Behringer LM DRUM

Image_BE_0704-AAC_LM-DRUM_Top_XL.png

Behringer lanceert een nieuwe drum machine, de LM DRUM. Deze drummachine beschikt over een authentieke 8/12-bit sampling-geluidengine die honderden legendarische drumgeluiden uit de jaren ’80 bevat, waaronder die ontworpen door Roger Linn zoals de LM1*, LM2*, LM9000* en meer. Je kunt zelfs je eigen samples opnemen en opslaan via de geïntegreerde lijningang.

Features:

• Drummachine met authentieke 8/12-bit sampling-geluidengine om klassieke soundprestaties te creëren.
• 109 authentieke drumgeluiden, waaronder LM1*, LM2*, LM9000* en meer iconische 80’s drums.
• Lijningang maakt live-opname en opslag van je eigen samples mogelijk.
• Analoge schakelingen inclusief originele 3320 VCF en 2164 VCA voor ongeëvenaarde warmte.
• 16 DAC’s met variabele samplerate en authentieke 8/12-bit resolutie.
• 16-stemmige architectuur met onafhankelijke volumeregeling en pan voor elke stem.
• 64-staps drumsequencer ondersteunt poly-meter, step-repeat, note-repeat, real-time triggering, track-mute en track-solo.
• 16 onafhankelijke analoge uitgangen voor externe verwerking of het opnemen van je ritmes als multi-track audio.
• Geïntegreerde FX-bus met Wave Designer en dual-mode analoog filter met toewijzing per stem.
• 16 velocity-gevoelige drumpads met aftertouch voor een realistische speelervaring.
• Live-opname, bewerking en afspelen van analoog filter cutoff via automatisering.
• Opslagcapaciteit voor maximaal 8 nummers en 128 patronen, die allemaal kunnen worden geïmporteerd/geëxporteerd tijdens het afspelen voor onbeperkte nummers en patronen.
• Pattern Mode stelt je in staat patronen te rangschikken tot volledige nummers en het aantal herhalingen per songdeel in te stellen.
• Song Mode maakt het mogelijk om nummers aan elkaar te koppelen voor live-sets en uitgebreide composities.
• Unieke Auto Scroll-functie maakt improvisatie in alle modi mogelijk.
• Uitgebreide MIDI In/Out/Thru plus USB-implementatie voor synchronisatie en aansluiting op externe apparaten.
• Synchronisatieopties omvatten USB, MIDI, Clock en Intern voor maximale veelzijdigheid.
• Encoder voor het bewerken van parameters zoals Tempo, Swing, Probability, Flam en Random.
• Hoogwaardig 128x64 LCD-grafisch display voor eenvoudige bewerking van programmaparameters.
• Hoofdtelefoon- en hoofduitgangen op 1/4” aansluitingen.

"LM Drum Als u op zoek bent naar een drummachine die het klassieke geluid van de jaren 80 kan nabootsen, hoeft u niet verder te zoeken dan de Behringer LM DRUM. Deze geweldige drummachine is voorzien van een authentieke 8/12-bit sampling sound engine die de essentie van honderd legendarische 80's drumgeluiden vastlegt, waaronder die ontworpen door Roger Linn, zoals de LM1*, LM2*, LM9000* en meer. U kunt zelfs uw eigen samples opnemen en opslaan met behulp van de geïntegreerde lijningang."

1734440820996.png

Wat me altijd een beetje tegenstaat in hardware drumcomputers is dat je bijna nooit een grid voor je ziet met alle drums en alle steps per drum. Polyend heeft dat wel denk ik, maar ik heb het geld er nooit voor heb gehad.
De Perkons heeft dat, maar die heeft ook maar 4 sporen. Ik vind het niet echt een ding verder, je hoort toch wat er gebeurt.

Voor TS zou ik aanbevelen eens goed naar de Digitakt 2 te kijken. Dan heb je tenminste iets echt moois en kwalitatief hoogwaardigs waar ook waarschijnlijk nog regelmatig grote updates op komen.

De LM Drum heb ik omdat die een aantal van de eigenaardigheden van het origineel heeft die we vroeger als beperkingen zagen maar nu als meerwaarde en omdat het geluid klassiek is. Als je net begint aan drummachines zou ik je wel aanraden je te verdiepen in de bediening. Daar kun je namelijk op afknappen. Om dat probleem te omzeilen stuur ik mijn drummachines aan met de Akai MPC 4000 en 2500 en gebruik ik de interne sequencers van mijn drummachines niet, al gaat daar met de LM Drum verandering in komen.

Je kan natuurlijk ook nog iedere willekeurige drumcomputer aanvullen met een Lindrummodule in eurorack formaat

Mijn eurorack drumcomputer met Luma-mu:

Back