Cubase 14

Zo, die zag ik niet aankomen, omdat Steinberg had aangekondigd dat ze geskipt zijn met halve versies (0,5) en om de 2 jaar een nieuwe versie komen

Zo, die zag ik niet aankomen, omdat Steinberg had aangekondigd dat ze geskipt zijn met halve versies (0,5) en om de 2 jaar een nieuwe versie komen

ik dacht dat het nu simpel elkaar jaar in november is, 12 was afwijkend. 1 per jaar?

goed, wel een mooie update. stel m lekker uit, ik sla voortaan 1 versie over, heb ik meer....

niet vanwege dat ik Cubase (Pro 13) niet fijn vind, integendeel. het is heerlik werken. het is meer de rat race.

gebruik sinds kort meer dingen, die in Cubase al lang zaten..... dus nog voldoende te ontdekken....

Inderdaad onverwacht, zowel qua timing als inhoud.

Goed dat er nu modulators zijn, zelfs een die via Java-script van allerlei inhoud kan worden voorzien.

Ook fijn dat je nu eindelijk probleemloos tracks in de mixer van volgorde kunt verwisselen.

ik dacht dat het nu simpel elkaar jaar in november is, 12 was afwijkend. 1 per jaar?

goed, wel een mooie update. stel m lekker uit, ik sla voortaan 1 versie over, heb ik meer....

niet vanwege dat ik Cubase (Pro 13) niet fijn vind, integendeel. het is heerlik werken. het is meer de rat race.

gebruik sinds kort meer dingen, die in Cubase al lang zaten..... dus nog voldoende te ontdekken....
Dat deel 12 afwijkend was, dat klopt..

Ik ga hem wel kopen. Ik vind de nieuwe mixer in de lower zone goed. Net als bij Logic 11
Vanavond hem even testen.

Dit is wel een ander soort update dan die naar 13. De nieuwe modulatiemogelijkheden vind ik wel interessant en zijn iets volkomen nieuws voor Cubase. Ook die drumsampler en sequencer lijkt me handig. Ik zat hier eigenlijk wel een beetje op te wachten. Weer 99 euro naar de boys van Yamaha.

Bij Cubase loont het niet om 1 versie over te slaan. De update van 12 naar 14 is 2x zo duur als de update van 13 naar 14. Dus voor het geld hoef je dat niet te doen.
Als je goedkoper uit wil zijn moet je minstens 2 versies overslaan. Van alles voor 12 is de update 250e.

Maar goed. Het is natuurlijk wel wat rustiger om 2 jaar met dezelfde software te werken. Geld is niet de enige reden om versies te skippen.

Bij Cubase loont het niet om 1 versie over te slaan. De update van 12 naar 14 is 2x zo duur als de update van 13 naar 14. Dus voor het geld hoef je dat niet te doen.
Als je goedkoper uit wil zijn moet je minstens 2 versies overslaan. Van alles voor 12 is de update 250e.

Maar goed. Het is natuurlijk wel wat rustiger om 2 jaar met dezelfde software te werken. Geld is niet de enige reden om versies te skippen.

ik koop de update van 13 naar 14 in de sale, voor 60 euro.

wanneer 15 arriveert, activeer ik de kode en krijg 15. voor 60 euru. ik kan ook wachten tot versie 19 of 26.... voor 60 euri....

dat is mooie aan het systeem van cubase...

ik ben van 11 naar 13 gegaan op die wijze.

terwijl b.v. van 10.5 naar 11 wel de volle pond heb betaald. was dat zo nodig toen? voor 1 of 2 dingen.

dus ik wissel af...

versie 14, de pro versie is wel verleidelijk... om nu al te kopen...

toch, 13 geeft me genoeg. voor modulators heb ik live 12 suite en bitwig studio 5.1.9...
vooral bitwig is daar heel goed in....

da's t handige van meerdere DAWs... kost wel meerr... dus daarom niet elke altijd updaten... behalve Reaper en Live.....

