EMS VCS4

19vierentachtig

Ouwe rot
Deze zie je ook niet elke dag !
Als ik het juist heb is dit een van de laatst overgebleven VCS4's in de wereld.
Er zit niet bijster veel muzikaals in het filmpje, maar m.i. hoor je toch de magie van dit fantastische instrument.
Met een hoop bonus nerdy talk van o.a. Steve van Digitana (die de CV/Gate Controllers maakt voor de Synthi, en als ik me niet vergis ook de Synthi Hi-Fli effect units)

Ik heb genoten van het filmpje, wat een waanzinnig instrument is dit zeg. Jammer dat hij nooit echt op de markt is verschenen.

De Synthi100 is eigenlijk ook wel een leuk ding, was iets uitgebreider dan de VCS4.

ik vind de vcs3 echt lelijk.
Kwa sound is die super agressief en vet dat vind ik dan weer wel mooi.
Deze vcs4 is dan weer dubbel zo lelijk. zou die dan ook dubbel zo vet zijn?

In het koffertje vind ik hem wel heel mooi.

Ik prefereer ook de vcs3 over het koffer model. Prachtig industrieel/ futuristisch. Maar de AKS mag er ook wezen hoor :)

Ik zou dat ding uittekenen in Kicad schematics en terug werkend maken zoals bedoeld door de onwerpers.
Zo halfwerkend laten staan is in dit geval nogal nalatig. pfff

Vind de VCS3 wel wat hebben, alles lekker groot en goed stevig. Zou er best eentje willen hebben.

Juist - alleen hoe de VCS3 eruit ziet maakt 'm al begeerlijk. Qua geluiden kunnen moderne synths waarschijnlijk meer, maar de geschiedenis, vormgeving en wijze van bediening geven legendarische synths iets extra's.

Wanneer komt de Behringer VCS3?? of moet ik toch maar de Syntrx 2 aanschaffen?

Ik heb voor een Syntrx MK1 gekozen.
Klinkt heerlijk. Moet we een spring in. "It aint a thing if it ain't got Spring" :)
De BH VCS3, is niets over bekend. kan zo ineens onder de kerstboom liggen of jaren overheen gaan.

Back