Kerk orgel uit een VST

rvanommen

Ouwe rot
Op mijn wishlist staat nog een goede vst die in staat is tot groots, natuurlijk, klinkend kerk orgel geluid.

Momenteel heb ik composer cloud en daar zit wel wat in, maar ben eerlijk gezegd nog niet weggeblazen door het geluid daarvan. Maar met wat reverb/processing klinkt het best aardig.

Iemand ervaring met kerkorgel geluid uit een vst die daar een advies/mening over heeft?

In mijn vst programma's, Analoge Synth en DN e1 zitten behoorlijk goede kerkorgels, als je ze met nagalm en ccho uitvoerd is het alsof je in de kerk aanwezig bent.

Goed begin. Dan kan ik de door jullie genoemde vsts eens gaan vergelijken en beluisteren als dat ergens kan of er zijn demos van.

Ik was ook nog wel benieuwd naar organteq (en naar pianoteq ook trouwens) das op basis van physical modelling. Iemand daar ervaring mee? Die hebben ook demo's geloof ik... dus daar zal ik van t weekend wel even naar kijken ook.

Op de stukken die ik op synthforum heb geplaatst staan ook zo nu en dan kerkorgels, dus bekijk mijn geplaatste stukken en luister ernaar.

Ik zit nu die Organteq te testen, die is ook wel heel mooi... veel opties om het geluid aan te passen.
beetje karige demo wel. sommige toetsen doen t niet en na 20 minuten kapt ie.
maar klinkt mooi, en leuk om mee te pielen denk ik.

ff wat filmpjes kijken nog van de andere opties hier ^^

Deze moet je hebben, heel mooi en niet duur

Top of the line is denk ik Hauptwerk. Meestal draait die standalone, maar tegenwoordig kan je volgens mij ook via een VST plugin aansturen. Ik heb het pakket zelf niet maar ooit wel zien en horen werken.

Dit is het Forbes Pipe Organ in Musio. De "Awesome and Massive" patch, met vanaf 0:13 de Pedal patch "Passion Contra 16" lekker hard erbij gelayerd. :D
+ Wave Alchemy Magic7 reverb (Spaces 1 - Reflect Church).

Vet man. Had er nog niet echt mee gespeeld.
Misschien dat ik dit stuk eens echt wil instuderen (als pianist), lijkt me gaaf, alleen het pedaal gedeelte hè....

Attachments

• Forbes Pipe Organ.mp3
    1,3 MB
Laatst gewijzigd:
Veel goede opties!
Meer dan ik verwacht had.
Mooie voorbeeldjes van @Marcel D en @Bahamut ook!
Dat leeds orgel is gewoon een sample bank die op meerdere samers te gebruiken is, begrijp ik, dus die zal ik zeker downloaden.
Ik gebruik regelmatig ableton samplers en ook wel eens sforzando, en verwacht in Q1 2025 de GR-Mega, maar lijkt me ook leuk om op de waldorf quantum te zetten voor verder experimenteel processen.

Die lakeside van @Nap moet ik nog checken maar die is idd niet heel duur. Goeie kans dat ik die ook nog wel doe als ie beetje mooi klinkt en fijn werkt. Maar helaas geen trial/demo(?)... dus dan moet ik op demo voorbeeldjes proberen in te schatten of t wat toevoegd.

Ja... "toevoegd", want:
Ik heb wel op de valreep met black friday korting de Organteq gelijk gedaan (gelijk ook pianoteq met bosendorfer, bechstein en steinway D gedaan ook) .
Ik was in de demo vooral gecharmeerd van hoe extreem customizable het orgel geluid hier is. Ik kan daar echt uren mee zitten prutsen denk ik. Ook het lage geluid van de voetpedalen was heel erg mooi vond ik.

Er is een scene van gasten die kerkorgel vst's met een superdikke kerkorgel klavier/controller aansturen. Misschien dat jullie dat hierboven ook bedoelen .. hier een filmpje, nog in het Nederlands ook ..

Back