FPGA diy boards? Iemand al bezig?

"XVA1 is based on the Xilinx Artix-7 35T FPGA chip, and its build is very simple as it relies in two tiny pre-assembled development boards: the Digilent CMOD A7-35T (FPGA, FTDI, SRAM), and the Adafruit UDA1334A (96kHz, 24-bit DAC), plus a few discrete components."

Zeer interessant ding en schappelijk van prijs (hoewel in dollars ... transportkosten ???)
Welke componenten dienen er nog gesoldeerd te worden ?

Als ik naar de foto en het schema kijk zijn de "CMOD A7" en "UDA1334A" de complete printjes die je dus met elkaar moet verbinden op gaatjesprint plus een aantal losse componenten. Dat betekent:
  • CMOD A7
  • UDA1334A
  • gaatjes print
  • midi-in/out poorten
  • 3x weerstand
  • 1x diode
  • 1x optocoupler
  • 1x eprom chip
  • 1 header
Kijken naar de componentprijzen zit je dan rond de €110/120 totaal, de CMOD print is al €92

Laatst gewijzigd:
Haak een beetje laat in, maar ik heb me de afgelopen jaren al de nodige uurtjes vermaakt met deze twee synths (de XFM2 en de XVA1).

Erg eenvoudig te maken. Als je een beetje kunt solderen gaat dit project je vast lukken.
Grote uitdaging is het feit dat het alleen maar de synthengine is. Er is geen controller. Die moet je zelf bedenken en bouwen. Je kan 'm via midi aansturen, maar ook via UART. Op seriele basis dus.

Mijn idee is om deze synth als module in te zetten in mijn Eurorack. De voeding en input/outputs hiervoor heb ik afgekeken bij Mutable Instruments. De schema's van Plaits/Clouds/... staan online.
Wat ik nog moeilijk vind is het bedenken van het frontpanel en het beschikbaar maken van alle variabelen die mogelijk zijn. En dat zijn er een heleboel.
Als cpu gebruik ik een teensy. Die is krachtig genoeg om de knoppen uit te lezen, de synth aan te sturen en een OLED met feedbackinfo te vullen.

Zijn er hier meer mensen met dit project bezig?

Ik heb de PMOD gekocht en er een Teensy driver voor geschreven zodat je nu 24bit 192khz met je Teensy ermee kan draaien. De ontwikkelaar heeft net een crowdfunding gestart om zijn eerste product run te doen, supervet om zelf eens met FPGA te kunnen gaan experimenteren in een kant en klaar eurorack formaat powerhouse!https://www.crowdsupply.com/apfaudio/tiliqua

Back