Vipal Nothing To See

vipal

Ouwe rot

Nieuwe 146 bpm Psytrance track

Trouwens omdat mijn upload tijd op was op Soundcloud ging ik naar een Next pro abonnement (voor 9 euro per maand), met belofte dat de track bij het juiste publiek wordt aanbevolen. Resultaat was in 1e week 130 plays en 3 likes. 1 like uit mijn eigen circuit, iemand die mijn vorige track heeft uitgebracht, de andere 2 likes van nep-accounts. (de gereleasde track hiervoor had 10 plays :) dus een enorme verbetering zou je bijna zeggen, ware het niet dat.....).

Ik heb sterk de indruk dat ze gewoon een klikfarm aan het werk zetten om interactie te suggereren. De claim dat je track wordt aangeboden bij het juiste publiek is niet te checken. Het lastige is dat ik toch ook nog wel via SC in contact blijf met mijn eigen netwerk dus het helemaal opdoeken is niet echt een optie voor mij, naar labels sturen gaat vaak ook het beste via SC maar helemaal koosjer vind ik SC niet.

Knalt er direct lekker in met de alle elementen die ik ken van psytrance. Find de kick wel een beetje dof. Zou wat strakker mogen in het laag. Verder heb je lekkere hypnotiserende geluidjes en een mooie kat! Leuk gedaan met het bass/303 geluid die L/R opkomen rond 2:30. Persoonlijke note is dat ik een break en een melodie mis, maar misschien hoort dit wel zo bij psytrance? Luister dit eigenlijk nooit.

Klinkt lekker hoor! Lekkere mitrailleur bassline :P
Goeie percussie. Hypnotiserende sounds. 303 geluid ook cool. Ook erg lekker bij 2:50 hoe die bassline daar gaat. Coole sounds na 3:05
Persoonlijk zou ik rond 5 minuten een break inlassen van 4 of 8 bar of zo. Even op adem komen en zorgen dat de aandacht vast blijft worden gehouden.
En je kick dreigt wat ondergesneeuwd te worden in het overige geweld. Misschien wat meer sidechain compressie of simpelweg harder zetten. Een handige regel voor kick & bass is dat je kick altijd 2 á 3 DB harder staat dan je bass.

Voor de rest topwerk! Goeieng Psijtrens!

Bedankt metatron en Dozart voor jullie feedback, ja zat ook met wat twijfel met de kick, zal me er nog eens in verdiepen alhoewel ik denk dat ie net wel kan maar zou misschien net iets harder mogen. Minder melodie is idd bewuste keuze, Psytrance en veel melodie gaat volgens mijn smaak zelden goed samen. Vind deze al wat veel melodie hebben. Vroeger stopte ik er langere breaks in maar vind dat tegenwoordig wat saai, hou wel van doorgaan maar zal daar eens opnieuw experimenteren met weer wat langere breaks.

Één korte break van 4 a 8 bar is denk ik voldoende om vervolgens de 'outro' te doen

Ja, beter zo! Bassline behoudt ook z'n miltrailleur feeling hehe
En je track heeft nu betere body, de boel knapt er meteen goed van op.

Nog een tipje voor je kick: doe een beetje korte (room)reverb erop. Denk dat ie dan ook nog extra lekker kan gaan knallen en wat levendiger gaat klinken.

Klinkt echt lekker iig. Misschien kunnen we een keer samen iets maken.

Laatst gewijzigd:
Ben nu je andere werk aan het beluisteren @ soundcloud. Lekkere energieke stijl hoor.
Nightbus to Panaji vind ik ook nice klinken. Beetje de oude GOA-feeling in nieuwe Psytrance jas.

omg gast, jouw track 'Dreaming' is echt beyond all senses!
Je super song wat mij betreft. :dj:

Hoi Dozart, leuk om je commentaren te lezen. Bedankt. En ja die sample zat er al van begin af aan in. We zijn in contact via soundcloud zag ik. Ik zal je een berichtje sturen.

Back