Hulpverzoek Bachelor Eindproject TU Delft

TomSpreen

Nieuwkomer
Besten, Allen

Mijn naam is Tom Spreen, en ik ben student Technische Bestuurskunde aan de Technische Universiteit Delft. Momenteel werk ik aan mijn bachelor eindproject, waarin ik onderzoek doe naar de perceptie van artiesten en producers rondom de implicaties van ChatGPT binnen de muziekwereld.

Het doel van mijn onderzoek is om inzicht te krijgen in hoe deze technologie wordt ervaren door betrokkenen in de muzieksector en dan specifiek artiesten en producers. Specifiek richt ik me op aspecten zoals authenticiteit, potentiële biases, potentieel misbruik en de mogelijke impact op carrières en banen binnen de industrie.

Deze persoonlijke ervaringen wil ik gaan vergaren door middel van interviews. Ieder interview zal zo'n 30-45 minuten duren. Omdat een ieder op dit forum nauw betrokken is binnen de muziekwereld, wilde ik vragen of iemand mij wellicht kan helpen. Zijn er op dit forum producers of artiesten die het zien zitten, de tijd hebben en de interesse om met mijn een interview te doen? zo ja, dan verneem ik dat graag! Ik zou ook al enorm geholpen worden als iemand op dit forum mij in contact kan brengen met een andere partij of persoon die dit voor elkaar zou kunnen krijgen.

Alvast hartelijk bedankt voor een eventuele reactie. Mocht u meer informatie willen over mijn onderzoek, dan licht ik dat graag verder toe.

Met vriendelijke groet,
Tom Spreen

Leuk onderzoek Tom. Ik denk dat alleen het tekst-gedeelte van ChatGPT voor producers wat beperkt is. Wat meer speelt voor producers zijn echte generatieve AI oplossingen. Of heel specifieke AI toepassingen voor mastering bijvoorbeeld.

Nu staat dit allemaal nog in de kinderschoenen en veel van wat ‘wij’ nu zien loopt ver achter wat allemaal al mogelijk is. 2025 schijnt wat dat betreft het jaar te worden dan meer features echt bruikbaar gaan worden.

Er zijn hier een paar topics waar je al vast veel meningen daarover kunt lezen...