriggerde randomgeneratoren
Performante bediening, intuïtieve lay-out en knop-per-functie ontwerp

Bouwkwaliteit en ontwerp

De Moog Muse heeft een solide, robuuste en goed in elkaar zittende constructie, waardoor je je geen zorgen hoeft te maken over het nieuwe eigendom van het merk onder InMusic.

Geluid en prestaties

De Moog Muse levert een breed scala aan klankmogelijkheden, van vintage discrete modular-lineage oscillatoren tot een verzadigende mixer, dubbele klassieke transistor ladderfilters en discrete stereoversterkers. Het instrument is ontworpen om zowel robuust als draagbaar te zijn voor live optredens, terwijl het ook geschikt is voor studiogebruik.

Conclusie**

De Inmusic Moog Muse vertegenwoordigt een belangrijke stap.

Laatst gewijzigd:
Interessant, want het ziet eruit als een samenwerking en geen overname. Maar dit ondermijnt natuurlijk wel NI hardware als Maschine en hun Kontroller Keyboards als ze hun NKS standaard en sounds ook naar andere platformen gaan brengen. Voorbereiding op een fusie?

Maar dit ondermijnt natuurlijk wel NI hardware als Maschine en hun Kontroller Keyboards als ze hun NKS standaard en sounds ook naar andere platformen gaan brengen.
Dat zie je denk ik verkeerd.
Als NKS door meerdere fabriekanten word ondersteund is dat juist goed voor NI haar producten.
Anyhow als NKS een "gesloten" standaard is zou het mij persoonlijk niet boeien.

Ja dat is wel zo inderdaad. Maar MPC voeren met Maschinecontent vind ik wel een gewaagde stap.

ja wellicht gaat het niet zo goed met NI.
NKS compatibilty en sounds naar de MPC betekent dan toch weer meer afzet voor NI.
Dan word het aantrekkelijk om als MPC gebruiker een NI controller te kopen of om sounds te kopen.
Wellicht ook plugins.

NI Machine+ en MPC One dat zijn de DAW's in een doosje.
NI Machine+ lijkt mij niet zo een sucess.
De MPC is volgens mij wel een groot success.

Beide de MPC en Machine+ vind ik niets maar goed iedereen zijn ding natuurlijk.

NI heeft Izotope ook opgeslokt, ik zou er niet van opkijken als Inmusic interesse heeft in NI, mede door de traktor dj software en Inmusic weer Denon hw heeft.

Er zijn meer dj’s dan producers schat ik..

Als je alles in de mix gooit heb je wel een steeds krachtiger portfolio met een aankoop als Native Instruments. NI lijkt mij sterker in software en dj markt dan wat Inmusic nu heeft met Denon.. puur gevoel geen idee hoe de cijfers liggen.

Info van NI aangaande deze stap.

Our first hardware partners

We're pleased to welcome Akai Professional, Novation, Nektar, Korg, and M-Audio as our first partners.

If you own any of the following keyboard controllers, you'll soon be able to use them with Komplete Kontrol software to access over 1,800 NKS-compatible instruments and effects.

• Akai Professional: MPK Mini, MPK Mini Play, and MPK Mini Plus
  • Nektar: Impact LX MK3
  • Novation: Launchkey MK3 and MK4, FLkey, and SL MK3 controllers
  • Korg: Keystage controllers
  • M-Audio: Oxygen Series keyboards
This feature will be included in the next Komplete Kontrol update, so be sure to stay tuned.

We've also teamed up with Akai Professional to bring Native Instruments' content to the MPC platform. You can purchase some of them now at our webshop.

• Five MPC Expansions: Drum kits and sample packs reformatted for seamless control on Akai MPC hardware.
  • Five MPC Editions: Instrument plugins developed from our Play Series, custom-designed for MPC users.

Ik hoop als Kontrol S61 mk3 bezitter dat hierdoor ook meer plugin ontwikkelaars NKS zullen gaan ondersteunen.

Toch lijkt NKS mij hopeloos.
"gesloten standaard" ???
Kom op gebruik midi2.0 en probeer niet rommel te vendor locken.

NKS enables a developer (or user) to create mappings that make sense in terms of the needs of the performer and capabilities of the keyboard eg
Dat is toch ook het idee met MIDI2.0 ? Of mis ik iets?

Dat 'NKS' systeem is een beetje rot in mijn ogen.
Als ik een prachtige plugin programmeer moet ik
deze aanmelden bij de ballotage commissie van NI.
Dit is een beetje kort door de bocht, maar als
ontwikkelaar moet je betalen voor deelname
aan het 'NKS' systeem. Als kleine jongen haak
je dan al snel af denk ik.

Midi 2.0 komt maar graag op gang, tot die tijd is een alternatief als NKS welkom. Ideaal is het niet, maar beter dan niets.

Ik vind closed systemen ook gewoon niet slim.
Als je een opensource protocol kiest zullen er veel meer developers op duiken.

MIDI2.0 komt wel op gang of het traag is weet ik niet.
Voor zover ik weet zijn in de planning de Osmose, Quantum, Keystage en de Electra One maar ook NI producten.

Ableton ondersteunt het nog niet geloof ik. Overigens heeft inderdaad ook de S61 mk3 midi 2.0 geloof ik ", al werd nog niet aangeraden het te gebruiken(vroege versie)

Ja Ableton is altijd traag met dat soort dingen. Sysex heeft ogeveer 100 jaar geduurd.

vinden jullie de klantenservice van inmusic ook zo matig?

zojuist ook gehoord dat bax geen inmusic meer verkoopt....alle moogs zijn van de bax site af. interessante ontwikkeling....

vinden jullie de klantenservice van inmusic ook zo matig?
Geen goede ervaring mee. Van de zomer een Messenger gehaald die vanaf dag 1 slecht werkte en na verloop van tijd steeds slechter tot ie het helemaal niet meer deed.

Helpdesk kwam ook niet verder dan 'flash de firmware maar opnieuw'. Teruggestuurd naar de winkel (Music Store) en daarna maanden grote stilte - winkel werd ook aan het lijntje gehouden.

Pas na veel gezeik de medeling dat er een printplaat vervangen moest worden (van een splinternieuw apparaat!) maar vanwege 'chiptekorten' niet kon worden aangegeven hoe lang dat ging duren. Dus de koop ontbonden en geld terug gehad. Winkel zat er ook mee, want kreeg er nb een kortingsbon bij.

Er zijn NI Expansion voor MPC nu enzo ja, maar volgens mij is het alleen een samenwerking en geen overname oid geweest?

Is dit nu actueel?
Gewoon verkrijgbaar, mocht het in 2026 ook nog nodig zijn.. :D

Dacht trouwens dat Inmusic eigenaar was geworden van SoundSwitch afgelopen jaar, maar is dus alleen het licensing en activeren van de software. Daarvoor was het via iLok geactiveerd. Sinds dit systeem moet ik soms inloggen als ik op locatie ben om het actief te krijgen. Zonder Wifi of een telefoon met hotspot heb je wel degelijk een probleem dan.

Laatst gewijzigd:
Back