Signature Synths

Signature Synths

Make Synth Happen
Hi iedereen,
Ik ben Jair (50) en ik begin een vintage synth/drummachine/fx studio voor mezelf en anderen om muziek te maken en op te nemen, leuke ontmoetingen te realiseren en info uit te wisselen.
Ik kon zelf nergens gear uitproberen voordat ik de koopbeslissing nam.
Mensen die een (vaak dure) aanschaf overwegen kunnen bij mij gear uitproberen om te kijken of ze door willen zetten of niet.
Vanwege mijn systeem heb ik vaak spullen die weg mogen, en deze zal ik ook op dit forum aanbieden.
Ik ben echter geen handelaar, meer iemand van de gun factor.
Over die gun factor:

Omdat mijn initiatief niet commerciëel is heb ik de vrijheid om zelf te beslissen wie welkom is, het gaat om liefdewerk en datzelfde zoek ik in anderen.
Dus ongeacht de muziekstijl of speelvaardigheid: we hoeven geen dikke vrienden te worden maar er moet uiteraard een klik zijn in de omgang met elkaar (en de gear).

Waarom me niet gewoon in mijn synthgrot terugtrekken?
Het is mijn doel om iets terug te geven aan muziek, muzikanten en de instrument/effectmakers die meer voor mijn leven betekent hebben dan woorden kunnen uitdrukken.
En de leuke ontmoetingen natuurlijk :)

Meer details volgen naarmate het initiatief vorderd.

Vriendelijke groet,

Jair Kerker, Helmond

Hi Kobuz,
Dank je wel!
Je zit dichtbij me zie ik, als Helmonder.
Mooie werkplek heb je, ik zie denk ik een CS60, 808 en een Chorus Echo? Tof spul!
Ik wilde na plaatsing nog een lijst aan mijn bericht toevoegen maar de 15 minute mark was al voorbij haha, dus hier alsnog een onvolledige lijst:

Roland:
Jupiter 8
Juno 60
Juno 106
VP-330 MK1 en 2
SH-5
D-20
D-50
JD-800 en 990
DS-80 (Alpha Juno met luidsprekers)
MKS-20 Piano module
U-220
SPV-355
CR-78, R-8, DDR-30
TR-505, 707, 727, 808, 909

ARP quadra
Solina String Ensemble II

Omnichord OM-84

Yamaha:
CP88
CS-80
CS-30
DX7, DX7 IID

Korg M1

Prophet 5 rev 2, 2000

Logan String Melody II

Linndrum

Oberheim OB8, DX Stretch

Simmons SDSV en SDS8 (met drumkit)

Akai 612, x7000, S900, S950

Korg DPV-1, M1

Pearl SC-40, Syncussion, Minipops Junior

Mellotron 4000D

Opname:
Toft 32, Mac met Ableton, o.a. Telefunken U87 en Rode NT, Boss KM-60, Revox C279

Dan nog allerhande fx zoals o.a.:
Roland RE-501 Chorus Echo, Dimension D, R-880
Eventide 3000 D/SX
Akai en Sherman filterbank
Mu-Tron Bi-Phase
Lexicon 224 en 480
EHX Memory Man, Electric Mistress en de ring modulator, Small Stone II en III

En nog meer..

haha, hele mooie lijst heb je en inderdaad dichtbij :)
Mooie werkplek heb je, ik zie denk ik een CS60, 808 en een Chorus Echo? Tof spul!
Ik weet niet waar je gekeken heb, maar ik heb dat allemaal helaas niet. Zeker de originele 808 is nog wel een flinke wannahave :). Hier staat een redelijk recente foto, hoewel daar alweer het een en ander in is veranderd...

Behoorlijk lijstje in je studio hoor. Hopelijk wel goed verzekerd.

Ik zeg het omdat ik in 2012 een huisbrand heb gehad waarbij de helft van mijn toenmalige studio weggevaagd is en behoorlijk wat apparaten verbrand zijn. Sindsdien heb ik een behoorlijke verzekering voor inboedel en instrumenten.

en leuk om te zien dat je een omnichord hebt, gebruik je die ook ooit? ik heb zelf een midi controller die daar op geinspireerd is maar die ik ik in de praktijk toch lastig om echt iets op te spelen naast af en toe een ondersteunend strum chord ergens doorheen

20240925_190729.jpg

Ik zeg het omdat ik in 2012 een huisbrand heb gehad waarbij de helft van mijn toenmalige studio weggevaagd is en behoorlijk wat apparaten verbrand zijn. Sindsdien heb ik een behoorlijke verzekering voor inboedel en instrumenten.
Dank, en welke verzekering is goed voor dit soort instrumenten?

en leuk om te zien dat je een omnichord hebt, gebruik je die ook ooit? ik heb zelf een midi controller die daar op geinspireerd is maar die ik ik in de praktijk toch lastig om echt iets op te spelen naast af en toe een ondersteunend strum chord ergens doorheen

Bekijk bijlage 3853188
Import Helmonder sinds 3 jaar, maar erg op mijn plek hier!
Ik gebruik de Omni sporadisch maar wel graag, al mis ik wel de midi want met die nieuwe Omni heb ik wel erg leuke dingen gezien.
Maar werkt wel het beste als een synth een flinke polyfonie heeft natuurlijk, en je wil toch wel graag iets met velocity doen in zo'n harp/piano swirl.
De 84 heeft een handicap: de tuning zit onder de kap en als je die dichtschroeft detuned hij snel dus op t Youtube filmpje moest ik alles 1 toon lager berekenen en dat is teveel voor mijn hersentjes:

Back