Impulse Generator (Electro)

Nieuwe track gemaakt. Dit keer eens niet met de tr-808 maar met de RD6 voor de drums.
Die heeft een stuk minder boom dan de 808 maar de snare is fijn.
En net zoals vroeger weer met hardware en een analoge mixer, tijdje in the box proberen
te werken maar dit is toch leuker en ik verdrink niet meer in de plugins en keuzes:)
Verder gebruikt: MS-1, Waldorf Pulse, Streichfett en Rocket, Mega FM, TD-3, JV1080.

Laatst gewijzigd:
Vette track!

Te gek man, heel speciaal en uniek. Volgens mij perfect gemixed en gemasterd. Top!
Dank je! Apparaten via Ableton midi aangestuurd op een analoge tafel, wel veel aandacht besteed aan de levels en EQ. Zelfs geen compressor gebruikt als insert. Eindmix door een Finalizer en rechtstreeks opgenomen in Wavelab, geen nabewerking. Een verademing om zonder software/pluginns te werken!

Ja vette track, lekker man! Laat die plug-ins maar lekker aan de kant liggen dus :D.

Ps, je track heeft mij vandaag geïnspireerd ook eens een moderne retro electro vibe track te maken, merci!

Heel lekkere track. Ook mooi gemixt
Vind de 606 RD6 heel fijn.
Die is helemaal cool door een goede distortion en compressor.

Ben nu zelf ook electro aan het maken met een Buchla Easel 208c.

Leuke track.
Ja, die DAW <> DAWLess keuze is grappig om terug te lezen.
Ik ben net Ableton aan het ontdekken en op zich kan dat de DAWLess setup wel vervangen (met wat plugins), maar die hardware trekt toch meer .

Heerlijke track, sfeervol, goed gebruiker van strings en percussie elementen. Nice!

Suggestie m.b.t. intro: Iets minder lange opbouw voor de drums. Het voelt nu wat terughoudend. De opbouw is top.. een sweep o.i.d. en dan meteen de basis drums. Meer in your face en ik verwacht dat dat net wat meer impact geeft

Maar een heerlijke track. Sonics zijn lekker, echt een late 80s vibe. Vocoder... Nice man. vette track!

Muziek moet ook een beetje verrassen. Soms een aanstande wisseling niet (perse) aankondingen kan prettig zijn.
Voorbeeld: In een bepaalde breakdown verwacht de luisteraar na X maten de beat. Je kunt deze inleiden met een snareroffel etc., maar je kunt het ook open laten, net voor de wisseling een kleine wisseling (zelf in te vullen) en dan de beats. DIt verrast meer, maakt het wat spannender en minder volgens verwachting.

Back