16 step sequencer met 2x Doepfer A-155 en A-54

coinoperator

Gevorderd Kakofonist
in de ban
Inmiddels begin ik aardig kaal te worden want ik trek me de haren uit het hoofd hoe dat werkend te krijgen.

Elektrisch aansluiten was geen probleem.
Maar hoe patch je die dingen dat het een 16 step wordt in plaats van 2x 8

Wie oh wie wil deze half bejaarde beginner dit eens uitleggen.
De enige uitleg die ik kan vinden op youtube is niet te volgen.

Vaak staat in de Duitstalige handleidingen van Doepfer gedetailleerdere en relevantere info dan in de Engelse.
Kan me wel herinneren dat in het verleden issues waren met deze specifieke combinatie, maar de Yahoo user groep van Doepfer is helaas verdwenen.
Als je Doepfer mailt kreeg je, in ieder geval in het verleden, meestal snel en goed antwoord.

Moet het even nakijken, maar werkt de 154 niet volgens het principe van een 2 kanaals sequential switch?
De triggers van stap 8 van elke sequencer activeren dan beurtelings de switch. Of kunnen de modules intern gekoppeld worden zodat je extern niet hoeft te patchen?

Laatst gewijzigd:
Oké,
ik geef het toe,
ik ben er ingestonken.

Beide sequencers lopen hun 8 step riedeltje af maar de switches schakelen op de select van de 154 van de onderste naar de bovenste.
Niet te zien, wel te horen als je de boel op een vco aansluit.

:okdan:
Voldoet de 154 uiteindelijk aan je verwachtingen?

Voldoet de 154 uiteindelijk aan je verwachtingen?
Ja dat ding is echt een superuitbreiding en zijn geld dik en dik waard.

En ik maar denken dat ze om de beurt 8 stappen zouden maken :dubbel:

Oke weer verder.
Nou uitvogelen wat al die modules zo'n beetje doen.

Is er niet ergens een goed boek te krijgen die al die modules goed uitlegt.

YouTube
Dat artikel uit die link ben ik al tegengekomen, het is gewoon plagiaat van de Doepfer handleiding.
Het aansluiten is ook helemaal niet zo moeilijk, ik heb daar zelf ook al een stap voor stap handleiding voor geschreven.

die Raul op Uwbuis legt dingen goed uit maar die mafkees van detroid berlijn ..... ik hou het netjes

Ja boeken, niets mis mee, lezen is heerlijk ontspannend.
Maar ik ben nog veel erger, ik schrijf ook :-)
Oke, ik geef toe, ik heb ook een e-reader.

Is dat boek Patch & Tweak iets?

Dat artikel uit die link ben ik al tegengekomen, het is gewoon plagiaat van de Doepfer handleiding.
Het aansluiten is ook helemaal niet zo moeilijk, ik heb daar zelf ook al een stap voor stap handleiding voor geschreven.

die Raul op Uwbuis legt dingen goed uit maar die mafkees van detroid berlijn ..... ik hou het netjes

Ja boeken, niets mis mee, lezen is heerlijk ontspannend.
Maar ik ben nog veel erger, ik schrijf ook :-)
Oke, ik geef toe, ik heb ook een e-reader.

Is dat boek Patch & Tweak iets?
Ja ik heb er veel van geleerd. Heldere uitleg en interviews zijn ook top. Patch voorbeelden zijn ook met VCV te maken, dankzij de te downloaden vcv bestanden van Omri C.

Tada...........http://patchandtweak.com/patches/
Zijn modular cookbook is ook tof.
Dus ik denk, laat ik eens kijken wat ie zoal heeft.
Oh makkelijk, dat cookbook is ook als pdf te koop.
En met mijn btw nummer scheelt 't nog weer.

Maar dan begint ie zichzelf een fooi van 20% te geven.
En als je dat weigert krijg je weetikhoeveel andere boeken die je helemaal niet wil in je winkelmandje.

Kortom
laat maar

Back