Kerk orgel uit een VST

De Blueprint series van Fracture Sounds zijn leuke freebies. Toevallig onlangs een aantal geïnstalleerd.
Sowieso zijn er tegenwoordig veel mooie freebies te vinden van allerlei aanbieders van (Kontakt) sample libraries.

Even een heel andere insteek: ik weet niet of er een Ensoniq Mirage VST bestaat of een sampler die Mirage samples kan lezen? Want de Mirage heeft een zeer goed kerkorgel voor een bak van 40 jaar geleden..

16:03

Ik zag gisteren deze voorbij komen, die is gratis:

Heb gisteren weer ff paar uur met OrganTeq zitten spelen (onder andere met de IR van jou @flyweight .. zelf opgenomen? Buikerslootkerk kwam op mij nogal "regionaal" over :D).

Vind het echt een hele vette VST (net als pianoteq). Veel knopjes om te tinkeren met het geluid... Vind ik leuk.

Ik heb wel echt moeite om echt iets concreets te maken met een kerk orgel er in. Het past moeilijk met andere muziek die ik maak (zo probeerde ik deze week ook een beetje chiptune te fusen met kerkorgel... Geinig, maar ook complete waanzin).
Maar verder is het is een prachtig instrument. Dikke reverb er op, geluid hard, en spelen maar! Genieten.

Een kerkorgel is specifiek ontwerpen om een enorme kerk in zijn geheel te vullen met geluid, dus nogal wiedes dat het niet makkelijk is er nog dingen naast te zetten :D

Een kerkorgel is specifiek ontwerpen om een enorme kerk in zijn geheel te vullen met geluid, dus nogal wiedes dat het niet makkelijk is er nog dingen naast te zetten :D
een kerk vullen is zo makkelijk niet meer vandaag de dag , dus ik dacht ik waag en kansje met Plogue C64.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik zie de SID versie van Ave Maria graag tegemoet.
Ik heb er nog een poging aan gewaagd :D
Tis geen Ave Maria geworden... maar wel een middagje domme lol
En wat mij betreft het ultieme bewijs dat kerk orgels en chiptune de beste maatjes zijn!

(OrganTeq, Plogue C64, en drumsamples met plogue chipcrusher)

Back