Stagepass 400i

Status
Please reply by conversation.

jopa

Ingeburgerd
Hallo ik heb een stagepas 400i,

gebruik ik voor mijn moxf8 en moxf6,

Is qua vermogen wat te klein voor kleine zaaltjes.
Zou graag willen ruilen met stagepas 600i of 600bt

Zgan

Weet iemand, anders een alternatief?

Ik heb een tijdje geleden lopen zoeken naar een fullrange alternatief met veel laag en volume. (voor op statief). Heb de RCF HDM45 toen 2x gekocht. Best prijzig en ik mis toch wat laag wat je uit een sub veel makkelijker krijgt. Toen dit jaar de Yamaha Stagepas 1k MKII met de bijbehorende DXL 1k gekocht. Ze zitten qua geluidsdruk onder de 600i zo te lezen.. maar ik ben verbaasd over de hoeveelheid laag die eruit komt. Gaan niet zo hard als de HDM45 van RCF maar het laag wat de 12" woofers in de Yamaha geven krijg ik daar niet uit. Gaan nu ipv de HDM45 mee.

Een budget merk wat best goed presteert is Alto. Ik heb die 312 een tijdje getest. Gaan extreem hard.. maar ik vond ze niet zo mooi klinken. Ze hebben nu de 412 geloof ik, weet niet of dit daar opgelost is maar veel geluid voor weinig.

Het setje wat je nu hebt (Stagepas 400i) heeft ook een aansluiting voor een subwoofer. Dat is wel de beste upgrade volgens mij. De 8inch-en in jouw setje moeten keihard werken om dit weer te geven en eten al je vermogen op. Een actieve subwoofer zou ervoor kunnen zorgen dat de focus wat meer op het mid-hoog komt te liggen, daar waar ze veel beter presteren.

Hallo MacGyverGear,

Hartelijk dank voor je reactie.

Ik heb ook een actieve subwoofer bij mijn 400i. Geeft extra stuwing in laag en midden maar idd het moet echt hard werken. Voor in een zaal van 100 tot 200 man staat volume al ver open.
net niet voldoende zonder PA.

Ik ga je andere suggesties bekijken. Nogmaals bedankt.

100 -200 personen is zeker een behoorlijk publiek /zaal!! De Yamaha Stagepas 1k en DLX 1k is een perfect setje in situaties waar een publiek zit, luistert, en niet door de muziek heen praat. Maar voor max 100 mensen.
Is het een publiek waar mensen gaan staan, dansen en meezingen.. dan kom je er amper bovenuit, dan is het hooguit genoeg voor 50 personen.. voor mij ligt de norm qua aantal personen ook wat lager omdat ik het altijd veilig wil laten draaien en laat het nooit in de protect (de bekende rode lampjes) werken. Dan klinkt het vaak ook nogeens vreselijk..
Sowieso is de 1k wel een upgrade op wat je nu hebt maar ik wist niet dat je al een subwoofer had.. Voor grotere gelegenheden draai ik met een aparte sub (18") en daar een top op. En dit per kant.

Is de mixer op de boxen van toegevoegde waarde?
Ik twijfelde bij de aanschaf van de Yamaha 1k een beetje tussen een setje van Evox van RCF en de HK Audio Polar 12. De RCF en de HK gaan nog harder maar bij de RCF's missen de Mid-hoog componenten wat tophoog. Dat is in de HK Polar 12 opgelost met een extra hoog driver. De Yamaha's hebben kleinere drivers met meer tophoog. En wat ook een groot verschil maakt. De mid-hoog boxen komen bij de RCF en HK audio wat beter boven het publiek uit, waardoor het achterin, als een publiek staat ipv zit, ongeveer hetzelfde klinkt. Bij de Yamaha's 1k is dat lastiger omdat je die componenten op elkaar zet en weinig aan de hoogte kan veranderen. De RCF heeft een tussenpaal die tevens in hoogte verstelbaar is.
Er zijn ook 2 varianten bij de RCF. 1 met mixer en 1 zonder die je combineert als een mixer nodig is. Mocht al een mixer hebben, ben je dan wat voordeliger uit. :)

Wat ook scheelt. Mix je het bovenop de backline van een band? Dan zou ik de systeempjes hierboven niet aanraden maar beter voor de Stagepas 600 gaan. Als de mixer in de Stagepas boxen niet van belang is zijn er tal van betere actieve oplossingen.

Laatst gewijzigd:
Hallo MacGyverGear,

Zou ik de powermixer van mijn yamaha stagepas 400i (2x 200w) kunnen gebruiken met andere speakers bv behringer 300w of hoger, actieve of passieve speakers?

Status
Please reply by conversation.
Back