That Old Oldschool Psytrance 146 bpm

vipal

Ouwe rot

Melodic klassieke Psytrance. Enkele (her)ontdekkingen, de Repro5 eindelijk eens gaan gebruiken, in combinatie met een gater komen daar heerlijke pads uit. De Virus Ti weer eens gebruikt, in sommig sounds toch erg goed voor dit genre. Bassline in Serum. En voor het eerst de Behringer 369-KT op de drumbus, bevalt me erg goed, zou niet meer zonder willen (samen met een Stam 4k.).

Lekkere track! Met de Psytrance bass/kick bemoei ik mij niet:)
Maar ik krijg lekkere energie van dit genre en visioenen van dagenlang
achter elkaar dansen in zonnige oorden:)
Bedankt voor je reactie, klopt wel dat het (wat mij betreft) vooral muziek voor buiten is, daar heb ik er ook kennis mee gemaakt, in clubs past het volgens mij niet echt.

Leuke track, tempo zit er zeker goed in.

Wat opbouwenbde mix kritiek:

Die drone die er op 01:00 bijkomt smeert het mid laag best wel dicht, is op speakers niet meteen zo heel storend maar op laptop was het niet mooi. Ik denk dat als je dat fixt de track veel meer "open" wordt. In die mini break op 1:45 is het ook opeens super kaal als die drone even weg is, die transitie kan mooier.

Het hoog is af en toe best schel, zeker met die noise sweeps. Maar ook dat "bottle" achtige geluid wat er op 3:57 bijkomt is vervelend schel.

Leuke track, tempo zit er zeker goed in.

Wat opbouwenbde mix kritiek:

Die drone die er op 01:00 bijkomt smeert het mid laag best wel dicht, is op speakers niet meteen zo heel storend maar op laptop was het niet mooi. Ik denk dat als je dat fixt de track veel meer "open" wordt. In die mini break op 1:45 is het ook opeens super kaal als die drone even weg is, die transitie kan mooier.

Het hoog is af en toe best schel, zeker met die noise sweeps. Maar ook dat "bottle" achtige geluid wat er op 3:57 bijkomt is vervelend schel.
bedankt, ik ga er naar kijken zodra ik mijn daw weer open heb staan. er zitten nog wat meer probleemgebiedjes in heb ik gemerkt. blijft toch veel werk om 'm helemaal af te maken, ander paar oren is daarbij welkom.

Zal vanavond ff kijken of ik ook nog wat hoor als ik er kritisch naar luister. Vannacht dronken klonk het wel leuk iig 😁

Bedankt rvanommen. Ik heb overigens de 2e versie nu op SC staan. De door NothernLight genoemde bottles na de grote break stonden idd veel te hard, 3 db zachter gezet. De rest bijna helemaal zo gelaten (op paar sweeps na die ook zachter zijn gezet) best lastig om achteraf er weer in te komen, wel wat dingen geprobeerd maar werd er niet beter op. Op naar de volgende.

Het lukte ook niet echt lekker om met de 369-KT te limiten in de final print, moet ik nog eens uitzoeken hoe dat lekker gaat met hw limiter, ik gebruik tot nu toe nog steeds de UAD precision limiter uit mijn oude uad 1 plugins licentie, ik draai die geimproviseerd op een uad 2 dongle met een insteekkaart die zelfs al niet meer ondersteund wordt door uad. Moet ik ook nog alternatieve vst voor vinden die net zo goed is als die precision limiter.

Voor mij klinkt het net even iets te dof. Dit kan aan m'n koptelefoon liggen aangezien ik niet mijn standaard one gebruik. Klinkt verder lekker strak en met leuke korte breaks. Elementen worden toegevoegd op het juiste moment. Kick zou er iets meer door heen mogen snijden.

Nou eens kijken als ik er met een kritisch oor naar luister. Wel gewoon op de speakers, niet op de koptelefoon.

Persoonlijk vind ik hoe de kick en bass erin komen - gelijk met een 1/16 hihat - een beetje zonde. Zou zelf die hihat er later pas bij doen, zodat het wat subtieler en hypnotiserender opbouwt. Of een subtielere closed hh om mee te beginnen. Deze is heel duidelijk... Maar goed, dat is mijn persoonlijke kijk/smaak hè.
De white noise klinkt nu niet meer vervelend in het hoog wat mij betreft (kritiekpuntje van Northernlight)

De syntharps klinken echt lekker hypnotiserend.
Maar misschien die open HH misschien ook ff een beetje tot rust laten komen in de break? Beetje leuke modulatie erbij of zo daar...