Ik heb hem geïnstalleerd, maar natuurlijk geen tijd, bezig in 13 nog tot ik klaar ben.
Ziet er wel grappig uit, net effe snel een rondje erin gemaakt, de kleine gaatjes die de overstap van Bitwig ontstonden zijn nu al gevuld :D naar het zich laat aanzien.

Dat ie een aardige update... Van de zomer nog de update gekocht van 12 naar 13 voor €60 maar nog niet geactiveerd. Een shimmer reverb staat al een tijdje op het lijstje maar kost €50. Op deze manier sla ik twee vliegen met een klap.

Zit nog even wat verder te kijken, en die modulation die per plugin (ergens boven aan in de plugin) kunt toevoegen is heel handig.

Net geïnstalleerd en ermee wezen stoeien..

Zoals ik al aangaf: de mixer in de lowerzone is echt voor mij een dealbreker. Eveneens keyboard shortcuts toewijzen aan je inserts (fx)

Voor mij is dit de beste update ooit

Dat ie een aardige update... Van de zomer nog de update gekocht van 12 naar 13 voor €60 maar nog niet geactiveerd.
Heb ik ook gedaan met het idee om te wachten op v14 dus net gelijk maar even gelijk geactiveerd :verkoght:
Net geïnstalleerd en ermee wezen stoeien..

Zoals ik al aangaf: de mixer in de lowerzone is echt voor mij een dealbreker. Eveneens keyboard shortcuts toewijzen aan je inserts (fx)

Voor mij is dit de beste update ooit
Ik heb een "haat/liefde" verhouding met de Lower Zone (LZ), heel handig en lekker compact alles bij elkaar maar ik wil graag zoveel mogelijk de sequencer zien en ben gelijk de helft of 2/3 van mn scherm kwijt door de LZ, je kan wel wat "loskoppelen" of de LZ afsluiten maar Cubase (12 Pro ieder geval) lijkt me de hele tijd maar naar die LZ te willen duwen.

Los daarvan ziet 14 er wel erg interessant uit, MediaBay heeft ook weer wat liefde gekregen zie ik en die Modulators en Macro Knob lijken me ook erg handig.

De nieuwe Drum Machine is wel erg cool. Is wel een soort Groove Agent light, alleen niet erg veel routingsmogelijkheden.

Voor het snelle werk is het prima te doen.

De pattern sequencer is ook een mooie aanvulling. Kijk net een wat uitgebreider filmpje hierover. Scheelt me een hoop extra sporen waardoor het wat overzichtelijker word. Maar ook de snelheid om drum loops te maken, inclusief de mogelijkheden heden die je hierin hebt.

Ik vind het al goed en fijn dat er al direct een demo beschikbaar is zodat je al e.e.a. zelf kunt uitproberen zonder je te laten verleiden tot aankoop of te wachten op de demo.

Draait lekker soepel hier.
Ik vind het wel zorgwekkend dat je VST2 nu ineens moet aanzetten, hoop dat dat ook nog mogelijk blijft de komende versies.

Draait lekker soepel hier.
Ik vind het wel zorgwekkend dat je VST2 nu ineens moet aanzetten, hoop dat dat ook nog mogelijk blijft de komende versies.
Ga er maar van uit dat het een keer stopt.

Does Cubase 14 support VST2 plug-ins?

VST 2 is not officially supported. VST 2 plug-ins may be loaded (excluding on Native Apple Silicon) when the VST 2 plug-in scanner is enabled in the VST Plug-in Manager. However, Steinberg does not provide support for any issues related to VST 2.

Bron: undefined

Door mijn sterk verouderde MacBook uit 2012 kan ik nog niet updaten helaas. Erg blij met het slepen van tracks in de mixer. Maar klopt het dat je in de lower zone nu niet meer je inserts kan plaatsen? Dat zou wel heel zonde zijn

Back