Simon the Magpie ft Len - Freaky Crazy

L3N

Ouwe rot
Naar aanleiding van de volgende youtube video van Simon the Magpie

Heb ik het volgende liedje gemaakt met zijn beschikbaar gestelde samplepack en volgende toevoegingen

Disclaimer:
'Simon is geen zanger, maar ik heb toch zijn zang gebruikt uit de samplepack :engel:)

Roland Verselab MV1 Ingespeeld met audio:

- Viool
- Electrische phaser piano
- Bassgitaar (Had geen zin om eigen basgitaar te pakken)
- funky synth
- Bell pad

- drums in tussenstuk (gratis drumsamples)

Steven Slate Drums 5 Ingespeeld en getweakt met midi:
- Akkoestische drums

Verder opgenomen + gemixt in Reaper DAW.
Ik heb overigens nog geen reactie van Simon zelf ontvangen, al heb ik het wel geupload naar z'n site:engel:.

oef.. mijn oren want die "zang"is wel HEEL erg goed zeg :D

het past wel goed in zijn weirde vibe maar voor een echte hommage had je toch minimaal 1 van zijn home build effect pedalen moeten gebruiken, alhoewel dat makkelijker gezegft is dan gedaan...

mijn broertje heeft 2 pedalen van hem en ik kan er eerlijk zegt echt niks mee :P
een soort tube speakbox/endless feedback tentacle monster en een oldschool telefoon in een mond die als een soort sequencer werkt

• Duimpje
Duimpjes: L3N
@SanderSwi , toch wil ik je graag bedanken voor je aandacht!

Hahaha ja hij is echt een mad scientist, ik weet precies welke pedalen je bedoelt! :D

Helaas.. of misschien gelukkig is het maar goed dat ik niet in bezit ben van één van zijn pedalen :engel: Denk dat mijn muzikale vrienden me nog schever aankijken dan ze nu al doen :koffie:

@SanderSwi , toch wil ik je graag bedanken voor je aandacht!

Hahaha ja hij is echt een mad scientist, ik weet precies welke pedalen je bedoelt! :D

Helaas.. of misschien gelukkig is het maar goed dat ik niet in bezit ben van één van zijn pedalen :engel: Denk dat mijn muzikale vrienden me nog schever aankijken dan ze nu al doen :koffie:
haha het is maar net wat je er van maakt en wat je er om geeft wat er van je gedacht wordt :P

ze zijn nog enigsinds muzikaal te gebruiken maar zouden zeker niet mijn keus zijn :p
hij speelt zelf basgitaar en heeft een 2e pedal board met de behringer copy van de taurus als extra sub, dat feedback ding gebruikt hij dan om er een soort pad geluiden uit te halen en dat telefoon ding gebruikt hij daar vervolgens na, daar record hij stiltes mee zodat hij de merris ottobit kan triggeren. maar op wat uitprobeersels na heeft hij het volgens mij nog nooit echt gebruikt

en een mad scientist is die vent zeker ja :D

• Duimpje
Duimpjes: L3N
@flyweight ik heb je gehoord (Gelezen in dit geval)

Hierbij een versie waar ik enkel de vocoder qua stem intact heb gelaten en het zaakje iets meer heb uitgewerkt (ik heb het overigens bescheiden gehouden) :P

Back