Ik wilde indertijd ook een paar oscillators in m'n rack die niet standaard klonken en ben bij Xaoc
Sofia en
Odessa uitgekomen, Odessa kan ook polyfonisch gespeeld worden als je de
Hel expander erbij zet.
Oh wow, die klinken inderdaad wel erg lekker zeg! Die lui bij Xaoc maken wel mooi spul heb ik de indruk, elke keer dat ik me in hun spul verdiep is het interessant. Die gaan zéker op mijn shortlist
Dave Rossum: Trident
3 vco's met cross mod // fm en zing mod.
Krijg er gigantisch veel kleuren uit.
Duur ja, maar hij is het zeker waard.
Nog niet echt bekeken, want hij valt af vanwege de prijs... Hij zal vast heel goed zijn hoor, maar hij kost net zoveel als mijn Peak. De prijs/kwaliteit/kwantiteit is toch wel erg uit het lood met bv. een Peak. Ik begrijp dat het kleine bedrijven zijn die in de eurorack zitten, maar voor mij is mijn relatief budget vriendelijk rack al wat uit balans, prijstechnisch gezien.
Ik denk dat plaits ook wel voldoet aan die beschrijving. Of klavis twin. Je kan de sounds natuurlijk ook na de oscillator nog veel moduleren met filters, fm, am, wavefolders, shapers, etc.
Ja, misschien moet ik maar eens een masterclass volgen om geluid op te leuken na de oscillator. Ik heb de behringer versie... Ik merk dat ik nog steeds de neiging heb om in conventionele workflow van synths te denken... Heb je daar wat tips voor? Ik hou van gruizig, mag niet-doorsnee zijn, aan de subtiele kant van smerig vind ik wel fijn.
Heb ook een gelijkaardig lijstje en de winnaar was bij mij net een Noise Engineering Alia:
- Erica synth Wavetable VCO: viel weg onder de noemer "je kan niet alles hebben"
- 4ms Ensemble: die komt er ooit nog
- Waldorf NW1: zelfe reden ale de Erica, tof, maar niet essentieel
- MI Plaits: heb al een microfreak en een Behringer clone (waarvan ik niet heel tevreden ben - heel wat volumeverschil tussen de verschillende types, is dit ook zo bij de originele?)
Ik ben nog geen jaar bezig met euro en ben nog veel aan het zoeken en experimenteren. De absolute noob fase ben ik denk ik wel voorbij. Misschien is het mijn hoofd dat niet goed klikt met zo'n multifunctionele module als plais/brains, maar bij elk nieuw algoritme moet ik weer opnieuw uitzoeken wat de fijne instellingen zijn, daarom heb ik nul de neiging om bij 2 algoritmes te blijven plakken.
Zo'n 4ms ensemble lijkt me ondanks de vele parameters makkelijker, maar ik heb m niet geprobeerd nog, dus misschien zit ik er wel naast. Hebben meer mensen hier ervaring mee?
hmm ok lees nu
Zelf heb ik 2x beads en gebruik de wavetables veel die komen uit plaits.
Plaits staat nog wel op mijn eigen lijstje.
Dus +1 voor Plaits of die FM osc van Hz donuts
Haha plaits is een erg populaire module blijkt keer op keer.
Hier ga ik wel op aan! Klinkt echt heerlijk... De subtiele saturated tonen zijn wel helemaal mijn ding. Nou is het beestje in dit filmpje wel in handen van iemand die goed weet wat ie doet. Maar goed elke aparte/complexere module heeft ff tijd nodig om te doorgronden natuurlijk. Deze staat ook op mijn lijstje vanaf nu.
Ik vermoed dat je de andere firmwares ook al hebt getest? Toch maar even vragen voor de zekerheid...
Goed dat je het zegt. Ik had inderdaad de BIA er al een keer op gehad, maar daarna de anderen nog niet geprobeerd.. Heb nu de Incus erop en die komt al veel dichter in de buurt bij wat ik prettig vind klinken.