Ultimate studio

Small update. Volgende stap is alles bij elkaar zetten, nog veel werk :stupid

Attachments

• IMG_6227.JPG
    IMG_6227.JPG
    187,4 KB · Bekeken: 193
  • IMG_6228.JPG
    IMG_6228.JPG
    213,6 KB · Bekeken: 182
  • IMG_6229.JPG
    IMG_6229.JPG
    219,2 KB · Bekeken: 192
  • IMG_6230.JPG
    IMG_6230.JPG
    218,1 KB · Bekeken: 184
  • IMG_6231.JPG
    IMG_6231.JPG
    130,9 KB · Bekeken: 193
  • IMG_6232.JPG
    IMG_6232.JPG
    173,9 KB · Bekeken: 192
Small update. Volgende stap is alles bij elkaar zetten, nog veel werk :stupid
Heb je een mixer?

Ik zou dan een pre-routing kiezen op je bussen.
Die je dan via een patchbay laat lopen en daar kan je de routing evt veranderen.

Of een geautomatiseerde patchbay zoals bv de Xbay gebruiken voor instant re-call.

Mooi setje. Ik begrijp het helemaal. Als je t kan en wil, gewoon doen.

Na lange tijd nog eens een update, heb ondertussen nog dingen toegevoegd.
De voornaamste dingen:
- 3x VSM-201, inclusief 2 van kraftwerk, zoals te zien op foto hierboven.
- Yamaha GX-1, nog steeds bij technicien
- Synthi 100, ook nog steeds bij technicien, maar die is wel bijna klaar.
- RA Moog 3C + cabinets
- 4x Arp 2600
- Roland 700
- 2x Korg PS-3300 (vintage + reissue)
- PPG 2.3 + waveterm B + EVU 8voice expander
- DK Synergy 2+ kaypro
- Jupiter 8
- Prophet 5 rev2 + 10 (reissue)
- Colossus AS100 + AS200
- meerdere lexicon 224, 224xl, 480
- EMT 250, 252
- A827 24 track Studer 2"
- Ampex ATR-102 ½”
- ELA M 251 (vintage)

ondertussen ook bezig met renovatie te plannen, waar ook de studio een apart onderdeel is van de plannen.
TBC

Na lange tijd nog eens een update, heb ondertussen nog dingen toegevoegd.
De voornaamste dingen:
- 3x VSM-201, inclusief 2 van kraftwerk, zoals te zien op foto hierboven.
- Yamaha GX-1, nog steeds bij technicien
- Synthi 100, ook nog steeds bij technicien, maar die is wel bijna klaar.
- RA Moog 3C + cabinets
- 4x Arp 2600
- Roland 700
- 2x Korg PS-3300 (vintage + reissue)
- PPG 2.3 + waveterm B + EVU 8voice expander
- DK Synergy 2+ kaypro
- Jupiter 8
- Prophet 5 rev2 + 10 (reissue)
- Colossus AS100 + AS200
- meerdere lexicon 224, 224xl, 480
- EMT 250, 252
- A827 24 track Studer 2"
- Ampex ATR-102 ½”
- ELA M 251 (vintage)

ondertussen ook bezig met renovatie te plannen, waar ook de studio een apart onderdeel is van de plannen.
TBC
Mooie update ! :P

Welke revisies van de 2600's ?

Laatst gewijzigd:
Mooie update ! :P

Welke revisies van de 2600's ?
- Tonus, Filter 4012
- 2601 v1, Filter 4012
- 2601 v1, Filter 4072 (waarschijnlijk verwisseld ergens, want was origineel een 4012)
- 2600 v3, Filter 4012

worden allemaal gelinked aan haken continuum + osmose, tesamen met 2 moog modulars, voor 6-polyphonic.

inspiratie hier gehaald, echt kijken!
Moog + 4 ARP's (part 1)
Moog + 4 ARP's (part 2)

De synthi 100 wordt ook modulair gemaakt, bijna alles wat nu 'verborgen' zit achter de patch matrix van EMS, wordt een breakout box voor gemaakt zodat die gelinkt kan worden aan CVC converter van haken, om zo de synthi 100 8-voice polyphonic te maken, met volledige controle over filter, resonance, waveshape, etc.

de GX-1 heeft deze functionaliteit al, elke van de 4 lagen (solo, mid & bottom, bass) is MPE ready.

Mooi idee met de 2600's en de Moog's 6 voices Polyphonic, had de filmpjes al gezien.

Je Synthi 100 project, wat een geweldig idee, reuze benieuwd hoe dat straks gaat klinken :halleluja

Ik doe het bescheiden met een 2601 v2 en een Korg Arp 2600 FS die ik aanstuur met een Roli Seaboard.

Indrukwekkend!! Al begrijp ik zelf niet zo goed waarom je zoveel apparaten zou willen. 3 xVSM bijvoorbeeld, dan moet je toch de verhuur in gaan of heb je plannen voor een Cylonkoortje?

Indrukwekkend!! Al begrijp ik zelf niet zo goed waarom je zoveel apparaten zou willen. 3 xVSM bijvoorbeeld, dan moet je toch de verhuur in gaan of heb je plannen voor een Cylonkoortje?
Al jaren op zoek naar een VSM, en in de week voor de veiling van florian's gear vond ik eindelijk iemand die zijn exemplaar wou verkopen.
Dan kwam de veiling en heb ik geboden op de zilveren, waarvan ik op voorhand wist dat die in absolute nieuwstaat verkeert (wat bizar is gezien het feit dat die jaren op tour is genomen).
Dan kwam die zwarte studio unit en werd daar niet meer op geboden. Het contrast in prijs was zo groot, dat ik eigenlijk dacht dat ik wel overboden zou worden en daar zou ik het bij houden, maar dat is niet gebeurd, dus 3..

Niets wat ik heb zal ooit verhuurd worden, tenzij misschien als ik de artiest bewonder, maar ik betwijfel het :)
Cylonkoortje klinkt wel leuk

Dat is wel een goede techniek. Die pas ik ook wel eens toe. Als je iets voor te duur hebt, gekocht en je kunt er nog eentje voor een stuk minder kopen, is je gemiddelde prijs ok. Tenminste, zo probeer ik het naar mezelf goed te praten.
Ik had de VSM even gegoogled want ik wist niet zeker of het een vocoder was. Ik zag dat er maar 12 van gemaakt zijn. Of geldt dat alleen voor de zwarte versie? Anders heb je gewoon een kwart van de wereldvoorraad VSM's in beheer.

De vraag is eerder of die zilveren wel meegeteld is in die 12 want dat is eerder prototype dan productiemodel.

Vroeger stond de VSM demotape op Youtube, waarschijnlijk nog steeds. Leuk om naar te luisteren. Echt een fantastisch klinkende vocoder.

Back