Cubase 14

Door mijn sterk verouderde MacBook uit 2012 kan ik nog niet updaten helaas. Erg blij met het slepen van tracks in de mixer. Maar klopt het dat je in de lower zone nu niet meer je inserts kan plaatsen? Dat zou wel heel zonde zijn
Klopt niet, je hebt gewoon een alles in 1 mixer in de lower zone

Klopt niet, je hebt gewoon een alles in 1 mixer in de lower zone

Ah ok, maar je hebt dus niet meer alleen inserts in je lower zone. Je bent je hele arrangement view kwijt. Dat is wel heel zonde. Ik had een sneltoets om m’n mixer scherm op te roepen. Dit is uiteindelijk niet heel veel anders.

Maar ff snel met inserts klooien terwijl je in je arrangement view bezig bent is er zo niet meer bij. Erg jammer

Ah ok, maar je hebt dus niet meer alleen inserts in je lower zone. Je bent je hele arrangement view kwijt. Dat is wel heel zonde. Ik had een sneltoets om m’n mixer scherm op te roepen. Dit is uiteindelijk niet heel veel anders.

Maar ff snel met inserts klooien terwijl je in je arrangement view bezig bent is er zo niet meer bij. Erg jammer
Dat valt wel mee hoor. Je kunt hem resizen hoe je het zelf wilt

je kunt ook met shortcut (of een MCU....) de lower zone wegklikken of tevoorschijn toveren. wanneer nodig...

o dat is al in zekere zin gezegd. toch is de lower zone fijner dan het mixer scherm. ik heb meerdere schermen, dus het mixer scherm, heeft een apart scherm, toch gebruik ik soms de lower zone, voor de mixer...

Dat valt wel mee hoor. Je kunt hem resizen hoe je het zelf wilt
Ik zal moeten ondervinden hoe fijn dat werkt. Was wel gewend aan switchen tussen Inserts, sends en faders. Nu zou ik om hetzelfde te bereiken het of alledrie op 1 pagina moeten hebben en m’n halve scherm kwijt zijn, of 1 voor 1 aan- en uitklikken.

Maar ik zal vast een uitzondering zijn hoor.

Steinberg heeft momenteel aanbiedingen voor Cubase.

Kan iemand mij uitleggen hoe dat precies werkt met die zogeheten 'Grace Period'? Ik heb nu Cubase 14 pro. Als ik nu de update koop naar Cubase 14 pro voor 60 euro (ja, ik heb dus nu al Cubase 14 pro) kan ik die code dan straks gebruiken om Cubase 15 te activeren als deze uitkomt of niet? Hoe werkt dat precies, want ik kom er zelf niet uit.

Als je een update koopt maar deze niet direct activeert, dan kan je wachten tot er een hogere versie uitkomt dan die je hebt gekocht. In mijn geval kocht ik de upgrade van 12 naar 13 maar heb deze pas bij 14 geactiveerd.

Ik weet niet zeker of je, als je 14 Pro al hebt, alsnog de update naar 14 Pro kan kopen.

Steinberg heeft momenteel aanbiedingen voor Cubase.

Kan iemand mij uitleggen hoe dat precies werkt met die zogeheten 'Grace Period'? Ik heb nu Cubase 14 pro. Als ik nu de update koop naar Cubase 14 pro voor 60 euro (ja, ik heb dus nu al Cubase 14 pro) kan ik die code dan straks gebruiken om Cubase 15 te activeren als deze uitkomt of niet? Hoe werkt dat precies, want ik kom er zelf niet uit.

Grace period betekent: als je relatief kort voordat er een nieuwere versie uitkomt de laatste versie had gekocht, je een bepaalde korting krijgt voor het upgraden naar deze laatste versie. Doorgaans is die relatief korte periode ,de grace period, 4 tot 6 weken. Jouw idee om nu al upgrade naar C15 te kopen werkt dus niet. Die upgrade is nog niet te koop.

@vipal
Ha, ja, ik had het volgens mij dus al die tijd niet goed begrepen. Dit klinkt lekker verwarrend, haha. Er zit dus een verschil tussen kopen en registreren van een update en kopen, registreren en activeren van een update. Op het Steinberg forum zijn mensen hierdoor ook in de war. Ik kan als het goed is dus wel een update naar c14 pro kopen, terwijl ik c14 pro al heb, zolang ik maar niet activeer en wacht tot de c15 release.

Nou goed, als ik het alsnog mis heb hoor ik het wel :-)

@vipal
Ha, ja, ik had het volgens mij dus al die tijd niet goed begrepen. Dit klinkt lekker verwarrend, haha. Er zit dus een verschil tussen kopen en registreren van een update en kopen, registreren en activeren van een update. Op het Steinberg forum zijn mensen hierdoor ook in de war. Ik kan als het goed is dus wel een update naar c14 pro kopen, terwijl ik c14 pro al heb, zolang ik maar niet activeer en wacht tot de c15 release.

Nou goed, als ik het alsnog mis heb hoor ik het wel :-)
Zou het gewoon bij Steinberg navragen. Ik verwacht dat het systeem je niet toestaat om een update te kopen als je de versie die je wilt aankopen al hebt geregistreerd. Het lijkt wel te kloppen dat een grace period ingaat op het moment van registreren en niet op het moment van aankopen. Blijkbaar wil je hiervan profiteren. Als ik er even vanuit ga dat jouw C14 een update was van een vorige versie zou het wellicht gewerkt hebben als je de C14 update had gekocht en niet gebruikt/geregistreerd totdat C15 uitkomt om dan van de graceperiod van C15 gebruik te maken. Maar het zou me niet verbazen als dit toch misloopt in het systeem gebackupped door kleine lettertjes in de Steinberg leveringsvoorwaarden.

Eigenlijk zoek je een loophole bij een van oorsprong Duitse firma, succes ermee :)

Ik denk het ook niet. Je kunt zien dat zelfs van verschillende versies naar de laatste versie andere prijzen hebben. Het is een update naar 14 pro die je koopt.
Niet een upgrade, zo als bij Bitwig, daar kan je van elke versie naar de laatste.
Maar zoals @vipal ook al zegt, er is maar 1 club dat je echt uitsluitsel kan geven en dat is Steinberg. Ik zou het risico niet lopen met internet-wijsheid.

Back