Automatische mastering tools

Maar ik ga geen probeersels laten professioneel masteren om eens te draaien op een feest voor 50 man :)

Dan heb je aan Ozone een prima tool, lijkt me. Klinkt je nummer alvast competitief.

Ik heb ook ooit Push van Infected Mushroom gekocht, hun eigen (matige) masteringtool. Die hebben ze ontwikkeld om probeersels uit de studio snel 's avonds op het podium te testen.

Laatst gewijzigd:
Met Ozone heb je alle losse modules in een plugin, en kun inzetten wat je wilt. Dat doe ik vaak. Ik maak een automix en zet dan de verschillende effecten aan en uit om te horen wat ze doen, en of ik dat een verbetering vind. Meestal houd ik alleen de Dynamic EQ en de Maximizer over.
Met fabfilter complete, ableton live 12 suite en nog een handjevol fx plugins heb ik niet het gevoel dat ik tools mis, maar is wel leuk wat je zegt...

Zoals ik al zei snapte ik er allemaal nog geen hol van toen ik met ozone aan de slag ging. Zelfs geen idee van de basis begrippen en parameters.

Ik zou eens wat van mn eigen tracks kunnen 'remasteren' met Ozone en kijken hoe ander t word en dan inderdaad ff door de chain heenlopen en kijken wat alles gedaan heeft.
Wellicht leerzaam.

Wat maximizer is moest ik ff googlen.
Zonder me enorm ingelezen te hebben; klopt het dat ook gewoon een limiter is? (Eentje met een input gain - zoals ook pro-L2 en ableton limiter dat hebben?)
Of begrijp ik het dan verkeerd?

Back