Behringer Mini Pops 7

Behringer-Mini-Pops-7.jpg

Er was ook een lange periode van stilte over de vraag of de Mini Pops 7 al dan niet zou worden uitgebracht.
Zijn verschijning in de Syntribe software (3.2.2) betekent nu dat het klaar is en een realiteit.

De Behringer Mini Pops 7 wordt een authentieke kloon van de originele Korg analoge Mini Pops 7.
Het zal waarschijnlijk 15 drumgeluiden en 20 patronen bevatten.

Officiële functiedetails zijn nog niet uit, maar je kunt wat details op de interface zien.
De Behringer versie is volledig programmeerbaar als een Roland drummachine.
U kunt de verschillende instrumenten selecteren en een stap sequencer gebruiken om uw eigen patronen te maken.

Met het origineele Mini pops 7 kon je alleen patronen combineren om nieuwe te maken.
Het beschikt ook over een vervormingseenheid, en een toonregeling, waarschijnlijk een filter.

De officiële releasedatum voor de Mini Pops 7 is onbekend, maar het is dichterbij dan ooit.

Bron: synthanatomy.com

Voor de hobbyist ☝🏻😁

Kan er weer twee euro van de prijs af.
Gietmallen kosten zo 50k-100k, geen idee hoeveel van deze dingen Behringer denkt te gaan verkopen, maar kan zo 10 euro op de kostprijs schelen. (en verkoopprijs is een factor 3-5x meer)

Ik denk dat Uli zijn mallen wel een stuk goedkoper maakt, want in-house en tegen Aziatische tarieven. Daarnaast gebruiken ze dezelfde vorm veel voor verschillende producten (zoals nu met die TD-3/RD-6 behuizing) dus hoeft het ook niet altijd over 1 product afgeschreven te worden.

Nou, de MiniPops is geen obscure bak hoor. Wel meer dan 30 jaar oud.
Ik vraag me serieus af wie nou echt op zo'n remake zit te wachten. Hoor eigenlijk nooit iemand over het onnavolgbare analoge geluid van die dingen. Met een paar samples klink je al snel niet meer te onderscheiden van een origineel...

No offense maar misschien heb je dan net iets meer kijk op gietmallen (:halleluja) dan op "zaken doen" met grote oplages? Uli weet hoe hij de kosten van een gietmal maximaal kan uitmelken.

Inderdaad hebben Mini Popsen een onnavolgbaar geluid (heb er twee) en een heel andere fysieke ervaring dan klooien met die kleine knopjes. Maar programmeerbaarheid is toch best aantrekkelijk...

Inderdaad hebben Mini Popsen een onnavolgbaar geluid (heb er twee) en een heel andere fysieke ervaring dan klooien met die kleine knopjes. Maar programmeerbaarheid is toch best aantrekkelijk...
Daar ben ik dus gewoon nieuwsgierig naar. Wat maakt dat geluid zo interessant? Of is het gewoon anders?

Als ik heel eerlijk ben heeft de minipops 7 helemaal geen bijzondere sound en klinkt hij als zoveel ritmeboxen die je vroeger vaak in orgels zag. Hij is vooral beroemd geworden doordat Jean-Michel Jarre het ding gebruikte in Oxygene en Equinoxe. Maar afgezien daarvan ken ik verder weinig muziek met een minipops 7. Neemt niet weg dat ik hem best wil hebben bij mijn Eminemt 310, want ik hou nu eenmaal van die vroege Jarre sound. Meer nostalgie voor mij dus.

Als ik heel eerlijk ben heeft de minipops 7 helemaal geen bijzondere sound en klinkt hij als zoveel ritmeboxen die je vroeger vaak in orgels zag. Hij is vooral beroemd geworden doordat Jean-Michel Jarre het ding gebruikte in Oxygene en Equinoxe. Maar afgezien daarvan ken ik verder weinig muziek met een minipops 7. Neemt niet weg dat ik hem best wil hebben bij mijn Eminemt 310, want ik hou nu eenmaal van die vroege Jarre sound. Meer nostalgie voor mij dus.

Voor de lnutselaar heb ik er nog éen om gratis weg te geven een ritmebox uit een orgel. Ik ben bang dat er niemand om komt.

ik vind het heerlijk klinken, als het voor een prikkie op de markt komt heb ik er wel oor naar. Ook omdat hier geen klein bedrijfje van zijn brood wordt geroofd zoals met clones van bekende synth modules

Back