In your world I am the view

In your world I am the view

De kloof tussen arm en rijk is het afgelopen jaar alleen maar groter geworden. 26 rijke mensen bezitten evenveel als de armste helft van de wereld. De gezamenlijke rijkdom van miljardairs is met ongeveer 2,5 miljard per dag toegenomen, terwijl de armen van de wereld alleen maar armer zijn geworden. 3,4 miljard mensen, bijna de helft van de wereldbevolking, leeft van minder dan $ 5,50 per dag. 10% zelfs van minder dan $ 1,90 per dag. Bijna allemaal leiden ze een uitzichtloos bestaan.

Gebruikte instrumenten:
Korg Z1
Acces Virus Snow
Akai MPC-One
Moog Sirin

Opname:
Bitwig Studio

Zeer pakkend en aangrijpend, niet alleen de video, maar ook de muziek. Heel mooi, ben fan van de vocals. Well done.

PS Misschien kan dit het probleem wat mee helpen oplossen:

Dank je wel Jan voor je mooie commentaar.👍👍👍
Het oplossen van problemen begint vaak met het meetbaar in kaart brengen en visualiseren ervan. De waan van de dag maakt dat men er zelf bijna niet bij stilstaat en dat het best wel confronterend is (geldt ook voor mijzelf).

Super mooi gedaan, de muziek bedoel ik dan…- niet de mensheid 😞
Screenshot 2024-11-18 at 19.30.11.png

Niemand bepaald hoe je wereld eruit ziet
Gewoon niet toelaten
Hoofd
Hart
Lichaam

Mooie track maar wel depressing en de clip doet er nog een flinke schep boven op.
Waar heb je de tekst vandaan?
De kloof tussen arm en rijk is het afgelopen jaar alleen maar groter geworden. 26 rijke mensen bezitten evenveel als de armste helft van de wereld. De gezamenlijke rijkdom van miljardairs is met ongeveer 2,5 miljard per dag toegenomen, terwijl de armen van de wereld alleen maar armer zijn geworden. 3,4 miljard mensen, bijna de helft van de wereldbevolking, leeft van minder dan $ 5,50 per dag. 10% zelfs van minder dan $ 1,90 per dag. Bijna allemaal leiden ze een uitzichtloos bestaan.
Ik geef vrijwel nooit politiek commentaar bij een track van iemand maar Jan die reageert er ook al op dus bij deze mijn two cents.
Al 50 jaar vanaf m'n puberteit had ik al het standpunt dat verschillen goed zijn maar ze moeten niet te groot worden en dit kan alleen wereldwijd opgelost worden.
Spreek met elkaar een soort verdrag voor de mens 2.0 af en stel daarin dat voor elk mens de basic needs gegarandeerd zijn en daarboven zoekt men het maar uit zodat mensen uit de survival mode komen.
En het gaat niet alleen om vertellen wat er niet goed is maar ook om een goed alternatief natuurlijk, jaren terug zag ik een docu over een toekomstvisie van Joey Fresco, de bedenker van het Venus Project misschien interessant voor jou of anderen.

Ik geef vrijwel nooit politiek commentaar bij een track van iemand maar Jan die reageert er ook al op dus bij deze mijn two cents.
Al 50 jaar vanaf m'n puberteit had ik al het standpunt dat verschillen goed zijn maar ze moeten niet te groot worden en dit kan alleen wereldwijd opgelost worden.
Spreek met elkaar een soort verdrag voor de mens 2.0 af en stel daarin dat voor elk mens de basic needs gegarandeerd zijn en daarboven zoekt men het maar uit zodat mensen uit de survival mode komen.
En het gaat niet alleen om vertellen wat er niet goed is maar ook om een goed alternatief natuurlijk, jaren terug zag ik een docu over een toekomstvisie van Joey Fresco, de bedenker van het Venus Project misschien interessant voor jou of anderen.
Dank je voor je commentaar Krautrock. Ik ken het Venus Project maar om dit soort initiatieven te doen slagen moet je iets afpakken van meedogenloze dictators, geldwolven en machtswellustelingen die hun kracht ontlenen aan angst, agressie en roekeloosheid. Dat zal niet zonder slag of stoot gaan (en dat is denk ik nog een zwaar understatement). Grote vraag: Wie gaat dat dan voor elkaar boxen? Grote organisaties zoals VN worden gewoon genegeerd. Op dit moment glijdt de wereld alleen maar verder af op het gebied van millieu, oorlogen en verschillen tussen rijk en arm en het overgrote deel van de mensen kijkt weg of vegeteert voort helaas.

Laatst gewijzigd:
Back