Bij 3:28 misschien cool om iets extra met die noise sweep te doen? op de laatste bar, op de maat van de beat, 'm gaten op 't volume/level of zo, net voordat je die break erin knalt. Net wat onderhoudender en prikkelender. Gewoon als transitie-effect dus. Het is maar een idee :)

De acidlead vanaf 5:42 is lekker man!! Vind vooral die subtiele pitchbend dingetjes die ik meen te horen (?) heel nice.
Het flowt allemaal echt lekker. Maar je kan de boel ook nog wel goed verfijnen denk ik hoor.. Vette track, maar je kunt 'm echt nog wel gaan nailen.

Verder vooral een heel erg:
Lekkere track! Met de Psytrance bass/kick bemoei ik mij niet:)
Maar ik krijg lekkere energie van dit genre en visioenen van dagenlang
achter elkaar dansen in zonnige oorden:)
Lekkere track. Zeer dansbaar.
Blijft ook een lekkere opzwepende stijl die psi trance.

Nou ja, dit dus.

Krijg er ook dat lekkere vroegere gevoel van, al heb ik dat echte vroegere ravetijdperk van de jaren 90 helaas zelf niet meegemaakt. :(
Maar het roept zeker dat gevoel op. Dus alleen daarom al erg geslaagd.

Nou eens kijken als ik er met een kritisch oor naar luister. Wel gewoon op de speakers, niet op de koptelefoon.

Persoonlijk vind ik hoe de kick en bass erin komen - gelijk met een 1/16 hihat - een beetje zonde. Zou zelf die hihat er later pas bij doen, zodat het wat subtieler en hypnotiserender opbouwt. Of een subtielere closed hh om mee te beginnen. Deze is heel duidelijk... Maar goed, dat is mijn persoonlijke kijk/smaak hè.
De white noise klinkt nu niet meer vervelend in het hoog wat mij betreft (kritiekpuntje van Northernlight)

De syntharps klinken echt lekker hypnotiserend.
Maar misschien die open HH misschien ook ff een beetje tot rust laten komen in de break? Beetje leuke modulatie erbij of zo daar...

Bij 3:28 misschien cool om iets extra met die noise sweep te doen? op de laatste bar, op de maat van de beat, 'm gaten op 't volume/level of zo, net voordat je die break erin knalt. Net wat onderhoudender en prikkelender. Gewoon als transitie-effect dus. Het is maar een idee :)

De acidlead vanaf 5:42 is lekker man!! Vind vooral die subtiele pitchbend dingetjes die ik meen te horen (?) heel nice.
Het flowt allemaal echt lekker. Maar je kan de boel ook nog wel goed verfijnen denk ik hoor.. Vette track, maar je kunt 'm echt nog wel gaan nailen.

Verder vooral een heel erg:

Nou ja, dit dus.

Krijg er ook dat lekkere vroegere gevoel van, al heb ik dat echte vroegere ravetijdperk van de jaren 90 helaas zelf niet meegemaakt. :(
Maar het roept zeker dat gevoel op. Dus alleen daarom al erg geslaagd.
bedankt voor de feedback. ik laat het erbij bij deze track maar neem dit allemaal wel mee naar de volgende. ook wat metatron zegt over de dofheid, ik wil blijven kijken hoe te verfijnen en verbeteren. heb al een betere kick gevonden ondertussen. die breaks kunnen iets spannender inderdaad, misschien ben ik soms te haastig met afmaken van de track.

Zou het helpen als je je track, als deze bijna af is, even aan de kant zet en het weer oppakt na een weekje of iets? Zo kan je het misschien wat minder gehaast afmaken. Aan de andere kant, uiteraard, ben je soms ook gewoon klaar met een track.

Zou het helpen als je je track, als deze bijna af is, even aan de kant zet en het weer oppakt na een weekje of iets? Zo kan je het misschien wat minder gehaast afmaken. Aan de andere kant, uiteraard, ben je soms ook gewoon klaar met een track.

Dat idee had ik ook al. Gewoon ff poosje links laten liggen en dan met frisse oren de tips uitproberen/toepassen na een tijdje als je er weer tegenaan kan.

Back