Opbergen/organiseren van patchkabels?

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Ik heb al m'n patchkabels in een doos door elkaar en uiteraard is het een bende, van alles door elkaar.
Ik zie wel oplossingen zoals van die standaards met sleuven maar dan zit je nog met wat langere kabels van 90-120 cm of zo'n standaard moet dan behoorlijk hoog worden maar als die dan op m'n desk staat dan moet ik gaat staan om bovenaan de lange kabels te pakken.
Het enigste wat ik kan bedenken is om bijv 3 boxjes te kopen bij Action of zo zodat je dan de kortere, middellange en de hele lange wel gescheiden hebt.
Hebben jullie nog wat ideëen hierover?

Ik heb onderstaande kabelhanger en die heb ik op een microfoonstandaard geschroefd.
Ik overweeg iets in het plafond te schroeven en hem op te hangen in de toekomst.
Misschien met een scharnierende arm zodat ik heb daar kan hebben waar ik wil, maar dit voldoet op het moment.
Overigens geen hele goedkope oplossing.

Scherm­afbeelding 2024-11-21 om 19.13.05.png

tempImagez61MGj.png

best mooie maar dure oplossing hierboven. Ik gebruik een ikea kapstok en n zelf gemaakt staandertje met kam in hout. Net zo hoog dat 1,5m (of zou het 90 cm zijn bedenk ik net) de grond niet raakt. Hele lange hang ik er dubbel over. Die valt al wel eens om en dan breken er enkele kammen die ik dan weer lijm/ Ik heb hout in huis voor een hogere versie maar dat is al jaren in de planning :D

Oude foto van vorige studio en neen, die drummer is niet Klinkske

IMG_3765.JPG

Mijn kabels hangen aan de deur.
Soort haken.kan je meteen zien wat je hebt.
Maar niet in een doos doen daar kijk je niet meer in

Groeten van andreos

Ik heb een paar houten kammen (met grove tanden) die kan je heel makkelijk aan je bureau schroeven. Niet veel ruimte voor kabels maar wel lekker overzichtelijk. Zo'n hele bos kabels aan zo'n rek vind ik ook niet echt handig.

Deze heb ik ook. Ik heb een microfoonstandaard met ronde voet genomen, daarmee neemt het geheel niet veel ruimte in. Lange kabels hang ik met beide uiteinden in dezelfde sleuf. Dan slepen ze niet over de grond en kun je ze alsnog makkelijk pakken.
De sleuven zijn ideaal voor 3,5mm patchkabels, maar te smal voor sommige 6,3mm patchkabels.

1736198087155.jpeg

Ooit eens voor een paar euro zo'n organiser ding gekocht bij Bax of Thomann en aan de zijkant van mijn bureau geschroefd.

Laatst gewijzigd:
Nee hoor. Super handig. In een doos is t onoverzichtelijk en slechte kwaliteit blijft dan zich verzetten tegen recht worden. Met de kapstok aan kapstok worden tot 5 m lange kabels recht :)

Is de kelder… ik ben gek op kabel chaos. Elk zijn afwijking 😛

Back