Crying out Loud (Electro-Industrial w Eurorack)

Dorian Urac

Aaaaaarrghhhhh!!!
Dit is grotendeels gemaakt met 8D 8D 8D... Eurorack :

Instrumenten
• Synth bass = Eurorack
• Drums = Eurorack & samples
• Synth noise = Eurorack-Microbrute patch
• String synth = Streichfett (door lofi plugins)
• Elektrische gitaren (o.a. Les Paul door Orange amp = mjum)
• Zang = ik zing zelf

Eurorack patches
De synth bass-patch is o.a. een sample&hold signaal per noot, attenuated CV gevoerd aan een Telemark filter. Dit geeft de bas z’n losse, hobbelige karakter.

De synth noise is een patch tussen Eurorack en een Arturia Microbrute. Analoge FM + Steiner Parker filter = total mayhem! :duivels:

Is de mix lekker zo?
Mixen was een uitdaging. Wanneer de wall-of-noise inkikt (zo rond 2:00) was er veel muddyness en schelheid te tackelen. Nog steeds vinnik 'm qua mix te druk klinken op die plekken :erm:. De intentie is dat de synth bass door blijft malen als een goed geoliede cementmolen, terwijl de noise samen met de crunch gitaar af en toe je toupetje wegblaast. Tips zijn welkom.

Groet, Dorian :doei:

Crying out loud artwork.jpg

Laatst gewijzigd:
Puik stukje muziek👌
Lekker onheilspellend.
Beetje veel vervorming lijkt het maar dat kan bewust zijn.
..op 78 RPM?? Wie draait dat nog dan?

Je luistert er wellicht over door teveel te luisteren, maar ik kan je meegeven dat de vocalen veel prominenter mogen, ze verdrinken gewoon in de rest. Zonder lyrics valt de laatste intonatie van de zin gewoon in't niets.

Wel een steengoeie schijf, uiteraard zoals steeds :)

Succes!

Gloomy :)

Beetje veel vervorming lijkt het maar dat kan bewust zijn.
Bewuste keuze inderdaad. Het moet wringen en je uit je sokken wegblazen. De grootste boosdoener is de gitaar in de harde stukken. Da's een Les Paul (humbucker) door een zware crunch amp. Hij vecht een beetje om space in de mix met de Eurorack synth bass, maar tegelijkertijd maakt dat die wall of noise. Wel lastig om zoiets te mixen :erm:

..op 78 RPM?? Wie draait dat nog dan?
Da's een gimmick. Staat bij al m'n producties, om te onderstrepen dat ik vintage oriented ben. In het verleden een paar liedjes gemaakt met een jaren '30 tot jaren '50 vibe, daar komt het vandaan. Wellicht eens veranderen in 33 rpm, nu de focus wat meer op 70s tot 90s ligt 8>

Da's een gimmick. Staat bij al m'n producties, om te onderstrepen dat ik vintage oriented ben. In het verleden een paar liedjes gemaakt met een jaren '30 tot jaren '50 vibe, daar komt het vandaan. Wellicht eens veranderen in 33 rpm, nu de focus wat meer op 70s tot 90s ligt 8>

78 toeren overstijgt de trem vintage wel een beetje hoor. Het was normaal vanaf 1895 totdat in de jaren 30 de electromotor gemeengoed werd.
Dus in de jaren 40 was een 78 toeren draaitafel met zo'n hoorn en spijker als naald al vintage

En de plaat die je op je foto ziet is overduidelijk een 33 toeren LP 😄

Best gek eigenlijk dat we anno nu nog maar niet van vinyl af geraken.
We zijn technologisch al lang sprongen verder en zouden prima zonder kunnen.
Bovendien zijn er veel fossiele gronstoffen voor nodig om het te maken dus het zou wel eens een keer tijd worden niet?
Dat gezegd hebbende.. vorige week nog een mooie plaat gekocht die ik digitaal niet kon vinden

Laatst gewijzigd:
Echt vet!

Dit zijn mijn 5 cents.
Vind het een hele puike track.

Op 1:30 kabbelt het net wat te lang door. Daar wellicht ff alleen de gitaar en stilte voor de storm?

Rond 2:30 zou een harde dikke drum nog er boven op ......

En de plaat die je op je foto ziet is overduidelijk een 33 toeren LP 😄
Dave Brubeck's Time Further Out om precies te zijn. Da's Jazzzzzz. 8>
Die heeft nostalgische waarde, want m'n moeder draaide die grijs toen ik nog ukkelig was.

Screenshot 2025-12-14 at 08.49.54.png

Dus in de jaren 40 was een 78 toeren draaitafel met zo'n hoorn en spijker als naald al vintage
In de jaren '30 was ik waarschijnlijk net zo overrijp vintage geweest hoor.
Ik heb niet eens een smartphone en een tv heb ik ook nooit gehad. M'n enige social media zijn een paar muzikantenfora. Tja... 8> 8> 8>

Op 1:30 kabbelt het net wat te lang door. Daar wellicht ff alleen de gitaar en stilte voor de storm?
Goed plan om 'm daar wat stiller te maken. De synthbas zal wel door moeten blijven malen, want daar drijft alles op.
Ga er naar kijken, thanks! :okdan:

Rond 2:30 zou een harde dikke drum nog er boven op
Je haalt de woorden uit de mond. Ik had eigenlijk datzelfde plan. Iets met beukende powerdrums er bovenop of zo, in iedere geval een extra kick met wat meer mid-hoog, want de kick valt ietwat weg in die gitaarherrie. Het enige probleem is syncen. Het zaakje is niet gesynct met de DAW maar met een interne Eurorack clock. Die patch is uiteraard al lang afgebroken :duivels:, dus het zal met VSTs moeten. Dan maar handmatig syncen / schuiven per vier maten of zo...

Binnenkort ga ik er eens mee klooien. Thanks!

Back