Clone?

De maker van het origineel lijkt het ook wel iets aan te moedigen, op z'n website is hier te lezen:

"All ERD series modules are licensed as open hardware and free software with all schematics(KiCad only), software and layouts/notes available at:"

Met een link naar Github. Daar zie ik zo niks over de TOAD, maar als je zegt "all ERD series modules" als open hardware en free software, met alles d'rop en d'ran, dan kun je dit verwachten?

Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken. Het voelt toch als een soort van broodroof, hoewel de maker dat zelf heeft mogelijk gemaakt. Op Mod Wiggler heeft al iemand zo'n clone gekocht in de veronderstelling dat het een echte was. En ik dacht zelf oorspronkelijk ook dat die nieuwe module van dezelfde maker als van het origineel was. Vandaar dat ik niet begreep waarom het een clone zou zijn. Op een "echte clone" staat toch duidelijk aangegeven dat die niet van de producent van het origineel is, of heb ik dat mis?

Hoe minder aanpassingen hoe sterker de clone. Ik denk dat de maker dit juist beoogd heeft. Een soort kunstwerk loslaten en kijken wat er gebeurt

Nee, op een clone staat meestal niet “let op, dit is een clone”.

Maar toch wel de naam van de maker, die dan een andere producent is dan de maker van het origineel. Of ontbreekt dat ook vaak?

Maar toch wel de naam van de maker, die dan een andere producent is dan de maker van het origineel. Of ontbreekt dat ook vaak?
Dat hoeft niet genoemd te worden. Met dit soort niche producten staat het vaak wel in de omschrijving van de verkoper. Of moet je het voor de zekerheid even vragen aan de verkoper.

Back